تست شخصیت شناسی: شما بسیار اجتماعی هستید اگر این امتیاز را بگیرید!

این تست به مطالعه‌ی ویژگی‌ها و رفتارهایی که یک فرد را به عنوان یک فرد اجتماعی تعریف می‌کنند می‌پردازد و به خوانندگان کمک می‌کند تا خودشان را در این زمینه بهتر شناسایی کنند.

یک فرد اجتماعی فردی است که از تعاملات اجتماعی لذت می‌برد و به راحتی با دیگران ارتباط برقرار می‌کند. این افراد عموماً فعالیت‌های گروهی را دوست دارند و در محیط‌های اجتماعی، مانند جشن‌ها، مراسم و رویدادهای گوناگون، احساس راحتی می‌کنند. آنها عموماً از ارتباطات میان‌فردی و برقراری روابط دوستانه بهره‌مندند و به دنبال افزایش شبکه ارتباطات خود هستند. به طور کلی، فردی اجتماعی به عنوان کسی توصیف می‌شود که برای رضایت خود و تحقق اهدافش به دنبال تعامل با دیگران و ارتباط برقراری با آن‌ها است.

شاید برای شما مفید باشد:روانشناسی شخصیت: بگو خانمت چه رنگ لاک ناخنی دوست داره تا بگم از زندگی چی میخواد؟

فعل و انفعالات اجتماعی ما پویا، چند لایه و سریع است و ما اغلب مجبوریم شکل های غیرکلامی و کلامی ارتباط را همزمان به هم بزنیم. چنین وظیفه ای چالش برانگیز و پیچیده نیاز به مجموعه ای از مهارت های اجتماعی به همان اندازه پیچیده دارد که یادگیری و کاربرد آن برای برخی از کودکان آسان تر از دیگران است.در طی سالها تعاریف زیادی از مهارتهای اجتماعی ارائه شده است، اما به طور کلی، بیشتر آنها موافقند که مهارتهای اجتماعی رفتارهای یادگیری مناسب اجتماعی هستند که ارتباط مثبت و تعاملات با دیگران را تسهیل می کنند.

تست شخصیت اجتماعی

امروز پیشنهاد می کنم برای ارزیابی سطح جامعه پذیری که توسط ریاکوفسکی با کمک آزمون سطح مهارت های ارتباطی خود را مشخص خواهید کرد!

دستورالعمل:  این آزمون شامل ۱۶ سؤال است که باید به سرعت و بدون ابهام به آنها پاسخ دهید: “بله”، “نه”، “گاهی اوقات”.

۱. قرار است یک جلسه یا جلسه کاری منظم داشته باشید. آیا پیش بینی آن شما را آزار می دهد؟

۲. آیا وقتی در هر جلسه، گردهمایی یا رویدادی مشابه از شما خواسته می شود گزارش، پیام یا اطلاعاتی ارائه دهید، احساس سردرگمی یا ناراحتی می کنید؟

۳. آیا مراجعه به پزشک را تا آخرین لحظه موکول می کنید؟

۴. به شما پیشنهاد می شود برای یک سفر کاری به شهری بروید که تا به حال نرفته اید. آیا تمام تلاش خود را برای جلوگیری از این سفر کاری انجام خواهید داد؟

۵. آیا دوست دارید تجربیات خود را با کسی به اشتراک بگذارید؟

۶. اگر غریبه ای در  خیابان از شما بپرسد (برای نشان دادن راه، گفتن زمان، پاسخ به چند سوال) ناراحت می شوید ؟

۷. آیا فکر می کنید مشکل «پدران و فرزندان» وجود دارد و درک همدیگر برای افراد نسل های مختلف دشوار است؟

۸. آیا خجالت می‌کشید به دوست خود یادآوری کنید که او فراموش کرده است پولی را که چند ماه پیش قرض کرده است پس بدهد؟

۹. از شما یک غذای بی کیفیت در رستوران یا غذاخوری سرو شده است. آیا سکوت می کنید و با عصبانیت بشقاب خود را کنار می زنید؟

۱۰. اگر با غریبه ای خلوت کردی، با او گفتگو نمی کنی و اگر اول حرف بزند، بار بر دوش می نشینی. هم هست؟

۱۱. شما از هر صف طولانی، مهم نیست که کجا باشد (در فروشگاه، کتابفروشی، گیشه سینما) وحشت دارید. آیا ترجیح می دهید از قصد خود دست بکشید یا عقب نشینی کنید و منتظر بمانید؟

۱۲. آیا از شرکت در هر کمیته ای برای بررسی موقعیت های درگیری می ترسید؟

۱۳. شما معیارهای کاملاً فردی خود را برای ارزیابی آثار ادبی، هنری و فرهنگی دارید و نظر دیگران را در این مورد نمی پذیرید. این درست است؟

۱۴. با شنیدن اینکه در جایی در حاشیه، دیدگاهی آشکارا اشتباه در مورد موضوعی که برای شما شناخته شده است، بیان می کنید، آیا ترجیح می دهید سکوت کنید و وارد گفتگو نشوید؟

۱۵. آیا وقتی کسی از شما می خواهد که در درک یک موضوع تجاری یا موضوع آموزشی خاص به شما کمک کند احساس ناراحتی می کنید؟

۱۶. آیا تمایل بیشتری به بیان دیدگاه (نظر و ارزیابی) خود به صورت کتبی دارید تا شفاهی؟

درجه:

“بله” – ۲ امتیاز، “گاهی” – ۱ امتیاز، “نه” – ۰ امتیاز.

امتیازهای دریافتی باید جمع شوند. بعد، به تفسیر نگاه کنید.

توضیح:

۳۰-۳۱ امتیاز.

شما به وضوح قادر به برقراری ارتباط نیستید. خودت بیشتر از این رنج می بری. اما برای عزیزان هم آسان نیست.

۲۵-۲۹ امتیاز

شما محتاط هستید، پرحرف نیستید و تنهایی را ترجیح می دهید، بنابراین دوستان کمی دارید. شغل جدید و نیاز به تماس های جدید باعث استرس و وحشت شما می شود.

۱۹-۲۴ امتیاز.

شما تا حدی اجتماعی هستید و در محیطی ناآشنا کاملاً اعتماد به نفس دارید. مشکلات جدید شما را نمی ترساند. گاهی اوقات طعنه های زیادی در گفته های شما وجود دارد، بدون دلیل، اما این ایرادات قابل اصلاح است.

۱۴-۱۸ امتیاز

مهارت های ارتباطی شما طبیعی است. شما کنجکاو هستید، با کمال میل به یک همکار جالب گوش می دهید، در برقراری ارتباط با دیگران به اندازه کافی صبور هستید، بدون عصبی بودن از دیدگاه خود دفاع می کنید. در عین حال، شرکت های پر سر و صدا را دوست ندارید.

۹-۱۳ امتیاز

شما بسیار اجتماعی هستید (گاهی اوقات، شاید تا حد زیادی)، کنجکاو، پرحرف و دوست دارید علناً در مورد مسائل مختلف صحبت کنید، که گاهی اوقات دیگران را آزار می دهد. مایل به ملاقات با افراد جدید باشید. دوست دارید در مرکز توجه باشید و درخواست های کسی را رد نمی کنید، حتی اگر همیشه نمی توانید آنها را برآورده کنید. گاهی عصبانی می شود، اما به سرعت دور می شود. چیزی که شما فاقد آن هستید، پشتکار، صبر و شجاعت در مواجهه با مشکلات جدی است.

۴-۸ امتیاز

جامعه پذیری در جریان است. شما همیشه از همه چیز آگاه هستید. شما با کمال میل در مورد هر موضوعی صحبت می کنید، حتی اگر درک سطحی از آن داشته باشید. شما هر کاری را بر عهده می گیرید، اگرچه همیشه نمی توانید آن را با موفقیت انجام دهید. به همین دلیل، مدیران و همکاران با دلهره و شک با شما برخورد می کنند. به این حقایق فکر کنید.

۳ امتیاز یا کمتر

مهارت های ارتباطی شما دردناک است. شما پرحرف، پرحرف هستید و در مسائلی که به شما ربطی ندارد دخالت می کنید. شما متعهد می شوید که در مورد مشکلاتی که در آنها کاملاً ناتوان هستید قضاوت کنید. شما کوتاه مزاج، حساس و اغلب مغرض هستید. اول از همه، صبر و کنترل خود را توسعه دهید، با مردم با احترام رفتار کنید و در نهایت به سلامت خود فکر کنید – این سبک زندگی بدون هیچ ردی نمی گذرد.

این مقاله به مطالعه‌ی ویژگی‌ها و رفتارهایی که یک فرد را به عنوان یک فرد اجتماعی تعریف می‌کنند می‌پردازد و به خوانندگان کمک می‌کند تا خودشان را در این زمینه بهتر شناسایی کنند.امیدواریم که این مقاله برای شما مفید  واقع شده باشد و شناخت مناسبی در زمینه اجتماعی از خود به دست اورده باشید.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید