تبخال لب را با این خوراکی دم دستی در کمتر از یک هفته از بین ببر

از نمک می‌توان به عنوان راهکاری برای درمان تبخال در کمترین زمان ممکن بهره برد.

بعد از یک روز کاری پرفشار و پرمشغله، به امید خوابی عمیق و آرام به رختخواب می‌روید. در تصورات خود، صبحی پُرانرژی و شاداب را پیش رو دارید که گویی تمام خستگی‌ها را از بین می‌برد. اما همیشه محاسبات ما درست از آب در نمی‌آید!

صبح روز بعد، با چشمانی پف کرده و هُشیاری نیمه جان از خواب بیدار می‌شوید. ناگهان، وحشت تمام وجودتان را فرا می‌گیرد! درست کنار لبانتان، یک تبخال زشت و ناخوشایند خودنمایی می‌کند.

شاید با دیدن این مهمان ناخوانده، اولین فکری که به ذهنتان خطور می‌کند، کنسل کردنِ تمام برنامه‌هایتان برای چند روز آینده و حتی غیبت از سر کارتان باشد. اما نگران نباشید! نیازی به دست کشیدن از آرزوهایتان و یا غرق شدن در غم و اندوه نیست.

چرا که درمان تبخال با نمک، در دسترس شماست!

فقط کافیست از جلوی آینه بلند شوید، به سمت آشپزخانه قدم بردارید و قوطی نمک را از اعماق کابینت بیرون بیاورید. بله درست شنیدید! نمکِ معمولیِ سفره، می‌تواند به نجات شما از این کابوسِ ناخوشایند بیاید.

با استفاده از این ماده ی ساده و در دسترس، می‌توانید به راحتی با تبخال خداحافظی کنید و با انرژی مضاعف، به برنامه‌های خود ادامه دهید.

آشنایی با ویروس تبخال

(HSV) Herpes Simplex Virus یا ویروس «هرپس سیمپلکس» عامل بروز عفونت تبخال است. ورود این ویروس به بدن فرد باعث می‌شود تا او برای همیشه تبدیل به فرد ناقل آن گردد چرا که تا پایان عمرش، همراهی وفادار برای اوست! همراهی که ضعیف شدن سیستم دفاعی بدن بنا به هر علتی و از جمله سرماخوردگی، منجر به فعال شدنش می‌گردد.

ویروس تبخال نوع اول

وجود تاول‌هایی ارغوانی و برجستگی‌هایی به رنگ قرمز در صورت و در شایع‌ترین مورد در اطراف لب، نتیجه درگیر شدن با این ویروس است. این عامل بیماری‌زا که در بزاق آلوده فرد ناقل است، می‌تواند از طریق بوسیدن و یا استفاده از وسائل مشترک به راحتی به دیگران منتقل شود.

ویروس تبخال نوع دوم

نوع دوم ویروس تبخال، در ناحیه تناسلی باعث بروز زخم یا تبخال تناسلی در آن می‌شود که تماس جنسی و دهانی در سرایت آن مؤثرند.

عوامل تأثیرگذار در بروز تبخال

علاوه بر استرس که رایج‌ترین علت بروز تبخال است، موارد زیر نیز جزو عوامل مؤثر در بروز این بیماری شناخته می‌شوند:

  • کم آبی بدن
  • ناراحتی و تنش زیاد
  • عادت ماهانه
  • آفتاب سوختگی
  • جراحی دندان
  • تب
  • تاتوی لب

درمان تبخال با نمک

بزرگ‌ترین مزیت استفاده از طب سنتی در درمان بیماری‌ها، نداشتن عوارض جانبی آن است؛ جمله‌ای که هرگز بر روی هیچ داروی شیمیایی آن را نخواهید دید. در مورد درمان تبخال نیز همینطور است. نمک، این معجزه طبیعت با خاصیت آنتی‌بیوتیکی خود در این مورد نیز همچنان پیشتازی یکه‌تاز است، تا جایی که می‌تواند دوره ابتلا به عفونت تبخال که معمولا یک هفته تا ۱۰ روز است را کاهش دهد. نحوه بکارگیری نمک در درمان این عارضه ناخوشایند، به سه روش ساده صورت می‌گیرد:

استفاده از نمک دریا

بر روی محل ابتلا به تبخال، مقدار کمی نمک دریا بگذارید به طوری که بلورهای نمک به تاول‌های آن بچسبند. پس از تحمل ۱۰ دقیقه آن را بشویید.

درمان با آب نمک

مقداری نمک را در آب حل کرده و سپس پنبه‌ای را به این محلول آغشته کنید و آن را به مدت تقریبا ۳۰ ثانیه روی موضع تبخال قرار دهید.

ترکیب خمیردندان، الکل و نمک

در این روش ابتدا مقداری خمیردندان را با یک قطره الکل و کمی نمک ترکیب کنید و سپس آن را روی محل تبخال بمالید. در پایان یادآور می‌شویم که هر سه روش ذکر شده را باید روزی چند بار انجام دهید. به این ترتیب در کمتر از یک هفته، خشک شدن و بهبودی کامل تاول‌ها بدون اینکه پخش یا بزرگ شده باشند رخ می‌دهد.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید