۴ روش کاربردی برای ورود به حالت آلفا | همیشه شاد، پر انرژی خلاق‌تر باشید

حالت آلفا، حالتی آرام‌تر است که باعث می‌شود حس شادی و انرژی بیشتری داشته و خلاقانه‌تر رفتار کنید؛ برای ورود به حالت آلفا می توانید از هیپنوتیزم و یا مدتیشن استفاده کنید.

امواج آلفا در مرکز طیف امواج مغزی شما بین ۸ تا ۱۲ هرتز قرار دارند. وقتی مغز شما در فرکانس آلفا کار می کند، می توانید اطلاعات جدید را به راحتی جذب کنید و به طور قابل توجهی خلاق تر هستید.

حالت آلفا یکی از بهترین لحظات زندگی می‌باشد؛ اما چرا؟ اگر بخواهیم به ساده‌ترین روش ممکن به حالت آلفا نگاه کنیم بهترین توصیفی که می‌توان برای این حالت شرح داد این است که شما وقتی در این حالت قرار می‌گیرید بدون هیچ دلیل پیچیده و سختی خوشحال هستید و این حس خوشحالی می‌تواند یک حس عمیق آرامش را در روح شما تزریق کند.

اما یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کسانی که قصد رسیدن به این آرامش را دارند این است که چگونه به حالت آلفا برویم ؟ یا روش‌های رفتن به آلفا چیست ؟  از این رو ما در این مقاله قصد داریم به شما عزیزان ۴ روش آسان برای ورود به حالت آلفا را شرح دهیم.

آموزش رفتن به حالت آلفا با ۴ روش آسان اما قدرتمند

رفتن به حالت آلفا

حال که با مفهومی دقیق اما ساده از حالت آلفا آشنا شدید وقت آن رسیده که با هم روش‌های رفتن به آلفا را تمرین کنیم.

تنفس، ساده‌ترین روش ورود به حالت‌ آلفا

اگر بخواهیم ساده‌ترین اما بهترین و تأثیرگذاری‌ترین روش برای ورود به آلفا را یک گزینه انتخاب کنیم، بی‌شک تنفس جزء ۵ رتبه اول می‌باشد؛ البته با توجه به این نکته که برای رسیدن به حالت‌ آلفا روش‌های فراوانی وجود دارد که در این مقاله تنها ما به ۴ روش  آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

تنفس می‌تواند آرامشی دقیق را در روح شما تزریق کند اما می‌بایست از آن برای ورود به آلفا درست استفاده کنید، در تمامی روش‌های تن آرامی مانند یوگا و مدیتیشن تنفس نقش بسیار مهم و حیاتی‌ای دارد، از این رو این روش می‌تواند روشی فوق‌العاده باشد.

برای اجرایی کردن این روش شما نیاز کار سختی انجام دهید کافی است در مکانی که ترجیحا غنی از سکوت است قرار بگیرید و دو اصل مهم را در تتفس خود رعایت کنید، این دو اصل همان عمل‌های اصلی تنفس یعنی دم و بازدم می‌باشد اما برای رفتن به حالت آلفا شما می‌بایست عمل دم را به عمیق‌ترین شکل ممکن انجام دهید و همچنین در عمل بازدم نفس خود را به طور کامل تخلیه کنید.

و در حین انجام این عمل تمام یا ۱۰۰٪ ذهن خود بر روی تنفس خود بگذارید، این نکته بسیار مهم است که شما تنها به نفس‌‌های خود فکر کنید، با انجام این کار به اوج آرامش خواهید رسید؛ به شما تضمین می‌دهیم که با انجام این کار در طول روز به مدت ۱ یا ۲ دقیقه معجزه آرامش را در زندگی خود لمس خواهید کرد.

با مدیتیشن مانترا معجزه آلفا را لمس کنید

یکی از بهترین روش‌ها برای ورود به حالت‌ آلفا تکنیک مانترا می‌باشد، مدیتیشن مانترا می‌تواند شما را به اوج آرامش برساند، در ادامه به شما آموزش رفتن به حالت آلفا با مدیتیشن مانترا را شرح خواهیم داد پس با ما همراه باشید.

در این تکنیک شما می‌بایست یک ذکر، صوت، صدا، جمله و یا عبارت را مدام تکرار کنید؛ انتخاب این المان بسیار مهم است به این علت که شما با تکرار این معیار از اکنون و زمان حال جدا می‌شوید و به فضای عمیق‌ترین می‌روید که درون آن هیچ فکری وجود ندارد؛ اما چگونه از این المان‌های استفاده کنیم.

یکی از بهترین المان‌های برای این تکنیک صدای طبیعت می‌باشد، سعی کنید مکانی را انتخاب کنید که در آن سکوت حرف اول را بزند،‌ بعد از آن چشمان خود را ببنید و تمام توجه خود را بر روی آن معیار بگذارید؛ همچنین شما می‌توان از صوت‌ها و موزیک‌هایی که اختصاصی برای مونترا می‌باشد استفاده کنید.

برای ورود به حالت آلفا از قلب خود کمک بگیرید

این روش‌ ممکن است کمی اجرای آن سخت باشد اما یکی از تأثیرگذارترین روش‌های موجود می‌باشد، این کار یکی از بهترین روش‌های حالت آلفا قبل خواب می‌باشد؛ اما چگونه؟ آیا واقعا می‌توان با کمک گرفتن از قلب به حالت آلفا نفوذ کرد؟ در جواب باید بگوییم که بله می‌شود؛ با ما همراه باشید تا شما را با این تکنیک بی‌نظیر آشنا کنیم.

برای عملی کردن این روش شما می‌بایست در یک محیطی آرام به ضربان قلب خود فکر کنید؛ درست است در ابتدا شما هیچ چیزی حس نمی‌کنید اما به مرور به گذشت چند ثانیه می‌توانید به طور کامل آن را حس کنید، حال که به این حالت دست پیدا کردید سعی کنید با دستور صوتی اقدام به پایین آوردن ضربان قلب خود کنید؛‌ تداعی کردن این چندان کار سختی نیست اما بعد از تجربه کردن آن از آرامش درونی آن شگفت‌زده خواهید شد.

اگر روز ۵ دقیقه این کار را انجام دهید ما به شما این تضمین را می‌دهیم که شما عزیزان دارید از بهترین روش مدیتیشن دنیا لذت می‌برید.

بیشتر بخوانید: سنگ ها را اینگونه حمل کنید تا همیشه انرژیشان همراهتان باشد!

با تصویرسازی می‌شود به حالت آلفا رفت؟

در همین ابتدا باید گفت که بله می‌شود؛ آخرین روشی که تصمیم به آموزش آن در این مقاله برای شما عزیزان گرفتیم همین روش می‌باشد که می‌توان گفت یکی از بهترین تکنیک‌ها می‌باشد.

برای عملی کردن این روش شما می‌بایست خود و شرایط را آماده کنید، به دو حالت شما می‌توانید از این روش استفاده کنید؛ حالت اول این است که یک روز خوبی که تجربه کردید را به یاد بیاورید و یا اقدام به تصویر سازی یک موقعیت جدید که قبلا در آن نبودید اما دوست دارید آن را تجربه کنید بهره‌ ببرید.

برای این کار شما یک روش انتخابی خود را بردارید و با هم حالت آلفا بروید؛ بدین شکل که چشمان خود را ببندید و تمام آن لحظات زیبا را تصویر سازی کنید.

به عنوان مثال به این تصویر فکر کنید که به شمال کشور سفر کردید و به ساحل رفتید، آن لحظه را تصور کنید که پابرهنه بر روی ساحل راه می‌روید و از نرمی آن لذت می‌بردید،‌صدای دریا گوش شما را نوازش می‌کند و با لذت دارید زیبایی ماه را در انتهای دریا مشاهده می‌کنید؛ این یک مثالی بود که به شما عزیزان می‌تواند حس خوبی را منتقل کند؛ اما نکته مهم در این روند این موضوع می‌باشد که این حس برای شما کاملا لذت بخش باشد.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید