فارسی کردن اعداد در فتوشاپ به صورت تصویری و گام به گام

بسیاری از ما به عنوان کاربر فارسی‌زبان نرم‌افزار فتوشاپ، علاقمند به تایپ اعداد به شکل فارسی در این برنامه هستیم. با این حال نرم‌افزار فتوشاپ مشکلاتی نظیر به هم ریختگی حروف، تایپ اعداد به شکل لاتین و … را برای کاربران فارسی‌زبان به همراه دارد. در همین راستا، در این مقاله به آموزش حل مشکل فارسی کردن اعداد در فتوشاپ در قالب تصاویری گام به گام خواهیم پرداخت تا از این طریق مشکل به هم ریختگی نوشتار فارسی و همچنین تایپ اعداد به صورت لاتین را حل کنیم.   آموزش فارسی کردن اعداد در فتوشاپ به منظور فعال‌سازی امکان تایپ…

فارسی کردن اعداد در فتوشاپ

بسیاری از ما به عنوان کاربر فارسی‌زبان نرم‌افزار فتوشاپ، علاقمند به تایپ اعداد به شکل فارسی در این برنامه هستیم. با این حال نرم‌افزار فتوشاپ مشکلاتی نظیر به هم ریختگی حروف، تایپ اعداد به شکل لاتین و … را برای کاربران فارسی‌زبان به همراه دارد. در همین راستا، در این مقاله به آموزش حل مشکل فارسی کردن اعداد در فتوشاپ در قالب تصاویری گام به گام خواهیم پرداخت تا از این طریق مشکل به هم ریختگی نوشتار فارسی و همچنین تایپ اعداد به صورت لاتین را حل کنیم.

 

آموزش فارسی کردن اعداد در فتوشاپ

به منظور فعال‌سازی امکان تایپ کردن اعداد به صورت فارسی در نرم‌افزار فتوشاپ، لازم است تا مراحل زیر را به صورت گام به گام طی کنیم.

  • ابتدا وارد نرم‌افزار فتوشاپ شوید و در منوی قسمت بالا روی آیتم Edit کلیک کنید:

فارسی کردن اعداد در فتوشاپ

  • در ادامه، در لیست موجود، اشاره‌گر موس را روی آیتم آخر تحت عنوان Prefrences نگه دارید. با انجام این کار آیتم‌هایی زیر را مشاهده خواهید کرد:

روش فارسی کردن اعداد در فتوشاپ

  • در گام بعدی نیاز است تا روی آیتم Type کلیک کنید؛ با انجام این کار خواهید داشت:

راه فارسی کردن اعداد در فتوشاپ

  • در این مرحله نیاز است تا تیک آیتم World-Ready Layout را فعال کنید. سپس OK را انتخاب کنید.
نکته: برای اعمال تغییرات، نیاز است تا پس از انجام مراحل فوق، نرم‌افزار فتوشاپ را بسته و  مجدداً آن را راه‌اندازی کنید.

حال با انجام مراحل فوق و تا به این مرحله مشکل به هم ریختگی حروف نوشتار فارسی در نرم‌افزار فتوشاپ حل خواهد شد. در همین راستا، برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به مقاله حل مشکل جدا نوشتن حروف در فتوشاپ مراجعه کنید.

در ادامه، برای فعال کردن امکان نوشتن اعداد به صورت فارسی، مراحل زیر را ادامه می‌دهیم.

  • در مرحله بعدی و از قسمت منوی بالایی نرم‌افزار روی آیتم Type کلیک کنید:

فارسی نوشتن در فتوشاپ

  • در لیست باز شده و از میان آیتم‌های موجود، اشاره‌گر موس را روی مورد Language Options نگه دارید:
  • با انتخاب آیتم Language Options مشابه تصویر فوق لیستی را مشاهده خواهید کرد. برای فراهم کردن امکان تایپ اعداد به صورت فارسی نیاز است تا روی آیتم Middle Eastern Features کلیک کنید.

چگونگی فارسی کردن اعداد در فتوشاپ

  • حال مشابه تصویر زیر، به سادگی می‌توانید اعداد را به صورت فارسی در نرم‌افزار فتوشاپ تایپ کنید:

آموزش فارسی کردن اعداد در فتوشاپ

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، مشکل به هم ریختگی نوشتار فارسی و همچنین تایپ اعداد به صورت فارسی حل شده‌ است.

 

جمع‌بندی

در این مقاله، به بررسی آموزش فارسی کردن اعداد در فتوشاپ پرداختیم و بدین ترتیب مشکل به هم ریختگی متون فارسی و همچنین تایپ فارسی اعداد را حل کردیم. بنابراین با انجام مراحل فوق می‌توانید به عنوان یک کاربر فارسی‌زبان، امکان تایپ متون و همچنین اعداد فارسی را در پروژه‌ها یا روی تصاویر خود داشته باشید. اگر شما نیز تجربه‌ای در این مورد داشته‌اید یا با مشکلات مشابهی در برنامه فتوشاپ مواجه شده و به روش خود آن‌ها را رفع کرده‌اید، نظرات و تجربیات خود را با ما و دیگر کاربران انگیزه در میان بگذارید.

در پایان، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشکلات رایج در فتوشاپ و روش حل آن‌ها، می‌توانید به مقالاتی مانند «تغییر سایز عکس در فتوشاپ، تغییر رنگ عکس در فتوشاپ» و سایر مقالات ارائه‌شده در این زمینه مراجعه کنید.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید