معجزه دعا و حرز حضرت زهرا (س) برای بخت گشایی و ازدواج سریع

اگر فکر می‌کنید در راه ازدواج شما همیشه گره‌ای وجود دارد و خواستگاری‌های شما به سرانجام نمی رسد؛ ما متن کامل دعای حرز حضرت فاطمه برای بخت‌گشایی را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

در برخی منابع، دعایی برای یافتن بخت نیک به حضرت فاطمه زهرا (س) نسبت داده شده است. صحت و سقم این دعا در حال بررسی است. علاوه بر این دعا، دو حرز نیز از ایشان نقل شده که برخی آن را برای تسهیل امر ازدواج مفید می‌دانند.

در این مطلب، ضمن ارائه این دعا و حرزها، به معتبرترین دعا برای بخت گشایی و روایات مربوط به آن از کتب مشهور تفسیر قرآن می‌پردازیم. پس تا انتهای مقاله همراه انگیزه باشید.

روایت فضه در مورد حرز حضرت فاطمه برای ازدواج

از فضه نقل شده که روزی بر حضرت فاطمه (س) وارد شدم. حضرت ظرف آبی را در دست خود داشتند و بر آن ذکری می‌خواندند و سپس می‌دمیدند. فضه از حضرت پرسیدند که سبب خواندن دعا و دمیدن آن بر آب چیست؟ حضرت فاطمه بعد از اتمام دعا فرمودند که این دعای چهل کلید می‌باشد. هرکس دعای چهل کلید را در روز جمعه بخواند و غسل کند و آبی پاک و مطهر را آورده و بر آن آب این دعا را بخواند و سپس آن آب را بخورد، بخت ۵۰ ساله آن شخص باز می‌شود. (از این بخش روایت می‌فهمیم که دعای حضرت فاطمه برای بخت گشایی توصیه شده‌است)  این روایت ادامه دارد که جهت اختصار تا این بخش بسنده می‌کنیم.

هیچ دعای صددرصد تضمینی برای ازدواج در منابع و احادیث نیامده است. اما یکی از معتبرترین و مستندترین انواع دعای بخت گشایی قوی، سوره احزاب است. بخت‌گشایی سوره احزاب مستند به روایات معتبر رسیده از پیامبر (ص) و امام صادق (ع) بوده و روش استفاده از آن طبق روایات به این صورت است که سوره احزاب را بر روی پوست آهو بنویسند؛ سپس سوره احزاب نوشته شده روی پوست آهو را در یک ظرف دربسته درون منزل شخصی که میخواهد بختش باز شود بگذارند.

بیشتر بخوانید: دعای گشایش بخت و ازدواج فوری | این سوره برای ازدواج دختران معجزه میکند

این کار باعث می‌شود که خواستگاران دختران آن خانه افزوایش یابد و آقایان به آن‌ها میل و رغبت یابند. تمام این مطالب در روایات آمده که بهتر است یکی از این روایات را بخوانیم:

حضرت محمد (ص): کسی که سوره احزاب را روی پوست آهو بنویسد و آن را در ظرف در بسته بگذارد و در خانه آویزد، خواستگاران برای تمام دختران آن خانه زیاد شده و همه میل و رغبت به آن ها می‌یابند، حتی اگر فقیر و تنگدست باشند (تفسیر البرهان ج۶ ص۲۱۲).

به این جهت که نوشتن سوره احزاب آداب مخصوصی دارد و باید بر روی تکه‌ای از پوست آهوی اصل نوشته شود، بسیاری از افراد قادر به تهیه آن نیستند به علت درخواست‌های زیاد مشتریان محترم فروشگاه شرف‌آنلاین، اقدام به تهیه و نگارش سوره احزاب روی پوست آهو نمودیم تا شما عزیزان بتوانید با اطمینان کامل از صحت رعایت آداب و اصالت پوست آهو با کمترین هزینه ممکن اقدام به تهیه آن بکنید.

بیشتر بخوانید: رزق و روزی و برکت فراوان با حرز امام جواد علیه السلام

اولین حرز حضرت زهرا برای ازدواج از کتاب مهج الدعوات:

بِسْمِ اللَّه الرَّحْمنِ الرَّحیمِ یا حَىُّ یا قَیُّومُ بِرَحْمَتِکَ اَسْتَغیثُ فَاَغِثْنى وَلا تَکِلْنى اِلى نَفْسى طَرْفَهَ(تَ) عَیْنِ اَبَداً وَ اَصْلِحْ لى شَاْنى کُلَّهُ

به نام خداوند بخشنده مهربان. اى زنده، اى پاینده، به مهربانی ات استغاثه می‌جویم. پس به فریادم برس و مرا هیچ‌گاه چشم ‏برهم‏ زدنی به خویشتن رها مکن و همه امورم را اصلاح بفرما

با بررسی های انجام شده در متن کتاب مهج الدعوات مستقیما خاصیتی از این حرز برای ازدواج بیان نشده‌است اما برخی باتوجه با آخرین عبارت حرز حضرت زهرا (امورم را اصلاح بفرما) از آن برای تسهیل امر ازدواج برداشته نموده‌اند، بنابراین باتوجه به معتبر بودن اصل حرز حضرت زهرا (س) خواندن آن به امید تاثیرگذاری در امر ازدواج ان‌شاء الله که تاثیرگذار خواهد بود.

دومین حرز حضرت زهرا برای ازدواج از کتاب مهج الدعوات:

بسم الله الرحمن الرحیم بسم الله النور بسم الله نور النور بسم الله نور علی نور بسم الله الذی هو مدبر الامور بسم الله الذی خلق النور من النور الحمد الله الذی خلق النور من النور و انزل النور علی الطور فی کتاب مسطور فی رق منشور بقدر مقدور علی نبی محبور الحمدالله الذی هو بالعز مذکور و بالفخر مشهور و علی السراء و الضراء مشکور و صلی الله علی سیدنا محمد و آله الطاهرین

این حرز شریف نیز بسیار معتبر می‌باشد اما باز هم با بررسی سه کتاب مهج الدعوات، بحار الانوار و مکارم الاخلاق هیچ خاصیت مستقیمی از بخت گشایی برای این حرز حضرت زهرا (س) بیان نشده‌است اما خود حرز معتبر می‌باشد.

همانطور که بیان شد در واقع برای دعای حضرت فاطمه برای بخت گشایی (معروف به دعای چهل کلید) و حرز حضرت زهرا برای ازدواج تا لحظه نگارش این مطلب سندی معتبر که مستقیما خاصیت بخت گشایی گفته شده باشد یافت نشد اما خواندن آن به قصد قربت و امید به تاثیر هیچ مشکلی ندارد چراکه این ادعیه مضامین بسیار والایی دارند.

این را به خاطر داشته باشیم که بهترین کار برای ازدواج، آسان‌گیری آن توسط خانواده‌ها و پایین آوردن سطح توقعات جوان‌ها است. همچنین بهتر است از انواع دعای گشایش بخت معتبر و مستند به روایات کتب معتبر همچون سوره احزاب روی پوست آهو استفاده کنیم تا تاثیرگذاری توصیه‌های معصومین را در زندگی خود ببینیم. راستی بهترین دعا برای ازدواج سریع و گشودن بخت جوانان شنیده‌اید چیست؟

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در انتهای همین مطلب با ما به اشتراک گذارید.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید