رابطه با خواهر زن ؛ حکم شرعی و قضایی آن را می‌دانید؟

متاسفانه در بعضی از خانواده ها، بیماران جنسی و روانی که دارای ارتباطات غیر اخلاقی و غیر عقلانی می باشند، دیده می شوند. یکی از این ارتباطات بسیار زشت، ارتباط مرد با خواهر زن خود است که هم از لحاظ شرعی و هم از قانونی دارای مجازات می باشد. در این مطلب قصد داریم حکم شرعی و قضایی رابطه با خواهر زن را بررسی کنیم. رابطه با خواهر زن از نظر شرعی چه حکمی دارد؟ رابطه با خواهر زن از موضوعاتی است که خداوند متعال در قرآن کریم حکم آن را به صراحت بیان داشته است. آن جا که در…

رابطه با خواهر زن ؛ حکم شرعی و قضایی

متاسفانه در بعضی از خانواده ها، بیماران جنسی و روانی که دارای ارتباطات غیر اخلاقی و غیر عقلانی می باشند، دیده می شوند. یکی از این ارتباطات بسیار زشت، ارتباط مرد با خواهر زن خود است که هم از لحاظ شرعی و هم از قانونی دارای مجازات می باشد. در این مطلب قصد داریم حکم شرعی و قضایی رابطه با خواهر زن را بررسی کنیم.

رابطه با خواهر زن از نظر شرعی چه حکمی دارد؟

رابطه با خواهر زن از موضوعاتی است که خداوند متعال در قرآن کریم حکم آن را به صراحت بیان داشته است. آن جا که در آیه ۲۳ سوره نساء می فرماید: «وَ أَنْ تَجْمَعُوا بَیْنَ الْأُخْتَیْنِ إِلاَّ مَا قَدْ سَلَفَ» این مورد آخرین مورد از مواردی است که در این آیه از حرمت ازدواج با آن‌ها سخن گفته و آن را همانند ازدواج با مادر و دختر انسان حرام دانسته است. در این کریمه شریفه چنین آمده است:

حُرِّمَتْ عَلَیْکُمْ أُمَّهَاتُکُمْ وَ بَنَاتُکُمْ وَ أَخَوَاتُکُمْ وَ عَمَّاتُکُمْ وَ خَالاَتُکُمْ وَ بَنَاتُ الْأَخِ وَ بَنَاتُ الْأُخْتِ وَ أُمَّهَاتُکُمُ اللاَّتِی أَرْضَعْنَکُمْ وَ أَخَوَاتُکُمْ مِنَ الرَّضَاعَهِ وَ أُمَّهَاتُ نِسَائِکُمْ وَ رَبَائِبُکُمُ اللاَّتِی فِی حُجُورِکُمْ مِنْ نِسَائِکُمُ اللاَّتِی دَخَلْتُمْ بِهِنَّ فَإِنْ لَمْ تَکُونُوا دَخَلْتُمْ بِهِنَّ فَلاَ جُنَاحَ عَلَیْکُمْ وَ حَلاَئِلُ أَبْنَائِکُمُ الَّذِینَ مِنْ أَصْلاَبِکُمْ وَ أَنْ تَجْمَعُوا بَیْنَ الْأُخْتَیْنِ إِلاَّ مَا قَدْ سَلَفَ إِنَّ اللَّهَ کَانَ غَفُوراً رَحِیماً .

یعنی: حرام شده است برای شما ازدواج با مادرانتان و دخترانتان و خواهرانتان و عمه‌هایتان و خاله‌هایتان و دختر برادر و دختر خواهر و مادرانتان که به شما شیر داده‌اند (مادر رضاعی) و خواهران رضاعی و مادران زنان شما و ربیبه‌های شما که در دامن شما تربیت شده‌اند از زنانتان که با آنان همبستر شده‌اید، و اگر با زن‌هایتان همبستر نشده‌ باشید بر شما باکی نیست که (بعد از طلاق دادن زن) با دختر او ازدواج نمایید. و نیز بر شما حرام شده است ازدواج با زنان فرزندانتان که از صُلب شمایند. و حرام شده است جمع نمودن بیت دو خواهر مگر آنچه که به تحقیق در زمان گذشته بوده است (و مربوط به قبل از نزول این حکم است و خداوند از آن درگذشت زیرا که) خداوند بخشنده و مهربان است.

حکم شرعی رابطه با خواهر زن
رابطه با خواهر زن چه حکمی دارد؟

رابطه با خواهر زن چه حکم قضایی دارد؟

ارتباط جنسی با خواهر زن از نظر رابطه نامشروع، با سایر نامحرمها از نظر نوع مجازات تفاوتی ندارد و مجازات آن برای مرد، تا ۹۹ ضربه شلاق است. برای زن نیز بنا بر شرایط مختلف، این حکم تا “اعدام” نیز قابل تصور می باشد.

 

ازدواج با خواهر زن در چه صورتی صحیح است؟

آیت الله خمینی (ره): ازدواج با دو خواهر جایز نبوده و به هر حال حرام و باطل است؛ چه آن دو خواهر نسبى باشند یا رضاعى، در ازدواج دایم باشند یا منقطع و یا مختلف، چه مرد آن‌ها را در یک شهر سکنی دهد یا در دو شهر مختلف! … بهرحال حرام است.

اگر مرد با یکى از دو خواهر ازدواج کرده باشد و پس از آن با خواهر دیگر ازدواج کند، عقد دومى باطل است نه اولی! چه به اولى دخول کرده باشد یا نه.
همچنین اگر عقد دو خواهر مقارن هم شود، به این که آن ها را با یک عقد یا در یک زمان، عقد نماید، هر دو با هم باطل می‌با‌شند.

به همین جهت است که در اسلام تنها در مواردی مانند فوت همسر یا طلاق دادن همسر دایم و اتمام یا بخشش مدت نکاح موقت و سپری شدن عده زن، ازدواج با خواهر او جایز و صحیح است.

 

سخن آخر

امیدواریم زندگیتان سرشار از سلامت روح و جسم و اهداف کوچک و بزرگی باشد که جایی برای ورود شیطان و رسوایی باقی نگذارد. فراموش نکنید نظرات و انتقادات خود را در پایین همین مطلب برای ما بنویسید.

شما می توانید مطلب «علت و علائم سادیسم جنسی چیست و چگونه درمان می شود؟» را نیز در انگیزه بخوانید.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید