با روغن این گل نه دیگه موخوره میگیری نه پوستت جوش میزنه

در این مطلب با خواص روغن گل سرخ برای مو و پوست سر و تاریخچه این گل ارزشمند آشنا خواهید شد تا با اطلاعات بیشتر بتوانید از این گل پرخاصیت برای زیبایی و نشاط پوست و موی خود استفاده کنید.

این روز‌ها استفاده از روغن‌های گیاهی به دلیل خواص متعدد‌شان بسیار رایج شده‌است. روغن‌هایی که منشا طبیعی دارند و تضمین‌کننده سلامت بدن هستند. در‌این‌میان، روغن گل سرخ با فواید سرشار و کاربرد‌های متنوعش در طب سنتی و صنایع آرایشی و بهداشتی، طرفداران زیادی در سراسر جهان پیدا کرده‌است.

تاریخچه گل سرخ؛ قدمتی به اندازه تاریخ

گل سرخ یا رز دمشقی که در ایران با نام گل محمدی شناخته می‌شود، خواص فراوان و پیشینه‌ای کهن دارد. رد و نشان رز‌های مختلف را می‌توان در فسیل‌های مربوط به ۴۰ میلیون سال پیش دید و نام‌شان را در متون باستانی یافت.

گل سرخ را ملکه گل‌ها می‌نامند، چرا‌که نماد عشق و زیبایی است. این گل برای نخستین بار در قرن چهاردهم میلادی توسط شوالیه‌هایی که از جنگ‌های صلیبی برمی‌گشتند، از سوریه به اروپا برده شد. جالب است بدانید که اولین بار ابوعلی‌سینا عصاره این گل را با روش تقطیر استخراج کرد که این کار منجر به تولید گلاب و روغن گل سرخ شد.

دوستی روغن گل سرخ با مو‌های شما

روغن گل سرخ

روغن گل سرخ فواید بی‌شماری برای پوست و مو دارد. این ماده با داشتن اسید‌های چرب، آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌های C، A و E در مبارزه با رادیکال‌های آزاد که عامل اصلی مشکلات پوست و مو هستند بسیار عالی عمل می‌کند.

استفاده اصولی و مداوم از این روغن در استحکام ریشه مو موثر است و از ریزش مو جلوگیری می‌کند. تقویت کلاژن‌ها، تغذیه فولیکول‌ها، افزایش رطوبت و رشد بهتر و بیشتر مو‌ها از دیگر خواص این ماده معجزه‌گر به‌شمار می‌روند.

روغن گل سرخ با خاصیت ضد‌التهابی و ضد‌میکروبی‌اش در درمان مشکلات پوست سر و تار‌های مو بسیار اثر‌بخش است. با استفاده از این ماده می‌توان التهاب پوست را از بین برد و درد را تسکین داد.

تنها کافی است با مقدار کمی از این روغن، مو‌ها و پوست سر خود را ماساژ دهید تا شاهد نتایج باور‌نکردنی‌اش باشید. این ماده در طب سنتی یکی از اصلی‌ترین روغن‌های ماساژ به‌شمار می‌رود و رایحه آرامش‌بخشش در از بین بردن استرس مفید و تاثیر‌گذار است.

روغن گل سرخ از عوارض بیماری‌هایی مانند شوره سر، پسوریازیس، خشکی و حتی چربی زیاد پوست و مو می‌کاهد و به روند درمان‌شان سرعت می‌بخشد. شما با خیال راحت می‌توانید برای از بین بردن مو‌های خشک و آسیب‌دیده‌تان از این روغن استفاده کنید و در کوتاه‌ترین زمان نتایج حیرت‌آورش را ببینید.

بیشتر بخوانید: خواص موز ؛ بیش از ۲۰ خاصیت عالی برای سلامتی، پوست و لاغری

نحوه استفاده از روغن گل سرخ به عنوان ماسک مو

ماسک موی تهیه‌شده از روغن گل سرخ در تقویت مو‌های شما موثر است و سلامتی را برای پوست سرتان به‌ارمغان می‌آورد. برای تهیه این ماسک، حجم و سایز مو‌های خود را در نظر گرفته و مقدار کافی از این روغن را با حرارت خیلی ملایم یا به کمک بخار کتری گرم کنید. شما می‌توانید در ساخت این ماسک مو از روغن گل سرخ به‌تنهایی یا به همراه روغن‌های دیگری مانند روغن اسطوخودوس یا روغن نارگیل استفاده کنید.

بعد از گرم شدن روغن، پوست سر و موهای خود را به‌آرامی با این ماده مغذی ماساژ دهید و سپس سرتان را با حوله گرم یا کلاه دوش بپوشانید و ۳۰ دقیقه به روغن فرصت دهید تا جذب شود. در پایان هم مو‌هایتان را با شامپوی مناسب بشویید. اکنون می‌توانید خواص روغن گل سرخ برای مو را به‌چشم ببینید و نرمی و شادابی مو‌هایتان را احساس کنید.

سخن آخر

خواص روغن گل سرخ برای مو به‌قدری زیاد است که این ماده را به بخش جدایی‌ناپذیر درمان‌های خانگی و سنتی تبدیل کرده‌است. با استفاده از این روغن ارزشمند و مغذی، مو‌هایی نرم و درخشان خواهید داشت و از بیماری‌های پوست و مو در امان خواهید بود.

درمان‌ها و مراقبت‌های سنتی و خانگی، روش‌های مطمئن و بی‌خطری هستند که هیچ‌گونه آسیبی به مو‌های شما وارد نمی‌کنند. تنها کافی است اصولی و به‌اندازه، به‌کار گرفته شوند.

استفاده بسیار کم یا بیش‌از‌حد از روغن گل سرخ هرگز نمی‌تواند نتیجه‌بخش باشد، در‌حالی‌که به کارگیری درست این ماده معجزه می‌کند. پس شک نکنید و با بهره‌مندی مناسب از هدایا و معجزات طبیعت، سالم‌تر و شاداب‌تر زندگی کنید و از درخشندگی و زیبایی موهای خود لذت ببرید.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید