خانمها بخوانند: ۱۱ نکته کلیدی که باید در ژست های عکاسی دخترانه رعایت کنید!

قابل توجه خانمهایی که به دنبال ژست خوب برای عکس هستند. در زمان ژست‌دهی برای عکس‌، برخی نکات مهم و حیاتی وجود دارد که می‌توانند به بهبود نتیجه عکس‌ها کمک کنند. در ادامه ۱۱ نکته کلیدی را برای شما بیان می‌کنیم.

در ادامه این مقاله ما ۱۱ تا از پرتکرار ترین و رایج ترین نکات فیگور عکاسی دخترانه و ژست عکاسی در طبیعت رو برای شما به طور کامل شرح داده ایم. مطمئن باشید اگر این نکات رو به خوبی مطالعه و از اونها استفاده کردید، عکسهای جذاب و خاطره انگیزی خواهید داشت.

۱۱ نکته مهم که باید در ژست‌های عکاسی دخترانه رعایت کنید

۱- بَدنِتون رو نسبت به دوربین با زاویه قرار بدین

یه خانوم هیچ‌وقت نباید مستقیم رو به دوربین قرار بگیره چون این باعث میشه بدنتون پهن‌تر از واقعیت به نظر برسه. کافیه کمی زاویه به بدنتون بدین، در حالی که صورتتون رو به دوربینه.

ژست عکاسی دختری ایستاده رو به دوربین

بدنتون رو مقداری بچرخونید و یکی از شونه‌هاتون رو به عقب ببرید. همین تغییر کوچیک تفاوت بزرگی تو عکستون ایجاد می‌کنه و باعث میشه بدنتون کشیده‌تر و لاغر‌تر به نظر برسه.

۲- با این تکنیک خط فک بهتری داشته باشید

خط فک و دیدن زوایای صورت تو پرتره‌های دخترونه خیلی مهمه. با تکنیکی که بهتون میگم میتونید اون‌هارو برجسته تر کنید.

ژست عکس دخترانه نیم رخ

یه مقداری چونتون رو پایین‌تر بیارید، حالا در حالی که دارید لبخند می‌زنید زبونتون رو به سقف دهنتون بچسبونید و یه مقدار فشار بدین و همزمان به مقداری هم دندون‌تهاتون رو به هم فشار بدین. این کار رو جلوی آینه تمرین کنید و نتیجه رو خودتون ببینید.

فقط حواستون باشه خیلی خودتون رو اذیت نکنید و با تمرین به میزان کنترل شده‌ای از این ترفند برسید.

۳- دوربین رو کمی بالاتر چشم قرار بدین

عکاسی از زاویۀ کمی بالاتر میتونه تو ژست های عکاسی دخترانه خیلی کاربردی باشه، چون باعث میشه بدن شما کوچیک‌تر به نظر برسه و زاویه فک بهتر دیده بشه. همینطور اگه تو این ژست به دوربین نگاه کنید، چشم‌هاتون بزرگ‌تر به نظر میرسه. حتما بین عکس‌هاتون چند تاش رو به این شکل انتخاب کنید.

دختری در حال نگاه کردن به دوربین بالاتر


۴- همیشه لب هاتون رو به هم نچسبونید

دهان بسته اغلب باعث می‌شه که خط فک منقبض بشه و دو طرف صورت سنگین‌تر به نظر برسه. دهان کمی باز به کشیده شدن خط فک کمک می‌کنه و انرژی دلپذیرتری به پرتره می‌ده. البته این یه قانون همیشگی نیست و نباید این روش رو روی همه ژست‌هاتون اعمال کنید. اما حتما تو لیست عکس‌هاتون چند تارو به این روش اختصاص بدین.

ژست گنگ دخترانه | ژست دخترانه گنگ


۵- دست هاتون خیلی مهمه

اغلب اولین مشکل موقع گرفتن ژست دست‌ها هستن که نمی‌دونیم چیکارشون کنیم. حواستون باشه مخصوصا تو عکس‌هایی با قاب بسته‌تر، نباید کف دست یا روی دست رو به صورت کامل ببینیم. دست‌هاتون رو روی پاهاتون، زیر چونه، روی پهلوها، روی سر، بین موها یا بالای شونه قرار بدین و توجه کنید انگشتاتون به هم چسبیده نباشه و هر انگشت رو یه مقداری جمع کنید.

ژست عکاسی با رعایت فرم دست


۶- بازوهاتون رو به بدنتون نچسبونید

تو ژست‌های ایستاده وقتی بازوهامون رو به بدنمون میچسبونیم، معمولا دست و بازوهامون پهن‌تر به نظر میرسه و در مجموع تو ترکیب با بدنمون فرم جذابی رو تشکیل نمیدن.

رعایت فاصله بازو ها از بدن در ژست دخترونه

اگر چیزی برای تکیه زدن داشته باشید خوب میتونید به اون بهونه این فاصله رو ایجاد کنید. اگر نه، میتونید کمی آرنج‌هاتون‌رو خم کنید و یا دستتون رو روی کمرتون بذارید تا یه مقداری این فاصله دست از بدن ایجاد بشه. تو ادامه ژست‌های عکاسی دخترانه و ژست های عکاسی در طبیعت زیادی بهتون معرفی میکنم که این ویژگی رو داشته باشن.

۷- سمت زیبا تر خودتون رو بشناسید

تو‌ عصر عکاس‌های سلفی خیلی از شما شاید متوجه شده باشید که یه طرفتون، بهتر از طرف دیگتون به نظر میرسه. شاید یه کوچولو خنده دار باشه ولی واقعا همینطوره. بنا به دلایل مختلف شاید شما راحت‌تر باشید که مثلا به سمت راست خودتون ژست بگیرید. پس به حس خودتون توجه کنید و همونطور که راحتین انجامش بدین.

ژست عکاسی سه رخ دخترونه


۸- تاثیر نورپردازی در ژست عکاسی

برای رسیدن به بهترین ژست های دخترانه، باید به نورپردازی خیلی توجه کنید. نورپردازی، به شدت بر روی شکل چهره و شکل بدن تأثیرگذاره.
برای گرفتن ژست عکس دخترانه جذاب و زیبا، باید از نور مناسب استفاده کنید و از نور کافی برای روشن کردن سایه‌های غیر مطلوب استفاده کنید.

ژست عکس در طبیعت زیر نور طبیعی

۹- از بک گراند جذابی استفاده کنید

استفاده از پس‌زمینه‌های مناسب، با رنگ‌های جذاب، می‌تونه بهتون کمک کنه تا ژست عکاسی دخترانه متناسب با عکس خودتون رو به دست بیارید.

ژست عکس دخترانه ایستاده جلوی دیوار آجری با زاویه نود درجه


اگر پس‌زمینۀ عکس کم‌رنگ و خالی باشه، احتمالاً ژست دخترانه شما نیز به همین صورت خالی و بدون جذابیت خواهد بود. برای بهترین نتیجه، باید از پس‌زمینه‌هایی با رنگ‌های جذاب و مناسب با موضوع عکس استفاده کنید.

۱۰- دوران عکس‌های آتلیه‌ای تموم شده!

فارغ از موضوع این مقاله، به طور کلی بهتره از محیط‌های طبیعی و متفاوت برای عکاسی استفاده کنید. برای مثال، به جای عکاسی در یک استودیوی عکاسی، می‌تونید به یه پارک یا طبیعت برید و ژست عکس در طبیعت رو امتحان کنید، یا از دیوارهای رنگارنگ و با طرح‌های با نمک تو سطح شهر استفاده کنید و با هر ژست عکاسی دخترانه، تصویر جذابی از خودتون ثبت کنید!

ژست عکاسی ایستاده دخترانه در طبیعت


حقیقتا دوران عکاسی آتلیه‌ای تموم شده! محیط‌های خلاقانه‌تر می‌تونن به شما کمک کنن تا ژست‌های دخترونه زیباتر و طبیعی‌تری بگیرید.

۱۱- لباس خودتونو بپوشید!

استفاده از لباس‌های مناسب و زیبا می‌تونه به شما تو به دست آوردن چندین ژست عکس دخترانه جذاب خیلی کمک کنه. لباس‌هایی که به شما اعتماد به نفس بیشتری می‌ده و با شخصیت شما هماهنگه، قطعاً ژست‌های بهتری رو رقم میزنن.

دختری با کت مشکی چرم جلوی دیوار

اگر لباس شما با شخصیت و شکل بدن شما همخوانی نداره، ممکنه تو عکساتون خودتون رو ناراحت و ناامید ببینید و حس کنید نمی‌تونید ژست عکاسی خوبی بگیرید.
در این خصوص لنزآپ راه مشخصی سر راهتون قرار داده؛ پیشنهاد میکنم حتما یه سری به مقالۀ چه لباسی به من میاد بزنید.

سخن پایانی

امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشه و بتونید با توجه به این ۱۱ نکته بهترین عکسها رو ثبت کنید. شما هم اگر نکات دیگری درباره ژست برای خانمها میدونید، در همین صفحه برای اطلاع ما و کاربران سایت انگیزه بنویسید.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید