راز اعداد کف دست (۱۱۱، ۸۱، ۱۸ و …) از دیدگاه اسلامی و غربی

آیا می‌دانید راز دیدن اعداد ۱۱۱، ۱۸ و ۸۱ در کف دست چیست؟

در عالم هستی، چه در پهنه کائنات و چه در وجود و خلقت انسان، و چه در آموزه‌ها و معارف نورانی اسلام، یعنی قرآن و کلام اهل بیت، اسرار فراوانی نهفته است. به نسل فرهیخته و تحصیل‌کرده، به‌ویژه شما، توصیه می‌شود که با دقت و ژرف‌اندیشی در این امور، چه از طریق علوم جدید مانند فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی، زمین‌شناسی، پزشکی و … و چه از طریق علوم معنوی‌تر مانند خودشناسی و روانشناسی، به کاوش و بررسی بپردازید. در این مسیر، یافته‌های علمی را تأیید و خرافات و باورهای بی‌اساس که به اعتقادات ما آسیب می‌رسانند را رد و آشکار نمایید.

اسرار کف دست، هرچند برای ناآگاهان شگفت‌انگیز به نظر می‌رسد، در شکل اسلامی آن، به طور مستقیم به علم الاسماء مرتبط است. قرارگیری خطوط اصلی در کف دست چپ، عدد ۸۱ را تشکیل می‌دهد و در کف دست راست عدد ۱۸ را، که مجموع آنها ۹۹، یعنی تعداد اسماء الهی، می‌شود. … و نام الله در پنج انگشت هر دست نهفته است.

به گفته برخی دانشمندان علت وجود عددهای ۸۱ و ۱۸ در کف دست بر این مبناست که:

اگر عدد ۸۱ که در کف دست چپ است را از عدد ۱۸ که در کف دست راست است کم کنیم عدد ۶۳ حاصل میشود که برابر است با عمر مفید انسان یعنی عمر مبارک پیامبر اسلام (ص) است.

راز اعداد کف دست در کتب اسلامی

سید احمد نقیبی‌جلالی در کتابی با عنوان “آشنایی بیشتر با اعداد و حروف بر اساس الهامات” گفته است:

در این کتاب نقش اعداد و حروف بر اساس الهامات در معنویات زندگی روزمره انسان به رشته تحریر کشیده شده است و اگر به کف دو دست خود نگاه کنیم در کف دست چپ عدد ۸۱ و در کف دست راست عدد ۱۸ قابل مشاهده است که از تفاضل این دو عدد، عدد ۶۳ حاصل می‌شود.

نقیبی‌جلالی اضافه کرد: عدد ۶۳ سن وفات پیامبر اعظم (ص) و حضرت علی (ع) است و این اعداد از ازل تا ابد در دست تمام انسان‌ها حک شده و انسان بی‌خبر است و به آن دقت نمی‌کند.

وی ادامه داد: عدد ۶۴ و ۴۶ که فتوای انگشتان دست را می‌دهد از مجموع این دو عدد، عدد ۱۱۰ حاصل می‌شود که عدد ۱۱۰ در حروف ابجد اسم امام اول شیعیان حضرت علی (ع) است و حرف «ع» مساوی با ۷۰، حرف «ل» عدد ۳۰، حرف «ی» مساوی با عدد ۱۰ و در مجموع عدد ۱۱۰ است.

این نویسنده، پنجه‌های انگشت دست را مانند نماد «الله» دانست و گفت: اگر دست چپ را کمی حرکت دهیم متوجه عدد ۱۷ در کف دست می‌شویم و عدد ۱۷ برابر با ۱۷ رکعت نماز یومیه است.

وی افزود: اگر دو دست را به گونه‌ای روی سینه قرار دهیم که کف آن مشخص باشد عدد ۱۱ را می ‌بینیم که ذهن انسان را متوجه ۱۱ رکعت نماز شب می‌کند.

نقیبی‌جلالی متذکر شد: امام رضا (ع) امام هشتم شیعیان و ضامن آهو بوده و عدد هشت که در هر دو دست انسان قابل مشاهده است می‌تواند ذهن را به طرف امام رضا (ع) سوق دهد.

نویسنده کتاب «آشنایی بیشتر با اعداد و حروف بر اساس الهامات»، خاطرنشان کرد: برای نوشتن این کتاب منابعی مانند «قرآن» و نهج‌البلاغه که حاصل ۴۰ سال سکوت حضرت علی (ع) است و نیز کتاب‌های انجیل، تورات و زبور را مطالعه کرده‌ام.

وی با اشاره به تاثیر این کتاب در ترویج معنویات در زندگی روزمره مردم تصریح کرد: هر کسی که این کتاب را بخواند بنده با توجه به سوره رعد که سوره سیزدهم کتاب قرآن است و مردم بر نحس بودن عدد ۱۳ اعتقاد دارند در این کتاب ثابت می‌کنم که ۱۳ بهترین عدد است و این تنها باور انسان‌ها بوده که عدد سیزده را مانند یک بمب ساعتی علیه خود کوک می‌کنند چرا که خداوند متعال هرگز بد هیچ انسانی را نمی‌خواهد و تمام هدفش بازگشت انسان به سوی خودش است.

نقیبی‌جلالی، سوره رعد و سوره سیزدهم قرآن را دارای ۴۳ آیه عنوان کرد و متذکر شد: از مجموع عدد ۱۳ و ۴۳، عدد ۵۶ حاصل می‌شود که این عدد سوره واقعه در قرآن کریم است و واقعه اتفاق خواهد افتاد.

در انگیزه بخوانید: معنی ساعت جفت ۱۸:۱۸ | حقایق پنهان شده در دیدن ساعت و عدد ۱۸۱۸ چیست؟

راز اعداد ۱۱۱، ۸۱ و ۱۸ (اعداد فرشتگان)

دیدن عدد ۱۱۱ در کف دست

این بار به سراغ دیدگاهی غیر از دیدگاه اسلامی می‌رویم.

عدد فرشته‌ ۱۱۱، یک عدد فرشته بسیار قدرتمند است. این عدد نشان‌دهنده متجلی شدن افکار در واقعیت است. اولین نکته‌ در مورد عدد فرشته‌ ۱۱۱ این است که این عدد از عدد فرشته شماره ۱ و عدد فرشته اصلی شماره ۱۱ تشکیل شده‌است، بنابراین باید توجه خود را در ابتدا به این دو عدد معطوف کنیم.

عدد فرشته‌ شماره ۱ به ‌معنای استقلال، انگیزه، منحصر به ‌فرد بودن، شروع جدید، رهبر بودن، پیشرفت کردن، حرکت رو به جلو، الهام بخشیدن، و دستیابی به موفقیت است. عدد فرشته‌ شماره ۱، عدد فرشته‌ای بسیار قدرتمند است که به شما انگیزه می‌دهد تا مثبت فکر کنید و به شهود خود اجازه دهید هدایت زندگی‌تان را بر عهده گیرد. عدد فرشته‌ شماره ۱ نمادی از رهبری است. بنابراین اگر این عدد را به‌ عنوان عدد فرشته‌ خود دارید می‌توانید الگوی دیگران باشید. می‌توانید انرژی مثبت‌تان را با افراد دیگر در میان گذاشته و به آن‌ها کمک کنید تا مسیرهای درست را برای زندگی انتخاب کنند. به ‌علاوه، عدد فرشته ‌۱ با اظهار کردن و متجلی کردن خود، پیشرفت کردن و شهود نیز در ارتباط است. این عدد اغلب به ‌عنوان نماد تمامیت نیز استفاده می‌شود.

نوبت به عدد فرشته‌ ‌۱۱ می‌رسد. عدد فرشته‌ ۱۱ به ‌معنای آن است که مأموریت و هدف روح خود را در جهان درک کرده‌اید. این عدد را نمادی از انتقال و گذار و همچنین تغییر و تحول در نظر می‌گیرند؛ درست همان‌طور که ساعت یازده نویدبخش شروع یک روز جدید، آن هم یک ساعت بعد از خود است. از آنجایی ‌که عدد فرشته‌ ۱۱ یک عدد فرشته اصلی است، کمک می‌کند با فرشتگان نگهبان خود یک رابطه معنوی برقرار کنید.

زمانی ‌که تمام این معانی و مفاهیم را با هم ترکیب کنیم، معنای عدد فرشته‌ ۱۱۱ حاصل می‌شود. عدد فرشته‌ ۱۱۱ که ترکیبی از اعداد فرشته ۱ و ۱۱ است، بیانگر بیداری معنوی، روشنگری، الهام‌بخشی، انرژی بالا، شهود و حساسیت است. عدد فرشته‌ ۱۱۱ ارتعاشات رهبری، خلاقیت، استقلال، خوش‌بینی و همچنین صبر و تحمل کردن را در خود دارد. جوهره عدد فرشته ۱۱۱ شادی، تعامل داشتن با دیگران، ارتباط، و خودکفایی است.

در انگیزه بخوانید: نحوه محاسبه عدد سرنوشت | از روی عدد تقدیر، شخصیت خودت رو بشناس

راز عدد ۸۱

عدد فرشته ۸۱ به معنای زمان تحقق بزرگ است . این زمانی است که به پتانسیل خود پی می برید و شروع به اصلاح کارهایی می کنید که در گذشته اشتباه کرده اید. گذشته به هیچ وجه نباید بر تصمیماتی که در آینده می گیرید تأثیر بگذارد. زمان آن فرا رسیده است که استعدادهایی که دارید را برای بهتر کردن زندگی خود و دیگران درک کنید.باید بتوانید درک کنید که هرگز نمی توانید به همه چیزهایی که در زندگی می خواهید برسید. شکست در هر کاری که انجام می دهید ضروری است. این شکست نباید شما را به تسلیم شدن تشویق کند، بلکه باید بتوانید بایستید و دوباره تلاش کنید تا زمانی که در آن کاری که انجام می‌دهید موفق شوید.در نهایت، شما باید همیشه یک صلح طلب باشید . عدد فرشته ۸۱ شما را ترغیب می کند که صلح و هماهنگی را بین افرادی که هر روز با آنها در تعامل هستید حفظ کنید.

راز عدد ۱۸

در علم اعداد، عدد ۱۸ یک عدد قدرتمند است. از اعداد یک و هشت تشکیل شده است که نشان دهنده آغاز و فراوانی جدید است. عدد ۱۸ همچنین نماد موفقیت است، بنابراین اگر همچنان این عدد را می بینید به این معنی است که فرشتگان از شما می خواهند در مسیر فعلی خود بمانید.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید