بهترین محل نصب آینه در فنگ شویی | با نصب آینه در این محل‌ها آرامش را به خانه خود سرازیر کنید

قرار دادن آینه در خانه همراه با آگاهی می‌تواند بر جریان انرژی و هماهنگی فضاها در خانه تأثیر زیادی بگذارد. با درک اصول فنگ شویی در مورد آینه، یاد می‌گیریم که از آنها درست استفاده کنیم.

فنگ شویی یک هنر چینی قدیمی که به‌منظور هماهنگ کردن فضاهای زندگی و ایجاد انرژی مثبت استفاده می‌شود. هدف از فنگ شویی ایجاد اصولی مانند تعادل، هماهنگی و جریان “چی” یا نیروی نهفته زندگی است.

اگر شما نیز با فنگ‌شویی آشنایی کامل دارید، حتما به خوبی می‌دانید که آینه یکی از اصلی‌ترین نمادهایی است که در این آیین جایگاه ویژه‌ای دارد‌. آینه ها نقش مهمی در هنر فنگ شویی دارند و به‌عنوان یک ابزار قدرتمند برای انعکاس و افزایش انرژی در محیط خانه به کار برده می‌شوند.

اگر به‌درستی آینه ها را در نقاط مختلف خانه نصب کنیم می‌توانیم فراوانی، انرژی مثبت و آرامش را به خانه‌هایمان دعوت کنیم.

در انگیزه بخوانید: طبق نظریه و اصول فنگ شویی تلویزیون را در این مکان از خانه قرار دهید

جایگاه آینه در فنگ شویی

برای اینکه بتوانید از آینه در فنگ شویی خانه خود استفاده کنید ابتدا باید از جایگاه آن با خبر باشید. آینه‌ها نماد عنصر آب هستند و به عبارتی می‌توانند رشدِ خرد و درون‌نگری را نمایش دهند. آب باعث خنکی است و از خود شکلی ندارد.

در نتیجه می‌تواند به شکل ظرفی درآید که در آن ریخته می‌شود. از این جهت، آینه نماد عنصر آب است که این ویژگی را دارد. آینه هر چه هست را بدون هیچگونه قضاوت، تغییر یا ابهامی منعکس می‌کند و به این ترتیب نه تنها می‌تواند انرژی را در یک نقطه متمرکز کند، بلکه دید افراد را نسبت به محیط نیز‌ افزایش‌ می‌دهد.

بسته به محلی که آینه را در آن قرار می‌دهید، می‌توانید انرژی محیط را جذب کرده و آن را به جریان درآورید. از طرف دیگر اگر آینه را در جای درستی قرار دهید، می‌تواند نماد یا عنصر درستی را در تمام محیط منعکس‌ کند.

تصور کنید انعکاس آینۀ شما آب یا بخشی از یک درخت باشد. در نتیجه انرژی بیشتری در محیط پیرامون شما جریان پیدا می‌کند. در ساده‌ترین حالت وظیفه آینه در فنگ شویی این است که نور را منعکس کرده و کیفیت فضای موجود را ارتقا دهد.

انواع آینه و نقش آن در فنگ شویی

آینه‌‌ها انواع مختلفی دارند و همین تنوع می‌تواند کاربرد آن‌ها را در‌ فنگ شویی متمایز کند. ما در اینجا فهرستی از انواع آینه در اختیار شما قرار می‌دهیم تا بتوانید به بهترین شکل ممکن برای فنگ شویی محل مورد نظر خود تصمیم بگیرید.

آینه های تخت

آینه‌های تخت همان نمونه‌های ساده‌ای هستند که در اشکال مختلف مانند مربع یا دایره و در قاب‌های متفاوت مورد استفاده قرار می‌گیرند. آینه تخت انرژی را به همان شکل منعکس کرده و به جریان در می‌آورد.

آینه های محدب

این آینه‌ها از نظر ظاهر شبیه به پشت یک کاسه هستند. از آنجا که این نوع آینه می‌تواند محیط وسیع‌تری را به شما نشان دهد، دید بیشتری را نیز در اختیارتان می‌گذارد. در نتیجه آینه محدب در فنگ شویی مانند چشم مراقب عمل کرده و جنبه حفاظتی دارد.

آینه مقعر

این آینه‌ها برخلاف نوع قبلی شبیه به درون کاسه هستند و از آن جهت که تصویر را کوچک و وارونه می‌کنند، برای این کاربرد دارند که انرژی منفی را کوچک کرده و از محیط دور کنند.

آینه های‌ ممنوعه در فنگ شویی

شاید برایتان جالب باشد که نباید از برخی آینه‌ها به منظور فنگ شویی استفاده کنید. استفاده از انواع کدر، شکسته و تاب دار آینه در فنگ شویی منزل اصلا گزینه خوبی نیست. آینه‌های تکه‌تکه‌ای که مانند موزاییک به یکدیگر چسبیده شده‌اند نیز اصلا مناسب نیستند.‌ همچنین اگر آینه‌هایی دارید که نوک‌ تیز دارند، نباید در فنگ شویی از آن‌ها استفاده کنید؛ بلکه باید از آینه‌ای یک‌تکه و صاف و بدون اعوجاج استفاده کنید.

دقت کنید اگر در خانه آینه‌هایی از این دست دارید نگران‌ نشوید. آینه‌های ممنوعه را فقط نباید در نقاطی که از نظر فنگ شویی حائز اهمیت هستند، قرار دهید. در غیر این صورت وجود آنان در منزل مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

کاربرد آینه در فنگ شویی

حال که با جایگاه آینه در فنگ شویی آشنا شدید، بد نیست بدانید که چه کاربردهایی برای آن در نظر گرفته شده است. البته آینه دکوراتیو و کاربردهای آن بسیار متنوع و گسترده است؛ با این حال ارتباط کاربرد و مکان آینه در فنگ شویی در موارد زیر خلاصه می‌شود.

تسلط بر همه نقاط

اولین ویژگی یک آینه این است که موقعیت فرماندهی شما را تثبیت می‌کند. وجود یک آینه در آشپزخانه یا در اتاق خواب اجازه می‌دهد تا پشت سر خود را نیز ببینید و تعادل ایجاد کنید. بهتر است از آینه محدب برای میز کار، سینک ظرفشویی و اجاق گاز استفاده کنید تا همه جا به سادگی دیده شده و اتصال آن نیز با سهولت انجام شود.

قانون استفاده از آینه در فنگ شویی اتاق خواب عقیده دارد در این محل باید آینه ایستاده قرار داد تا بتوان در هنگام دراز کشیدن نیز به همه تخت و قسمت پشتی اتاق تسلط داشت.

افزایش عشق

قرار دادن آینه در برخی نقاط مانند نزدیک میز ناهارخوری باعث می‌شود که در هنگام غذا خوردن عشق و محبتی که در بین اعضای خانواده وجود دارد، منعکس شده و دو چندان شود. به این ترتیب انرژی حمایتی افزایش پیدا می‌کند.

ثروت بیشتر

اگر یکی از آینه‌ها به نحوی قرار بگیرد که بتواند شعله اجاق گاز را نشان دهد، ثروت به سمت شما سرازیر خواهد شد. هر چه تعداد شعله‌ها بیشتر باشد، ظرفیت جذب رفاه بیشتر است و ثروتتان افزایش پیدا می‌کند.

ایجاد هماهنگی

یکی از ویژگی‌های آینه گرد در فنگ شویی این است که اگر آن را در اتاق خواب قرار دهید، می‌تواند باعث شود کسانی که تصویر آن‌ها در این آینه منعکس شده، با یکدیگر هماهنگ‌تر شوند. از آنجا که آینه گرد لبه‌های تیز و خشن ندارد، رابطه را بهتر می‌کند و کدورت‌ها را از بین می‌برد‌.‌ البته شرط اصلی این است که آینه در جای خود محکم شده باشد و هر دو نفر با محل آن‌ مشکلی نداشته باشند. بهترین محل نصب آینه در فنگ شویی در قسمت بالایی تخت است که می‌تواند انرژی را متمرکز کرده و به سر زوج بتاباند.

بهترین محل برای قرار دادن آینه در فنگ شویی

آینه در فنگ شویی مانند آسپرین است؛ به عبارت دیگر می‌تواند مشکلات بسیاری را درمان کند. البته به شرطی که اندازه، تعداد و محل قرارگیری آن براساس قوانین جای آینه در فنگ شویی تنظیم شده باشد. می‌توانید با نصب آینه انرژی را جذب کنید، آن را به حرکت درآورید یا جهت حرکت را تغییر دهید. به همین دلیل لازم است بدانید از کدام آینه در چه محلی باید استفاده کنید.

قانون اصلی در فنگ شویی این است که آینه تصویری را که نشان می‌دهد دوبرابر می‌کند. بنابراین اگر در مقابل آن کوهی از صورت‌حساب‌های پرداخت نشده بگذارید، بدهی‌هایتان دو برابر می‌شود؛ اما اگر یک عکس خانوادگی بگذارید که همه چهره‌های داخل آن شاد هستند، هماهنگی و شادی در خانواده چند برابر می‌شود.

جایگاه آینه در اتاق خواب

آینه‌ها باعث بیداری شده و چون نور را بازتاب می‌دهند، نماد هوشیاری هستند. چیدمان آینه در اتاق خواب باید به نحوی باشد که شما وقتی روی تخت خوابیده‌اید، خود را نبینید. فراموش نکنید شما نباید خود را ببینید، بلکه باید به پشت سرتان اشراف داشته باشید. اگر کمدها درب شیشه‌ای دارند و شما خود را در آن می‌بینید روی در پارچه انداخته و دید را محدود کنید.

در اتاق خواب کودک نیز هرگز آینه قرار ندهید؛ زیرا باعث اختلال خواب می‌شود. در صورت نیاز آن را داخل کمد تعبیه کنید. فراموش نکنید روی آینه به هر سمتی که باشد، می‌تواند انرژی را به همان سمت منعکس‌کند. پس در هنگام قرار دادن آن به جهت آینه در فنگ شویی دقت کنید تا انرژی به درستی به حرکت خود ادامه دهد.

جایگاه آینه در پذیرایی

به طور کلی استفاده از آینه در اتاق نشیمن و پذیرایی توصیه نمی‌شود. با‌این‌وجود عقاید مختلفی پیرامون این موضوع وجود دارد. برخی افراد معتقدند که آینه انرژی افراد، بخصوص انرژی منفی آن‌ها را به سرعت منعکس کرده و تقویت می‌کند. برخی دیگر باور دارند که وجود آینه در جشن‌ها و میهمانی‌ها، شوروشوق افراد حاضر را چندبرابر می‌کند و به محیط جان می‌بخشد. عده‌ای نیز باور دارند که آینه کاری دیوار پشت مبل‌ها یا بالای صندلی‌ها، باعث حواس‌پرتی حاضرین شده و راحتی را از آن‌ها سلب می‌کند.

بااین‌‌حال اگر از ما می‌پرسید، طبق اصول آینه در فنگ شویی، استفاده از آن در اتاق پذیرایی و نشیمن توصیه نمی‌شود.

به طور کلی از نظر فنگ شویی، استفاده از آینه در اتاق ناهار خوری، پله ها و راهروهای باریک مناسب است. با این حال، محل قرار گیری آن نیز بسیار اهمیت دارد. به عنوان مثال، در اتاق غذا خوری، آینه ها نباید رو به روی اجاق گاز و پنجره بوده و در راهروهای باریک نیز، نباید دقیقا رو به روی هم قرار بگیرند.

برای فضا های دیگر، به خصوص در باره آینه های باگوآ،بهتر است در صورت توصیه مشاور فنگ شویی، از آن ها استفاده کنید. در صورت داشتن تجربیات مشابه، می توانید نظریات خود را برای ما در بخش نظرات در میان بگذارید.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید