با این ترکیب بی‌نظیر جوش‌های صورت را زیر یک روز درمان کنید

جای جوش یکی از مشکلات رایجی است که ممکن است برای هر قسمت از پوست و به خصوص پوست صورت رخ دهد. در این مطلب سعی کردیم یک درمان خانگی و سریع برای از بین بردن جای جوش و لکه‌های سیاه به شما ارائه دهیم.

ترکیب جادویی آب پیاز و عسل، به راحتی می‌تواند جوش و لکه‌های پوستی صورتتان را از بین ببرد و یک پوست صاف و مثل آینه به شما ببخشد.

پیاز یکی از مواد غذایی ضروری روزانه است که هندی‌ها نمی‌توانند بدون آن کار کنند. چه دوست داشته باشید و چه نخواهید، «پیاز» با طعمی قوی و تند، بخشی ضروری از وعده های غذایی روزانه شماست. اما استفاده از پیاز محدود به طعم دادن به غذا نیست. شما می‌توانید از این ماده غذایی به همراه عسل استفاده کرده و جوش‌های صورتتان را از بین ببرید.

استفاده از عسل و عصاره پیاز برای رفع جای جوش

اگر سوزش کم، شما را اذیت نمی‌کند عصاره‌ی پیاز می‌تواند یکی دیگر از گزینه‌های مناسب برای شما باشد. البته این احساس سوزش سریعا از بین می‌رود.

در اثر استفاده‌ی روزانه از عصاره‌ی پیاز، به دلیل دارا بودن بیوفلاوونوئیدها، جای جوش بر روی پوست بعد از چند هفته از بین می‌رود. عصاره پیاز همچنین برای مقابله با آکنه و جوش بسیار عالی عمل می‌کند. این ترکیب دارای خواصی است که باعث کاهش التهاب، قرمزی و درد نیز می‌شود.

عسل هم خاصیت مرطوب کنندگی طبیعی و احیاکنندگی بافت پوست را دارد. در نتیجه، عسل یک ماده‌ی محبوبی است که می‌تواند در ترکیبات مراقبت پوستی بکار برده شود. عسل انواع گوناگونی دارد و نوع خام آن خواص دارویی زیادی دارد و در عین حال نسبت به سایر عسل‌ها، تیره‌تر است.

مخلوط کردن عسل با آب پیاز یک درمان تجدید کننده عالی برای پوست است که می تواند به صافی و شفافیت هرچه بیشتر پوست کمک کند.

برای استفاده از این ماسک فوری کافی است یک پیاز را رنده کرده و آب آن را بگیرید. حالا دو قاشق عسل به آب پیاز اضافه کنید و خوب ترکیب کنید. سپس این ماسک را روی تمام صورت تان پخش کنید؛ مخصوصا قسمت هایی که جوش دارد. یک ربع صبر کنید و سپس صورتتان را بشویید.

بیشتر بخوانید:با این خوراکی پوستی مثل آینه داشته باش + نحوه استفاده برای رفع لک و جوش

ماسک های متعدد عسل و  آب پیاز برای پوست، جوش و لک صورت

عسل و  آب پیاز برای جوش
عسل و  آب پیاز برای پوست

وقتی نوبت به مراقبت از پوست می رسد، بیشتر ما استفاده موضعی از مواد طبیعی سازگار با پوست را ترجیح می‌دهیم. عسل و پیاز می‌تواند یک گزینه عالی برای این منظور باشد.

۱. خواص عسل و آب پیاز برای جلوگیری از پیری

یک پیاز تازه و متوسط ​​را به قطعات کوچک خرد کرده و آب آن را بگیرید یک قاشق عسل به آن اضافه کنید. یک تکه پنبه را به آن آغشته کنید و روی تمام پوست خود بمالید. این عمل می تواند جریان خون را در سراسر سلول های پوست به میزان قابل توجهی افزایش دهد که در نهایت پوستی بدون چین و چروک، سفت تر و جوان تر با بافتی بهتر می دهد.

۲. خواص عسل و آب پیاز برای درمان آکنه

شما می توانید به سادگی صورت خود را با مقداری آب پیاز تازه و عسل ماساژ دهید یا یک ماسک پیاز برای صورت خود تهیه کنید تا به طور موثر با باکتری های مولد آکنه مبارزه کنید. یک قاشق غذاخوری آب پیاز را بردارید و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون یا روغن بادام و یک قاشق عسل به آن اضافه کنید. خوب مخلوط کنید و روی پوست خود بمالید. بعد از ۱۵ دقیقه با آب سرد بشویید.

۳. خواص عسل و آب پیاز برای لک صورت

ویتامین C موجود در پیاز نقش کلیدی در درمان لکه های تیره، لکه های زشت، علائم رنگدانه و… دارد.

  • ۱ قاشق غذاخوری آب پیاز تازه را با یک قاشق غذاخوری ماست ساده و یک قاشق عسل مخلوط کنید. ۴ تا ۵ قطره روغن اسطوخودوس را به مخلوط اضافه کنید. با استفاده از نوک انگشتان صورت خود را با حرکات دایره ای ملایم ماساژ دهید.
  • با مخلوط کردن یک قاشق چای‌خوری آب لیموی تازه با دو قاشق چای‌خوری آب پیاز تازه و مقداری عسل یک مخلوط مایع آماده کنید. آن را با پنبه روی پوست خود بکشید. بعد از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه با آب ولرم بشویید.
  • یک قاشق پودر زردچوبه را به یک قاشق غذاخوری آب پیاز تازه و یک قاشق عسل اضافه کنید. روزانه صورت خود را با آن ماساژ دهید.

۴. برای داشتن پوست روشن تر

استفاده منظم از پیاز تازه و عسل می‌تواند به ما کمک کند تا از شر پوست کدر و بی روح خلاص شویم. آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین‌های موجود در این سبزی به سلول‌های پوست زیبایی چشمگیری می‌دهند که منجر به پوستی سالم و درخشان می‌شود.

برای داشتن رنگ روشن تر، پیاز می تواند خون ما را تصفیه کند و در نتیجه رنگ صورت ما را روشن تر کند. برای این کار باید با ترکیب یک قاشق عسل و دو قاشق غذاخوری آب پیاز تازه، یک قاشق غذاخوری آرد، یک قاشق چای‌خوری شیر و یک قاشق چای‌خوری جوز هندی، ماسک صورت درست کنید. خمیر غلیظ صاف را روی تمام پوست خود بمالید و پس از ۱۵ دقیقه بشویید.

مضرات عسل و اب پیاز برای پوست

استفاده از پیاز به طور کلی برای سلامت، پوست و مو بی خطر است. با این حال، مصرف بیش از حد سبزیجات می تواند شما را در معرض خطر آلرژی، خونریزی، کبودی، هیپوگلیسمی، فشار خون پایین، سوزش سر دل، تحریک معده، تحریک پوست، افزایش حساسیت و بوی بد دهان قرار دهد.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید