این ۱۱ دمنوش و چای قاتل فوری و سریع کم خونی هستند

اگر بدنتان کم خون است؛ به آسانی این چند چای ساده را در خانه تهیه کنید تا کم خونی‌تان تا میزان زیادی درمان شود.

علاوه بر مواد غذایی مفید مانند انواع گوشت ها، مغزیجات و سبزی‌ها، شما می‌توانید با نوشیدن برخی دمنوش ها و چای‌های ساده، به مرور کم خونی‌تان را درمان کنید.

کم خونی یکی از بیماری‌های شایعی است که افراد بسیار زیادی در سراسر جهان از آن رنج می‌برند. جالب است بدانید که کم خونی بیشتر در زنان دیده می‌شود؛ البته این بدین معنی نیست که مردان به این عارضه مبتلا نمی‌شوند.

اگر از بیماری کم خونی رنج می‌برید اولین و مهم‌ترین کاری که نیاز است انجام دهید تغییر و اصلاح رژیم غذایی است. در واقع شما می‌توانید با قرار دادن مواد غذایی خون‌ساز در رژیم خود نقش بسیار زیادی در درمان این عارضه داشته باشید. از مهم‌ترین مواد غذایی خون‌ساز می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره کرد:

چند چای مفید برای کم خونی، از نظر طب سنتی

چای مفید برای کم خونی
چای مفید برای کم خونی

عنوان فردی که از بیماری کم خونی رنج می‌برد، بسیار مهم است که نوشیدنی‌هایی را برای مصرف انتخاب کند که در درمان کم خونی مفیدند. از مهم‌ترین این نوشیدنی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چای زیتون

چای زیتون یک نوع چای سبز است که از برگ‌های درخت زیتون استخراج می‌شود. این چای غنی از مواد مفیدی مانند آنتی‌اکسیدان‌ها و فلاوونوئیدها است که به سلامتی افراد کمک می‌کند. این چای نه تنها در درمان کم خونی، بلکه در جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی نیز بسیار مفید است.

  • چای دارچین

دارچین یک گیاه بسیار مفید برای سلامتی است که از زمان‌های قدیم تاکنون در طب سنتی مورد استفاده قرار گرفته است. مخلوط این گیاه با چای سیاه و آب جوش باعث تولید یک نوشیدنی به نام چای دارچین می‌شود که برای درمان افسردگی، کم خونی و همچنین ضعف و سرگیجه بسیار مفید است.

در انگیزه بخوانید: قهوه نخورید! این چای عربی هم استرس را کنترل میکند هم باعث تقویت سیستم ایمنی میشود

  • چای زعفران

چای زعفران که از ترکیب چای سیاه، آب جوش و زعفران ساخته می‌شود یکی از بهترین نوشیدنی‌ها برای رفع فقر آهن و درمان انواع آنمی است. مصرف این چای می‌تواند همچنین در درمان بسیاری از بیماری‌های قلبی و عروقی نیز مفید باشد.

  • چای ترش

چای ترش از دیگر نوشیدنی‌های مفیدی است که در درمان فقر آهن موثر است. این چای خوش طعم از گیاه چای ترش استخراج می‌شود و در سراسر جهان به عنوان نوشیدنی گرم یا سرد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • دمنوش گل محمدی

دمنوش گل محمدی یک دمنوش فوق‌العاده است که از برگ‌های گل محمدی درست می‌شود. این دمنوش فوق‌العاده در درمان کم خونی، التهاب و همچنین آرام‌سازی روح و روان بسیار مفید است.

  • چای گل بابونه

از این گل معطر برای دم کردن یک چای گیاهی محبوب استفاده می شود. چای بابونه اغلب به عنوان یک درمان طبیعی برای بی خوابی و اضطراب استفاده می شود. تنها یک فنجان چای بابونه ۰.۶۳ میلی گرم آهن غیرهم را تامین می کند.

  • چای بادرنجبویه

این گیاه معطر لیمو اغلب برای دم کردن چای های گیاهی استفاده می شود. دمنوش بادرنجبویه اثر آرام بخش دارد و می توان از آن برای درمان اضطراب و بی خوابی استفاده کرد.
تنها یک فنجان چای بادرنجبویه ۰.۸۱ میلی‌گرم آهن غیرهم را تامین می‌کند.

  • چای نعناع فلفلی

از برگ نعناع برای دم کردن چای گرم و سرد استفاده می شود. چای نعناع طعمی طراوت بخش و نعنایی دارد و سرشار از آنتی اکسیدان است. فقط یک فنجان چای نعناع فلفلی ۰.۸۵ میلی گرم آهن غیرهم را فراهم می کند.

  • چای گل سرخ

گل سرخ میوه گیاه رز است و اغلب برای دم کردن دمنوش های گیاهی استفاده می شود. چای گل سرخ سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان است. فقط یک فنجان چای رز هیپ ۰.۹۷ میلی‌گرم آهن غیرهم را تامین می‌کند.

  • چای مریم گلی

از برگ مریم گلی برای دم کردن چای گرم و سرد استفاده می شود. چای مریم گلی طعمی معطر و کمی تلخ دارد و سرشار از آنتی اکسیدان است. فقط یک فنجان چای مریم گلی ۰.۹۹ میلی گرم آهن غیرهم را تامین می کند.

  • چای آویشن

از برگ های آویشن برای دم کردن چای گرم و سرد استفاده می شود. چای آویشن طعمی معطر و کمی نعناع دارد و سرشار از آنتی اکسیدان است. فقط یک فنجان دمنوش آویشن ۰.۹۹ میلی گرم آهن غیرهم را تامین می کند.

درمان کم خونی و طب سنتی

جهت درمان خانگی کم خونی لازم است تا در ابتدا به متخصصان طب سنتی مراجعه کنید و سپس با قرار دادن این دمنوش های خوش طعم و عطر و استفاده از انواع گوشت، حبوبات، میوه و سبزیجات در رژیم غذایی خود نقش بسیار زیادی در درمان این عارضه داشته باشید.

گفتنی است که مصرف تخم کدو دارای خواص بسیار زیادی برای سلامتی است و با افزایش سطح گلبول‌های قرمز بدن به رفع کم خونی و افزایش سلامت کمک خواهد کرد. چغندر قرمز یکی دیگر از سبزیجاتی است که سرشار از فیبر، کلسیم، ویتامین و سلفور است و می‌تواند در درمان بیماری کم خونی مفید باشد.

اگر درگیر کم خونی شدید هستید، مصرف دو گیاه افسنتین و قاصدک می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد.

بنابراین به جای اینکه هر روز چای سیاه ساده بنوشید؛ از دمنوش‌های دیگری مانند چای زیتون، چای دارچین، چای زعفران، چای ترش و دمنوش گل محمدی استفاده کنید تا کم خونی شما درمان شود.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید