۳ نمونه نامه اداری درخواست همکاری + آموزش نکات اصولی

نامه درخواست همکاری، نامه ای است که تقاضا و نوع کار در آن نوشته شده و به عبارتی شرح کامل برای معرفی و شناخت خود به مخاطب می باشد و اگر برای درخواست شغل باشد، به همراه رزومه کاری می باشد. در این مطلب چند نمونه نامه اداری درخواست همکاری را برای شما ارائه کرده ایم؛ با ما همراه باشید. نمونه نامه اداری درخواست همکاری و عقد قرارداد ۱. نمونه نامه اداری درخواست شغل و استخدام جناب آقای …. ریاست/ مدیریت محترم شرکت….. موضوع: درخواست همکاری در زمینه ….. با سلام؛ احتراما به استحضار می رساند اینجانب…….. فرزند…….. دارای کد…

نمونه نامه اداری درخواست همکاری + آموزش نکات اصولی

نامه درخواست همکاری، نامه ای است که تقاضا و نوع کار در آن نوشته شده و به عبارتی شرح کامل برای معرفی و شناخت خود به مخاطب می باشد و اگر برای درخواست شغل باشد، به همراه رزومه کاری می باشد. در این مطلب چند نمونه نامه اداری درخواست همکاری را برای شما ارائه کرده ایم؛ با ما همراه باشید.

نمونه نامه اداری درخواست همکاری و عقد قرارداد

۱. نمونه نامه اداری درخواست شغل و استخدام

جناب آقای ….
ریاست/ مدیریت محترم شرکت…..

موضوع: درخواست همکاری در زمینه …..

با سلام؛
احتراما به استحضار می رساند اینجانب…….. فرزند…….. دارای کد ملی……. فارغ التحصیل رشته…….. درخواست همکاری در زمینه……. را دارم. لذا خواهشمند است دستور فرمایید در این خصوص مساعدت لازم را مبذول فرمایند. لازم به ذکر است مدارک لازم شامل….. به پیوست همین نامه جهت استحضار و دستور مقتضی به حضور محترمتان ایفاد می گردد.

و من الله توفیق
آقای…..
امضاء

۲. نمونه نامه اداری درخواست همکاری پیمانکاری

حضور محترم جناب آقای…..
ریاست/ مدیریت محترم شرکت……

موضوع: در خصوص همکاری در زمینه…..

با سلام و عرض ادب؛
احتراما در راستای اجرای سیاست های کلی…… و به منطور تحقق اهداف مشترک با آن امور محترم، خواهشمند است ضمن بررسی موضوع توسط تیم های کارشناسی زیرمجموعه در صورت صلاحدید دستور فرمایید همکاری لازم را با این امور مبذول فرمایند. قبلا از همکاری ارزشمند حضرتعالی و مجموعه کارشناسی و اداری آن امور محترم صمیمانه تشکر می گردد.

با تشکر
آقای…..
رئیس/ مدیر شرکت……

۳. نمونه نامه اداری درخواست همکاری برای اخذ نمایندگی

جناب آقای ………………..

مدیر محترم شرکت ………………..

موضوع : درخواست نمایندگی فروش محصولات

با سلام و احترام

بدینوسیله به استحضار آن مقام محترم می رساند ، اینجانب ( نام و نام خانوادگی خانم یا آقا ) مدیر شرکت / فروشگاه ……………….. در شهر ……………….. بوده و با مدرک تحصیلی در رشته ……………….. به مدت …………… سال در زمینه ……………….. مشغول فعالیت می باشم ، لذا ضمن ارسال رزومه کاری خود تقاضای اعطای نمایندگی فروش محصولات آن شرکت را در شهر ……………….. استان ……………….. دارم.

لذا خواهشمند است در صورت صلاح دید و با عنایت به سوابق اینجانب مساعدت لازم مبذول و از نتیجه اینجانب را مطلع  فرمایند.

پیشاپیش از حسن نظر جنابعالی کمال تشکر را دارم.

نشانی :

شماره تلفن جهت تماس :

نمونه نامه اداری درخواست همکاری
نحوه نوشتن نامه اداری درخواست همکاری

اصول کلی نوشتن نامه اداری درخواست همکاری چیست؟

در ابتدا برای شروع نگارش یک نامه اداری باید آنرا با نام خدا آغاز کنید سپس تاریخ همان روز را در نامه وارد کنید. سپس طبق نمونه یک نامه اداری مطابق با همان ارگان یا سازمانی که برایش دارید نامه می نویسید باید موضوع نامه خود را آنرا نگارش کنید. نامه باید با احترام همراه با سمت وی بنویسید؛ به طور مثال :

نام شخص گیرنده را با احترام همراه سمت وی می نویسیم، جناب آقای …..  مدیریت محترم سازمان ……….. یا مدیریت محترم سازمان ………… جناب آقای ….

سپس نامه را با حدود یک سانتی متر از محل طبیعی شروع سطر آغاز می کنیم و بدون طول و تفسیر های اضافی شروع به طرح مشکل می کنیم و انتظاری را که از گیرنده نامه داریم محترمانه ذکر می کنیم و اگر توانستیم راه حل یا پیشنهادی ارائه می دهیم. دستور نمی دهیم , نامه باید بیشتر جنبه خواهشی داشته باشد. نام و مشخصات خود را در پایین نامه سمت چپ می نویسیم و امضا می کنیم.

  • نامه اداری باید در یک طرف صفحه نوشته شوند و نباید در حاشیه آن ها چیزی نوشت.
  • متن نامه باید با نهایت دقت در صحت مطالب تهیه شود.
  • متن نامه باید شایسته فرد گیرنده باشد و پست و مقام شغلی و سازمانی فرد گیرنده باید در نظر گرفته شود.
  • در نامه های اداری باید شیوایی سخن و روانی مطلب نیز در نظر گرفته شود و از لغات قدیمی و نامانوس نباید استفاده شود.
  • از حشو(به کار بردن واژه‌هایی که هم معنی هستند) خودداری شود.
  • در نامه های اداری به هیچ وجه نباید از کلمات و جملات عامیانه استفاده کرد.
  • از نشانه های قراردادی(ویرگول, نقطه و …) باید درست و به جا استفاده کرد.
  • در نامه های اداری باید از استفاده کردن جملات توهین آمیز، تهدید آمیز و مشکل آفرین خودداری کرد.
  • نامه های اداری ترجیحا باید در کاغذ های بزرگ نوشته شود تا امکان ارجاع و حاشیه نویسی داشته باشد.
  • نامه حتی‌الامکان باید تایپ شود یا حد اقل با خط خوانا نوشته شود.
  • سلسله مراتب باید رعایت شود, مثلا اگر می خواهیم برای اداره ای نامه بنویسیم اولین نفر باید مدیریت مکان مورد نظر باشد.عدم رعایت سلسله مراتب باعث توهین به پایینی ها می شود.
  • اگر مخاطب نامه را نمی شناسیم نامه را باید با یک عنوان کلی بنویسیم. در هر اداره یک سیستم تفکیک نامه وجود دارد که باعث ارسال نامه به مکان مورد نظر می شود.
  • اگر نامه به وسیله اینترنت مکاتبه شود: الف) از رنگ های ملایم (مثل آبی) استفاده شود. ب) تایپ همه نامه با فونت بزرگ یک نوع توهین محسوب می شود. ج) ارسال تعداد زیادی ایمیل برای یک مکان کار درستی نیست.

 

سخن آخر

نوشتار صحیح و گویا یک نامه اداری میتواند به میزان چشم گیری موفقیت شما در بیان درخواست، کار، همکاری و .. را بالا ببرد و درخواست شما را از دیگر رقبا و اشخاص سریع تر صورت دهد. برای همین شما باید با قوانین نوشتاری و قواعد یک نامه اداری آشنا باشید تا بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید.

امیدواریم این مطلب مورد استفاده شما قرار گرفته باشد. در صورت نیاز شما می توانید ۷ متن نامه گواهی اشتغال به کار به فارسی و انگلیسی را نیز در انگیزه بخوانید.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید