کالری ازگیل؛ ۱۰۰ گرم ازگیل چقدر کالری دارد؟

کالری ازگیل کم است یا زیاد؟ آیا می‌توان در طول رژیم غذایی لاغری این میوه متفاوت را مصرف کرد؟ ازگیل که به نام خرمای گیلان، آلوی ژاپنی یا آلوی مات نیز شناخته می‌شود طرفداران زیادی دارد. این میوه باید کاملاً رسیده باشد تا بتوانید آن را نوش جان کنید. ازگیل دارای خواص بسیار زیادی است. این میوه خوشمزه کاهش فشار خون را به دنبال دارد و از ابتلا به سرطان‌های مختلف پیشگیری می‌کند. با ستاره همراه باشید و با خواص ازگیل و کالری این میوه هیجان انگیز بیشتر آشنا شوید.   ازگیل چند کالری دارد؟ ♥ هر ۱۰۰ گرم ازگیل…

کالری ازگیل

کالری ازگیل کم است یا زیاد؟ آیا می‌توان در طول رژیم غذایی لاغری این میوه متفاوت را مصرف کرد؟ ازگیل که به نام خرمای گیلان، آلوی ژاپنی یا آلوی مات نیز شناخته می‌شود طرفداران زیادی دارد. این میوه باید کاملاً رسیده باشد تا بتوانید آن را نوش جان کنید. ازگیل دارای خواص بسیار زیادی است. این میوه خوشمزه کاهش فشار خون را به دنبال دارد و از ابتلا به سرطان‌های مختلف پیشگیری می‌کند. با ستاره همراه باشید و با خواص ازگیل و کالری این میوه هیجان انگیز بیشتر آشنا شوید.

 

ازگیل چند کالری دارد؟

هر ۱۰۰ گرم ازگیل حاوی ۸۸ کالری است.

ارزش غذایی ازگیل
مقدار ۱۰۰ گرم درصد نیاز روزانه
کالری ۸۸
پروتئین ۰.۵ گرم ۱٪
چربی کل ۰.۱ گرم ۰.۲۹٪
کربوهیدرات ۲۴ گرم ۱۸.۴۶٪
فیبر رژیمی ۱.۳ گرم ۳.۴۲٪
کلسیم ۴۱ میلی گرم ۴.۱٪
آهن ۱.۲ میلی گرم ۱۵٪
تیامین ۰.۰۶ میلی گرم ۵٪
ریبوفلاوین ۰.۳ میلی گرم ۲.۲۱٪
نیاسین ۰.۲ میلی گرم ۱.۲۵٪
بتاکاروتن ۱۲ میلی گرم

 

خواص ازگیل

اگر با خواص ازگیل آشنایی داشته باشید، بهتر می‌توانید این میوه خوشمزه را در برنامه غذایی خودتان جای دهید. در ادامه برخی از مهم‌ترین خواص ازگیل ارائه شده است.

۱. تنظیم کننده فشار خون

افرادی که به بیماری فشار خون بالا مبتلا هستند، بهتر است ازگیل مصرف کنند. این ماده غذایی برای منبسط کردن رگ‌ها مؤثر است و فشار و کشیدگی آن‌ها را کاهش می‌دهد. با این وجود، ازگیل برای تنظیم فشار خون روی حالت نرمال گزینه مناسبی به نظر می‌رسد. کسانی که ازگیل مصرف می‌کنند، کمتر از سایرین در خطر ابتلا به سکته قلبی یا سکته مغزی هستند.

۲. بهبود عملکرد شناختی

نقص‌هایی که در عملکرد شناختی به وجود می‌آید دلایل مختلفی دارد. یکی از مهم‌ترین دلایل بروز این مشکل، نرسیدن خون کافی به مغز است. مصرف ازگیل مغز را تقویت می‌کند. این میوه خوشمزه خون را به خوبی به بخش‌های مختلف مغز می‌رساند؛ بنابراین برای بهبود عملکرد شناختی می‌توانید از ازگیل کمک بگیرید.

خواص ازگیل

۳. تنظیم قند خون

برای این که قند خونتان را روی حد نرمال نگه دارید، به شما توصیه می‌کنیم میوه ازگیل را به صورت تازه یا به دم کرده مصرف کنید. ازگیل سطح گلوکز و انسولین خون را روی حالت نرمال تنظیم می‌کند؛ بنابراین دیابتی‌ها می‌توانند با مصرف این ماده غذایی قند خونشان را کنترل کنند. مصرف ازگیل مانع از افزایش و کاهش‌های ناگهانی قند خون که در افراد دیابتی شایع است می‌شود.

۴. کاهش خطر ابتلا به سرطان‌های مختلف

کسانی که در شهرهای بزرگ زندگی می‌کنند، بیشتر از سایرین در معرض ابتلا به سرطان‌های مختلف قرار دارند؛ زیرا در محیط شهرهای بزرگ و شهرهای صنعتی ذرات آلاینده موجود در هوا بسیار زیاد است. ازگیل یکی از میوه‌های سرشار از آنتی‌اکسیدان است که از ابتلا به سرطان‌های مختلف پیشگیری می‌کند.

این میوه مانع از رشد تومورهای سرطانی در بدن شده و تعداد سلول‌های سالم را افزایش می‌دهد؛ بنابراین کسانی که به سرطان مبتلا هستند نیز با مصرف ازگیل می‌توانند سریع‌تر بهبود پیدا کنند. تحقیقات نشان می‌دهد که ازگیل نقش مؤثری در کاهش خطر ابتلا به سرطان ریه و سرطان دهان و گلو دارد.

۵. بهبود عملکرد دستگاه تنفسی

یکی از مشکلات شایع در دوران سرماخوردگی انباشته شدن خلط در گلو است. این خلط بستر مناسب برای رشد میکروب‌ها و ویروس‌ها را در ناحیه دهان و گلو فراهم می‌کند. برای از بین بردن خلط گلو می‌توانید از ازگیل کمک بگیرید. این میوه خلط آور است و تمام خلط‌هایی که به گلو چسبیده‌اند را کنده و از بدن خارج می‌کند. با این وجود، سرماخوردگی و بیماری‌های عفونی سریع‌تر درمان خواهند شد.

۶. بهبود عملکرد دستگاه گوارش

اگر از سوء هاضمه یا یبوست رنج می‌برید، ازگیل یکی از بهترین درمانگرها برایتان است. این میوه خوشمزه دارای مقادیر قابل توجهی فیبر رژیمی است و عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می‌بخشد. با مصرف ازگیل روده‌ها به طور کامل پاک‌سازی می‌شوند و دچار مشکلاتی مانند اسهال و یبوست نخواهید شد.

۷. افزایش استحکام استخوان‌ها

از جمله مشکلاتی که در سنین بالا برای افراد مختلف مخصوصاً خانم‌ها رخ می‌دهد می‌توان به بیماری پوکی استخوان اشاره کرد. پوکی استخوان در اثر کمبود مواد معدنی مانند کلسیم رخ می‌دهد. برای پیشگیری از بروز این مشکل باید مواد غذایی حاوی کلسیم و مواد معدنی مصرف کنید. ازگیل یکی از میوه‌های سرشار از کلسیم است. با مصرف این میوه استخوان بندی شما محکم‌تر خواهد شد و نگرانی از بابت ابتلا به پوکی استخوان در سنین بالا خواهید داشت.

۸. درمان کم خونی و فقر آهن

فقر آهن مشکلی شایع در بین اغلب خانم‌های جوان است. برای درمان کم خونی می‌توانید از میوه‌های تازه یا خشک شده کمک بگیرید. ازگیل یکی از میوه‌های سرشار از آهن است. این ماده غذایی سبب افزایش گلبول‌های قرمز خون در بدن شده و فقر آهن را جبران می‌کند. با مصرف ازگیل  همیشه شاد و پر انرژی هستید و دچار رخوت و سستی ناشی از کمبود آهن در بدن نخواهید شد.

 

سخن آخر

ازگیل میوه‌ای است که در شمال ایران و استان گیلان رشد می‌کند. ازگیل جزء میوه‌های چند طعم است. کالری ازگیل کم است؛ بنابراین مصرف آن در طول رژیم غذایی لاغری مانعی ندارد. خوردن ازگیل بیماری‌های گوارشی مانند یبوست را درمان می‌کند. ازگیل آهن دارد و برای درمان کم خونی و فقر آهن نیز مفید است.

پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی با خواص سایر مواد غذایی، مقاله‌های خواص و مضرات زرده تخم مرغ و فواید بادام زمینی در طب سنتی را در انگیزه مطالعه کنید.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید