خواص عسل برای مو + معرفی چند ماسک عسل برای مو

آیا می‌دانستید عسل می‌تواند تأثیر شگفت‌انگیزی روی موهای شما داشته باشد؟ عسل دارای خواص بی‌نظیری است که به تقویت مو و حفظ سلامت آن کمک می‌کند. در این مطلب از سایت انگیزه به بررسی خواص عسل برای مو خواهیم پرداخت و طریقه ساخت چند ماسک مو با عسل را به شما آموزش می‌دهیم.   خواص عسل برای مو بسیاری از شما، به خوبی از فواید بی‌شمار عسل اطلاع دارید و به دنبال نوع مرغوب آن هستید، ولی شاید تاکنون به این موضوع فکر نکرده باشید که عسل می‌تواند در تقویت موی سر نیز مفید باشد. عسل حاوی آنتی اکسیدان بوده…

خواص عسل برای مو

آیا می‌دانستید عسل می‌تواند تأثیر شگفت‌انگیزی روی موهای شما داشته باشد؟ عسل دارای خواص بی‌نظیری است که به تقویت مو و حفظ سلامت آن کمک می‌کند. در این مطلب از سایت انگیزه به بررسی خواص عسل برای مو خواهیم پرداخت و طریقه ساخت چند ماسک مو با عسل را به شما آموزش می‌دهیم.

 

خواص عسل برای مو

بسیاری از شما، به خوبی از فواید بی‌شمار عسل اطلاع دارید و به دنبال نوع مرغوب آن هستید، ولی شاید تاکنون به این موضوع فکر نکرده باشید که عسل می‌تواند در تقویت موی سر نیز مفید باشد. عسل حاوی آنتی اکسیدان بوده و خاصیت ضدعفونی کنندگی دارد و به همین علت، سبب رشد بیشتر موها و تقویت آن می‌شود.

۱. تقویت فولیکول‌های مو

عسل سبب تقویت و بهبود عملکرد فولیکول‌های مو شده و از ریزش موی سر جلوگیری می‌کند. با توجه به این خاصیت فوق‌العاده عسل می‌توانید با خیال آسوده، به هر اندازه که می‌خواهید، موهایتان را بلند کنید و نگران مراقبت از موهای بلند خود نباشید.

۲. درخشندگی موها

عسل، دارای آنزیم گلوکز اکسیداز است. اگر اجازه دهید، عسل برای زمانی طولانی بر روی موهای شما باقی بماند، این آنزیم به آهستگی پراکسید هیدروژن را آزاد می‌کند و باعث درخشش موها می‌شود. برای درخشان کردن موهای خود، سه قاشق غذاخوری عسل را با دو قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید؛ سپس موها را مرطوب کرده و این ماسک را بر روی موهای مرطوب خود قرار دهید. اجازه دهید، این ماسک برای حدود یک ساعت بر روی موها باقی بماند تا موهای شما درخشان شود.

خواص عسل برای مو

راه دیگر برای بهره بردن از این خاصیت عسل این است که دو قاشق غذاخوری عسل را در دو فنجان آب گرم حل کنید و پس از شامپو کردن، مو را با این محلول آب کشی کنید. با این روش درخشندگی خاصی را به موهای خود خواهید بخشید.

۳. خاصیت ضدعفونی کنندگی

خاصیت آنتی باکتریال و ضدعفونی کنندگی عسل آن را به ماده‌ای موثر در درمان بعضی از بیماری‌ نظیر اگزما، شوره و پسوریازیس تبدیل کرده است.

۴. تامین رطوبت موها

عسل یک مرطوب کننده طبیعی محسوب می‌شود. این ماده شگفت انگیز می‌تواند رطوبت را از هوا جذب و آن را به پوست و موی شما هدیه کند. از طرفی دیگر عسل مانند یک نرم کننده عمل کرده و از شکسته شدن موها جلوگیری می‌کند.

مرطوب کنندگی از خواص عسل برای مو

۵. پاک کردن و از بین بردن ناخالصی‌ها

عسل نه تنها در تقویت فولیکول‌های موی سر نقش پر رنگی دارد، بلکه می‌تواند مو و پوست سر را از آلودگی‌ها و ناخالصی‌های پاک کرده و در نتیجه باعث کاهش ریزش مو شود. ناخالصی‌های موجود در فولیکول‌های مو باعث مسدود شدن آنها شده و بسته شدن همین فولیکول‌ها منجر به ریزش مو می‌شود.

۶. افزایش رشد مو

آیا شما نیز آرزوی داشتن موهای بلند و زیبا را دارید؟ راه حل آن در آشپزخانه شماست. امروزه عسل برای رشد موهای سالم، ماده‌ای شناخته شده است. عسل نه تنها کیفیت کلی موهای شما را بهبود می‌بخشد، بلکه موهای شما را قوی‌تر و بلندتر می‌کند. موهای آسیب دیده به خوبی رشد نمی‌کند اما عسل می‌تواند فولیکول‌های مو را با مواد معدنی مورد نیاز برای افزایش رشد مو، تقویت کند.

۷. حجیم شدن موها

همانطور که اشاره شد،‌ عسل برای رشد مو و تقویت پیاز آن بسیار مؤثر است، در عین حال باعث افزایش فولیکول‌های خوابیده نیز می‌شود. پس برای حجم دادن به موهای خود نیز می‌توانید از عسل استفاده کنید.

خواص عسل برای مو،‌مو را حجیم می کند

۸. خاصیت آنتی اکسیدانی

چندین آنتی اکسیدان قوی در عسل وجود دارند. عسل به علت دارا بودن مقادیر قابل توجهی از این نوع آنتی اکسیدان‌ها، از آسیب دیدن موها جلوگیری و به سلامت کف سر نیز کمک می‌کند.

۹. نرم کردن موها

عسل می‌تواند از خشک شدن مو جلوگیری کند. عسل در حفظ رطوبت بسیار مؤثر است و و باعث نرم نگه داشتن موها می‌شود. عسل به شکل یک نرم کننده طبیعی عمل کرده و به بهبود بافت مو کمک می‌کند. با استفاده از عسل، شما دیگر نیازی به صرف هزینه برای خرید نرم کننده‌های فانتزی ندارید.

 

انواع ماسک عسل برای تقویت مو

۱. ماسک موی عسل و تخم مرغ

تخم مرغ نیز برای تقویت مو بسیار مؤثر است و در این ترکیب باعث می‌شود مو پروتئین بیشتری را جذب کنید.

مواد مورد نیاز

  • دو عدد تخم مرغ
  • یک پیمانه عسل

طریقه ساخت ماسک

دو عدد تخم مرغ را با یکدیگر مخلوط و عسل را به آنها اضافه کنید. با یک همزن آن را به خوبی هم بزنید که به صورت کامل با یکدیگر ترکیب شود. مخلوط به دست آمده را روی موهای خود بمالید و اجازه دهید در زمانی معادل ۲۰ دقیقه بر روی موهایتان باقی بماند؛ سپس با شامپو بشویید. برای اینکه جلای بیشتری به موهایتان بدهید، می‌توانید با محلول رقیق آب و عسل نیز موها را شستشو دهید.

۲. ماسک مو با روغن زیتون و عسل

مواد مورد نیاز

  • نصف پیمانه عسل
  • ¼ پیمانه کره آب شده (اگر مایل هستید می‌توانید کره را حذف کنید)
  • ¼ پیمانه روغن زیتون

طریقه ساخت ماسک

عسل و روغن زیتون را با یکدیگر مخلوط کنید و برای زمان ۳۰ ثانیه در مایکروویو قرار دهید. اندکی که سرد شد، کره را به این ترکیب اضافه کنید. محلول به دست آمده را به آهستگی و با دقت روی موهای خود بمالید و اجازه دهید ۳۰ دقیقه بر روی موهایتان باقی بماند. سپس با محلول رقیقی که از ترکیب آب و چهار قاشق غذا خوری عسل تهیه شده موهایتان را به خوبی بشویید.

۳. ماسک مو با عسل و موز

مشکل این ماسک این است که موز حتی وقتی با بقیه مواد مخلوط می‌شود، باز روی سر چسبیده و شستن سر را تا اندازه‌ای سخت می‌کند. با اضافه کردن کمی روغن زیتون، می‌توانید کاری کنید که موهایتان مقداری نرم‌تر شده و موز از روی مو به سادگی پاک شود.

مواد مورد نیاز

  • ۲ تکه موز پخته شده
  • نصف پیمانه عسل
  • ¼ پیمانه روغن زیتون

طریقه ساخت ماسک

در گام نخست تمامی مواد را با یکدیگر مخلوط کنید، لازم است این کار را با یک میکسر انجام دهید. ماسک را روی مو و پوست سرتان با دقت بمالید و اجازه دهید ۲۰ دقیقه باقی بماند. از کلاه حمام در این زمان استفاده کنید تا موادی که به سرتان زدید، روی زمین نریزد. بعد از ۲۰ دقیقه موهایتان را با شامپو بشویید و شانه بزنید تا هیچ ماده‌ای لا به لای موهای شما باقی نماند.

همانطور که اشاره شد،‌ خواص عسل برای مو، می‌تواند موجب تقویت و افزایش سلامت موهای شما شود و بلند نگاه داشتن مو با استفاده از این ماده طبیعی، بسیار آسان است.  آیا شما تا به حال از عسل برای تقویت و زیبایی موهای خود استفاده کرده اید؟ آیا نتیجه بخش بوده است؟ لطفاً نظرات و تجربیات خود را در قسمت نظرات با دیگر کاربران سایت انگیزه در میان بگذارید.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید