با انتخب یکی از این اشکال هندسی تیپ شخصیتیت رو بشناس

شناخت شخصیت و تایپ شخصیتی بر اساس ازمون روان سنجی شکل ها

آزمون تیپ شخصیتی با استفاده از اشکال هندسی یک روش روانسنجی است که برای ارزیابی و تحلیل نوع شخصیت افراد استفاده می‌شود. این آزمون معمولاً به عنوان آزمون “آزمایشگاه هندسه” یا “آزمون وانزی” نیز شناخته می‌شود. در این آزمون، افراد باید از بین یک سری اشکال هندسی، مانند مربع، مثلث، دایره و … انتخاب کنند و براساس انتخاب‌هایشان، نوعی پرسشنامه یا تحلیل شخصیتی تشکیل می‌شود.

شاید برای شما مفید باشد: قاعده ۳ مرحله ای برای تغییر عادات عاطفی

به طور کلی، هر شکل هندسی یک معنی و نمایانگر یک ویژگی یا وضعیت شخصیتی است.

این آزمون معمولاً برای ارزیابی و توصیف جنبه‌های مختلف شخصیت استفاده می‌شود از جمله ارتباطات، رفتارها، تمایلات، و ترجیحات فردی.

شناخت تیپ شخصیتی با هندسه

به پنج شکل (مربع، مثلث، مستطیل، دایره، زیگزاگ) نشان داده شده در تصویر نگاه کنید.

از میان آنها کسی را انتخاب کنید که در مورد او بگویید: این “من” است! سعی کنید شکل خود را احساس کنید.

ابتدا از میان شکلی که توجه شما را به خود جلب کرده است، انتخاب کنید. نام او را زیر عدد ۱ بنویسید. حالا چهار شکل باقیمانده را به ترتیب دلخواه مرتب کنید و نام آنها را زیر شماره آنها بنویسید.

هر شکلی را که در وهله اول قرار دهید، مدل اصلی شما خواهد شد. این چیزی است که ویژگی ها و رفتارهای شخصیتی غالب شما را تعیین می کند.

چهار فرم باقی مانده نوعی اصلاح کننده هستند و آخرین شکل شخصیت فردی را نشان می دهد که تعامل با او بزرگترین مشکلات را برای شما به همراه دارد.

برای مشاهده نتیجه به پایین صفحه مراجعه کنید.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

مربع

مربع نماد قابلیت اطمینان، نظم و ثبات است. سخت کوشی، نیاز به اتمام کارها و پشتکار از ویژگی های اصلی مربعی ها هستند. با حوصله و روشمند به سمت کمال کار می کنند. صبر و استقامت آنها را به بهترین متخصصان در رشته خود تبدیل می کند. این نیز با نیاز فوری به اطلاعات جدید تسهیل شد.

دانش این افراد سازماندهی و مرتب شده است. آنها به سرعت اطلاعات را جمع آوری می کنند و در جعبه های منظمی برای بازیابی در صورت نیاز قرار می دهند. زندگی قابل پیش بینی ایده آل اوست. وقتی روند معمول وقایع تغییر می کند، آن را دوست ندارند.

آن ها ترجیح می دهند یک زندگی سازمان یافته داشته باشند، جایی که همه چیز قابل پیش بینی و بدون غافلگیری است. آنها در یک محیط ساختاریافته رشد می کنند زیرا به آنها کمک می کند بهتر تمرکز کنند.

مربع ذهنیت منطقی دارد و مستعد ریاضیات است. آنها هنگام حل مسائل، به جای تکیه بر احساسات یا شهود، به تحلیل حقایق و محاسبات سرد اهمیت می دهند. آنها مستعد حدس زدن نیستند، بلکه فقط به محاسبات خود متکی هستند و به جزئیات بسیار توجه دارند.

اشکال شخصیت مربعی این است که می تواند ضداجتماعی باشد، با احساسات ناخوشایند باشد و گاهی از مردم خسته شود. آنها همچنین می توانند سرسخت باشند و در برابر تغییر مقاومت کنند. دقت و پایبندی به قوانین را می توان تا حد زیادی توسعه داد. از جمله، عقل گرایی و خشکی عاطفی آنها مانع از برقراری تماس سریع با دیگران می شود.

حرفه های زیادی وجود دارد که در آنها مهارت ها، صبر و دقت کمیاب خود را نشان خواهید داد. شما یک کارمند اداری عالی هستید.

برای روابط شخصی، بهتر است همان مربع را آرام، با ثبات و متین پیدا کنید. اگر به طرف مقابل جذب شوید، ممکن است پیچ و خم خلاق برای شما مناسب باشد. به هر حال، زیگزاگ به شما کمک می کند دنیا را متفاوت ببینید و نظم را به او یاد خواهید داد!

مثلث

مثلث یک شخصیت قوی و پرانرژی است. مثلث ها نشان دهنده جهت و قدرت هستند. مثلث بسیار رقابتی، جاه طلب است و برای موفقیت تلاش می کند.

ویژگی متمایز آن توانایی تمرکز بر روی هدف اصلی است. آنها قادر به تجزیه و تحلیل عمیق و سریع موقعیت و تمرکز بر ماهیت بدون اهمیت دادن به جزئیات هستند.

اینها افراد بسیار با اعتماد به نفسی هستند که می خواهند در همه چیز درست باشند. مثلث به دلیل نیاز به مدیریت شرایط فعلی و تصمیم گیری برای دیگران تبدیل به فردی می شود که دائماً در حال رقابت و رقابت با دیگران است.

مثلث ها هدفمند، با اعتماد به نفس و متمرکز بر اهداف خود هستند. آنها معمولا قاطع هستند، مخالفت ها را تحمل نمی کنند و به سختی اشتباهات خود را می پذیرند. عیب مثلث این است که می خواهند در مورد همه چیز نظر خودشان درست باشد و از اشتباه کردن متنفرند.

شغل برای آنها بسیار مهم است و برای کسب جایگاهی عالی تلاش می کنند. ویژگی منفی اصلی آنها خود محوری است، یک گرایش شدید خودخواهانه.

خوبی شخصیت آنها این است که می خواهند یاد بگیرند. آنها اطلاعات را جذب می کنند، به سرعت موقعیت ها را تجزیه و تحلیل می کنند و تصمیمات آگاهانه می گیرند. مثلث ها تمایل دارند به یک نقطه بیایند.

حرفه شما باید تجربیات عاطفی زنده زیادی را به شما بدهد. نه تنها فشار شدید را به راحتی تحمل خواهید کرد، بلکه از غلبه بر آن نیز لذت خواهید برد.

به عنوان شریک، بهتر است یک چهره آرام تر و پایدارتر، به عنوان مثال، یک مربع یا یک دایره انتخاب کنید. اما بهتر است با زیگزاگ درگیر نشوید زیرا زندگیتان تبدیل به جنگ میشود.

مستطیل شکل

مستطیل ها افرادی هستند که از سبک زندگی فعلی خود راضی نیستند و چیز بهتری می خواهند. غیرقابل پیش بینی است، در معرض تغییر است و گاهی فراموش می شود. مستطیل سعی می کند کارهایی را انجام دهد که قبلاً انجام نداده است و سؤالاتی می پرسد که قبلاً هرگز نپرسیده است. آنها دائماً مشغول جستجوی فرصت هایی برای بهبود وضعیت خود هستند.

مستطیل ها می توانند از عزت نفس پایین رنج ببرند و مستعد طغیان عاطفی باشند. آنها صلح طلب هستند و از درگیری اجتناب می کنند.

آنها اغلب کنجکاو، کنجکاو، جسور و علاقه مند به خیلی چیزها هستند. مستطیل ها با علاقه صادقانه به آنچه اتفاق می افتد، شجاعت مشخص می شوند. آنها پذیرای ایده های جدید هستند و به راحتی چیزهای جدید یاد می گیرند. این نگرش صمیمانه و خوش بینانه آنهاست که به آنها کمک می کند تا در زندگی ادامه دهند.

از سوی دیگر، در دوران انتقال، طعمه آسانی برای دستکاری‌کنندگان می‌شوند، زیرا تلقین‌پذیری و زودباوری از ویژگی‌های حالت آنهاست.

دایره

اگر دایره را دوست دارید، فردی هماهنگ هستید. هیچ موقعیتی وجود ندارد که برای شما خیلی سخت باشد، زیرا حضور روح هرگز شما را رها نمی کند. خوش بینی به تحمل هر ناملایماتی کمک می کند.

مهم ترین ویژگی که او را از دیگران متمایز می کند جامعه پذیری و معاشرت پذیری است. اطرافیان شما را فردی آسان می دانند، زیرا در موقعیت ها عجله نمی کنید و آنها را پیچیده نمی کنید. هرچند با همه اینها نمی توان به شما یک آدم سطحی نگر خطاب کرد.

دایره ها نماد هماهنگی، وحدت و کامل هستند. اول از همه، حلقه مربوط به روابط بین فردی خوب است. این افراد بسیار صمیمی هستند. دایره بهترین شکل از پنج شکل هندسی است که به عنوان چسبی عمل می کند که افراد اطراف آن را به هم متصل می کند. دایره می تواند تیم را جمع کند و یک خانواده قوی ایجاد کند. آنها با افزایش حساسیت و همدلی قوی مشخص می شوند. آنها در “خواندن” افراد خوب هستند و می توانند به سرعت یک کلاهبردار را شناسایی کنند.

این افراد بر روی افراد دیگر تمرکز می کنند، نه روی تجارت. به خاطر صلح، آنها می توانند موقعیت خود را رها کنند، زیرا سخت ترین کار برای حلقه وارد شدن به درگیری است.

در مسائل اخلاقی و عدالت، چمبرز استواری رشک برانگیزی از خود نشان می دهد. او تفکر خود را در مورد احساسات و ارزش های اخلاقی اصلاح کرد. آنها تلاش می کنند تا در دیدگاه های مختلف چیزی مشترک پیدا کنند.

هنگام حل مسائل، دایره ها خلاق هستند و بیشتر بر اساس احساسات هدایت می شوند تا منطق. آنها همیشه قابل اعتماد هستند، اما به دلیل ماهیت دلسوزشان، نه گفتن به مردم برایشان مشکل است.

بنابراین، مشاغلی که در آنها باید با مردم ارتباط برقرار کنید برای شما مناسب هستند: بخش خدمات، پزشکی، سیستم آموزشی، روانشناسی.

در مورد زندگی شخصی، در اینجا نباید هیچ مشکلی وجود داشته باشد. شما یک شریک فوق العاده هستید. اما نه برای همه. شخصیت های درخشان شما را جذب نمی کنند. برای آرامش و خوش بینی ارزش قائل هستید. در اصل، مدار می تواند با هر عددی مطابقت داشته باشد. مشکلات فقط با یک مثلث متضاد ممکن است ایجاد شوند.

زیگزاگ

زیگزاگ یک فرد خلاق است. زیگزاگ نماد خلاقیت و منحصر به فرد بودن است. زیگزاگ ها قادر به تولید ایده های جدید و شگفت انگیز هستند. ویژگی این افراد تفکر شهودی و تخیلی است. سازگاری سبک او نیست. افکار زیگزاگی جهش های ناامیدانه ای دارند. آنها در مورد جزئیات اظهار نظر نمی کنند، بنابراین تصویر جهان را ساده می کنند. این به آنها اجازه می دهد تا تصاویر هماهنگ ایجاد کنند و زیبایی را در همه چیز ببینند. این افراد حس زیبایی شناسی بسیار توسعه یافته ای دارند.

اشکال آنها این است که می توانند حواسشان پرت شود. اگر محدودیت‌ها و قوانین سخت‌گیرانه وجود داشته باشد، زیگزاگ‌ها نمی‌توانند کار کنند. استقلال در کار آنها مهم است. هنگامی که زیگزاگ جایی است که احساس راحتی می کند، شروع به کار می کند و وظیفه اصلی خود را انجام می دهد: ایجاد روش ها و ایده های تجاری جدید.

پیچ و خم ایده های او را متقاعد می کند، انگیزه می دهد و اغلب به آنها می رسد. آنها چالش را دوست دارند.

از بین تمام پنج الگو، زیگزاگ دراماتیک ترین است. آنها هیچ حد و مرزی ندارند، که اغلب آنها را از اجرای ایده های خود باز می دارد.

او به سرعت خسته می شود و دوست ندارد برای مدت طولانی در یک مکان بماند. از این گذشته، چیزهای سرگرم کننده زیادی برای دیدن و تجربه کردن وجود دارد. زیگزاگ بیشتر نگران احتمالات است تا واقعیت.

بهترین شرکای زیگزاگ ها مربع هستند.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید