معرفی سریال های ماه رمضان ۹۹ + ساعت پخش و تکرار

به جرات می‌توان گفت ماه رمضان امسال با سال‌های دیگر متفاوت است. با وجود ویروس کرونا خانواده‌های روزه‌دار، امسال کمتر به مهمانی‌های افطار و گردش می‌روند و سریال های ماه رمضان امسال پر بیننده‌تر از سال‌های گذشته خواهد بود. در این مطلب می‌خواهیم نام سریال های ماه رمضان ۹۹  را همراه با نام بازیگران سریال، خلاصه‌ای از داستان هرکدام و ساعت پخششان را برایتان بگوییم تا با توجه به علاقه خود آن‌ها را انتخاب کرده و دنبال کنید.   سریال های ماه رمضان ۹۹ شبکه یک سریال زیرخاکی سریال زیرخاکی سریالی کمدی به کارگردانی جلیل سامان و تهیه‌کنندگی رضا نصیری…

سریال های ماه مبارک رمضان 99

به جرات می‌توان گفت ماه رمضان امسال با سال‌های دیگر متفاوت است. با وجود ویروس کرونا خانواده‌های روزه‌دار، امسال کمتر به مهمانی‌های افطار و گردش می‌روند و سریال های ماه رمضان امسال پر بیننده‌تر از سال‌های گذشته خواهد بود.

در این مطلب می‌خواهیم نام سریال های ماه رمضان ۹۹  را همراه با نام بازیگران سریال، خلاصه‌ای از داستان هرکدام و ساعت پخششان را برایتان بگوییم تا با توجه به علاقه خود آن‌ها را انتخاب کرده و دنبال کنید.

 

سریال های ماه رمضان ۹۹

شبکه یک

سریال زیرخاکی

سریال زیرخاکی سریالی کمدی به کارگردانی جلیل سامان و تهیه‌کنندگی رضا نصیری است. این فیلم تجربه دوم این دو هنرمند بعد از ساخت سریال پربازدید «نفس» می‌باشد.  فیلم‌برداری آن به دلیل وضعیت کرونا هنوز به پایان نرسیده است و ۱۷ قسمت آن، که در حال حاضر آماده شده است در ماه رمضان پخش خواهد شد. این مجموعه با لوکیشن‌های متعددی فیلم برداری شده است و داستان آن درباره مردی است که به دنبال گنج می‌گردد و در این حین ماجراهای طنز و هیجان انگیز زیادی برایش اتفاق می‌افتد، که فیلم را بسیار جذاب می‌کند.

بازیگران سریال

نقش اول مرد سریال به عهده پژمان جمشیدی و نقش اول زن را ژاله صامتی عهده‌دار است. همچنین هادی حجازی‌فر، نادر فلاح، امید روحانی، ایرج سنجری، اصغر نقی‌زاده و گوهر خیراندیش این سریال ایفای نقش می‌کنند.

ساعت پخش

 مجموعه تلویزیونی « زیرخاکی » هر شب ساعت ۲۲:۱۵ دقیقه از شبکه یک سیما پخش و در ساعات ۱:۳۰، ۹:۴۵ و ۱۵ تکرار آن به نمایش گذاشته می‌شود.

بازیگران سریال زیرخاکی

شبکه دو

۱. سریال بچه مهندس

فصل سوم سریال «بچه مهندس» به کارگردانی علی غفاری و تهیه‌کنندگی سعید سعدی تهیه شده است؛ این سریال تیرماه ۹۸ آغاز شد و همچنان تصویربرداری آن ادامه دارد. فصل سوم این مجموعه در ۳۵ قسمت به قلم حسن وارسته ساخته شده است که قرار است در ماه رمضان امسال از شبکه دو پخش شود. داستان سریال «بچه مهندس» در تاریخ معاصر و در سه فاز کودکی، نوجوانی و جوانی شخصیت اصلی مطرح می‌شود که پیش از این فصل‌های اول و دوم این سریال پخش شده است. روزبه حصاری نقش جوانی جواد جوادی را در فصل سوم ایفا می‌کند که تا به حال در سریال‌های «یادآوری» و «تاریکی شب روشنایی روز» و… به ایفای نقش پرداخته است.

داستان از این قرار است که مادری به دلایل مشکلات زندگی خود فرزندش را به پرورشگاه می‌سپارد و می‌گوید اگر او را قبول نکنند پدرش بچه را خواهد فروخت. در طی سریال بچه مهندس یعنی نقش اصلی سریال، درگیر ماجراهای مختلفی می‌شود و پیشرفت‌های زیادی در زندگی می‌کند. تماشای این فیلم بسیار آموزنده و در گروه فیلم‌های خانوادگی اجتماعی قرار دارد.

بازیگران سریال

پرویز پورحسینی،بهاره رهنما، بهناز جعفری، اندیشه فولادوند، افشین نخعی، سلمان فرخنده، سیاوش چراغی پور، فرزین محدث، سوگل طهماسبی، عباس جمشیدی فر و حمید شریف‌زاده.

ساعت پخش

این سریال هرشب ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه ۲ پخش می‌شود. تکرار سریال نیز در سه نوبت ساعات ۱:۳۰ بامداد، ۱۲:۱۵ و ۱۶:۱۵ دقیقه روز بعد خواهد بود.

بازیگران سریال بچه مهندس

۲. سریال از سرنوشت

فصل سوم این سریال به کارگردانی محمدرضا خردمندان و تهیه‌کنندگی اکبر تحویلیان در ماه رمضان امسال قرار است به روی آنتن برود. داستان کلی آن از رفاقت هاشم و سهراب، دو پسربچه پرورشگاهی آغاز می‌شود. آن‌ها از کودکی در این مرکز زندگی می‌کنند تا به مرحله نوجوانی و جوانی می‌رسند. آن‌ها که آرزو‌های بزرگی را در سر می‌پرورانند، فراز و نشیب‌های زندگی‌شان محور روایت اتفاقات این سریال قرار می‌گیرد.

فصل اول این سریال به دوران کودکی دو شخصیت اول یعنی هاشم و سهراب با بازی امیررضا فرامرزی پرداخته و فصل دوم سریال «از سرنوشت» به اتفاقات دوران نوجوانی دو شخصیت اصلی این سریال یعنی هاشم و سهراب اختصاص داشت که ایفای نقش آن‌ها در این فصل به عهده دارا حیایی و کیسان دیباج است. فصل سوم این مجموعه تلویزیونی در ۲۵ قسمت  تولید شده است و ادامه داستان را نمایش می‌دهد.

بازیگران سریال

بازیگران اصلی در فصل سه تغییر نکرده‌اند، اما تعدادی بازیگر به این فصل اضافه شده‌اند. مونا کرمی، محمد حسن حسینیان، فریده دریامج، فرخنده فرمانی زاده، فاطمه شکری، مسعود انتظاری از جمله این بازیگران هستند. همچنین حسین پاکدل در فصل سه این سریال هم به خوبی ایفای نقش می‌کند و آتش تقی پور و محمدعلی تقوی، در فصل سه بازی ندارند.

ساعت پخش

ساعت پخش این سریال هنوز مشخص نشده است، اما قرار است از شبکه دو پخش شود و حتی ممکن است به دلیل تعداد زیاد سریال‌های ماه رمضان، بعد از ماه مبارک  روی آنتن برود و هنوز مشخص نیست که در ماه رمضان حتما پخش شود.

بازیگران سریال از سرنوشت

۳. سریال شاهرگ

سریال «شاهرگ»، به کارگردانی سیدجلال اشکذری و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی از دیگر گزینه‌های شبکه دو خواهد بود. این مجموعه تلویزیونی در ۳۰ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای برای پخش در ماه مبارک رمضان سال ۹۹ تولید می‌شود. سریال شاهرگ روایتگر قصه‌های سال‌های نخستین انقلاب و روزهای پر حماسه و لبریز از فداکاری، وفاداری و پایمردی در مواجهه با جریانات پیچیده آن سال‌هاست.

در خلاصه داستان «شاهرگ» آمده است: در سال‌های نا آرام پس از انقلاب، در سال ۶۰، گروه ویژه‌ای برای یک عملیات بزرگ فراخوانده شدند. این گروه مسئولیت بزرگی بر عهده دارند؛ چرا که عقربه‌های چندین بمب در تهران در حال حرکت است و در این حین درگیر ماجراهای جالبی می‌شوند که شما را به تماشای فیلم علاقمند می‌کند.

بازیگران سریال

نیما رئیسی، عباس غزالی، مهدی سلوکی، سیروس گرجستانی، آزاده زارعی، امید روحانی، شادی کرم رودی، افسانه کمالی، عطا عمرانی، مژگان اخلاقی از بازیگرانی هستند که در این سریال به ایفای نقش می‌پردازند.

ساعت پخش

هنوز مشخص نشده است.

بازیگران سریال شاهرگ

شبکه سه

سریال می جان

می جان سریال ماه رمضانی شبکه سه سیما در سال ۹۹ است که اولین کار مشترک سعید پروینی و مرجان اشرفی‌زاده خواهد بود؛ به احتمال زیاد چون برای ماه رمضان آماده شده است، شاید در ۳۰ قسمت آماده و از شبکه سه سیما پخش شود، اما هنوز پخش آن برای ماه رمضان قطعی نیست. زیرا پس از توقف طولانی در ضبط، به جهت شیوع بیماری کرونا به کنداکتور شبکه سه سیما نرسید. ژانر این سریال عاشقانه اجتماعی است. نویسندگی «می جان» بر عهده مرجان اشرفی زاده، سارا باقرزاده و سمانه نامدار است. تا کنون از طرف عوامل سریال خلاصه داستان آن منتشر نشده اما با توجه به ژانر آن می‌توان حدس زد که قطعا یک سریال جذاب خواهد بود.

بازیگران سریال

بهروز شعیبی، الهام کردا، امیررضا دلاوری، پرویز فلاحی پور، مریم بوبانی، رویا حسینی، گیتی قاسمی، سیاوش چراغی پور، رها خدایاری، وحید آقاپور، مجید پتکی، معصومه قاسمی پور، فریده دریامج، محمدعلی فرمند، شهروز آقایی پور، سونیا سنجری، مریم شعبانی، رضا جوشنی، مهدی فریضه و هاله گرجی در این سریال به ایفای نقش می پردازند.

ساعت پخش

در صورت اجازه پخش، مجموعه تلویزیونی می جان در ماه مبارک رمضان هر شب ساعت ۲۰:۰۰ از شبکه سه سیما پخش و تکرار آن نیز در سه نوبت، ساعت‌های ۰۱:۳۰  بامداد، ۱۰:۰۰ صبح و ۱۴:۳۰ بعد از ظهر روز بعد به نمایش گذاشته می‌شود.

بازیگران سریال می جان

شبکه پنج

۱. ادامه سریال میانبر

سریال «میانبر» از مدتی پیش روی آنتن شبکه پنج رفت و در ایام نوروز هم ادامه یافت. حالا قرار است در ماه مبارک رمضان نیز ادامه سریال همچنان پخش شود. «میانبر» مضمونی اجتماعی و کمدی دارد و درباره ساکنین یک آپارتمان و اتفاقات شیرین پیرامون آنان است.

بازیگران سریال

غلامرضا نیکخواه، محمود جعفری، رضا شفیعی جم، شهین تسلیمی، آرش نوذری، اشکان اشتیاق، بهراد خرازی، مهران رجبی، مرضیه صدرایی، حمید نیک نبرد، فاطمه مرتاضی، سالار کریم خانی، جابر وثوق، وحید چنانی، ترگل جعفری، وحید اسمی خانی، ریحانه سرلک و شاهکار صالحیان از جمله بازیگران اصلی این سریال هستند که در آن ایفای نقش می‌کنند.

ساعت پخش

سریال میانبر در ماه مبارک رمضان هر شب ساعت ٢٣ از شبکه ۵ سیما  پخش می‌شود. تکرار سریال نیز در دو نوبت ساعت های ۰۳:۰۰ و ۱۹ به نمایش گذاشته می‌شود.

بازیگران سریال میانبر

۲. سریال طنز پدر پسری

سریال طنز «پدرپسری» به کارگردانی محمدرضا حاجی‌غلامی برای پخش از شبکه پنج سیما در ماه مبارک رمضان آماده می‌شود. تاکنون تصویربرداری بیشتر قسمت‌های سریال انجام شده و همزمان با تولید، مراحل فنی آن نیز در حال پیگیری است. تصویربرداری سریال «این روز‌ها» در دانشگاه خوارزمی ادامه دارد و گروه سازنده با تمام تلاش برای رساندن کار به شب‌های ماه مبارک رمضان در حال فعالیت هستند.

بازیگران سریال

مهران رجبی، عزت‌الله مهرآوران، افشین سنگ چاپ سه بازیگری هستند که در سال‌های اخیر در آثار طنز زیادی حضور پیدا کرده‌اند و در این سریال نیز نقش دارند. مریم سرمدی، محمدجواد جعفرپور٬ کتایون بختیاری و یدالله شادمانی از دیگر بازیگران این سریال هستند.

ساعت پخش

هنوز مشخص نشده است.

بازیگران سریال پدر پسری

سخن آخر

امیدواریم با خواندن اطلاعات سریال‌ها و خلاصه داستانشان که در این مطلب برایتان آوردیم، بتوانید سریال‌های مورد علاقه خود را مشخص کرده و در ماه مبارک رمضان از تماشای آن‌ها در کنار خانواده لذت ببرید. پیشنهاد می‌کنیم برای داشتن سرگرمی بیشتر در این ایام، حتما به مطلب «بازی های خانگی» در انگیزه نیز سری بزنید.

همچنین مطلب «دعاهای ماه رمضان به تفکیک روز»، حاوی دعاهای ویژه هر روز هستند که توصیه می‌کنیم خواندن آن‌ها را از دست ندهید!

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید