خواص هسته این میوه از خود میوه بیشتره / درمان هم زمان مشکلات معده، تکرر ادرار و یبوست

برای بهره‌مندی از مزایای آن می‌توانید انار رسیده را با هسته‌هایش به طور کامل مصرف کنید

طبق نظر طبیبان طب سنتى میوه انار سرد و‌تر است و قابض مى ‏باشد. هسته انار حاوی پلی فنول است که برای محافظت از بدن در برابر بسیاری از بیماری‌ها مانند آنفولانزا، تب، سرماخوردگی و غیره بسیار مفید است. برای بهره‌مندی از مزایای آن می‌توانید انار رسیده را با هسته‌هایش به طور کامل مصرف کنید. در کنار این مزایا می‌توان به خواص پودر هسته انار در طب سنتی اشاره نمود.

خواص پودر هسته انار در طب سنتی

اصولا پودر هسته انار برای خیلی از بیماری ها مفید بوده و حتی خواص درمانی نیز دارد. از این رو در ادامه به چند نمونه از بیماری ها که با پودر هسته قابلیت درمان را دارند، اشاره می‌کنیم.

درمان انگل

بیماری انگل معمولاً در کودکان دیده می‌شود و می‌تواند اختلالاتی را در رشد آن‌ها به وجود آورد. چنانچه که کودک شما به بیماری انگل مبتلا شود، خواص پودر هسته انار در طب سنتی می‌تواند راه حلی برای درمان آن باشد. برای درمان این بیماری پودر هسته انار را در یک لیوان آب آناناس نارس بریزید، خوب مخلوط کنید و با شکم خالی میل کنید.

رفع مشکلات معده

پود هسته انار ترش که به‏ طور مساوى با مویز و معادل یک ‏پنجم وزن آن زیره کرمانى مخلوط شود، براى تقویت معده بسیار مؤثر است. توصیه می‌شود افرادی که دارای مشکل معده هستند از مصرف انار ترش اجتناب کنند زیرا استفاده از این میوه سبب تشدید مشکل معده می‌شود.

کمک به لاغری

ویتأمین C موجود در هسته انار به اندازه‌ای است که می‌تواند تا ۴۰ درصد از نیاز روزانه ما به ویتأمین C را تأمین کند. همچنین برخورداری از فیبر زیاد، باعث احساس سیری و کنترل اشتها می‌شود. اگر به هر دلیلی انار دوست ندارید یا نمی‌توانید بخورید، می‌توانید برای بهره‌مند شدن از خواص پودر هسته انار در طب سنتی کمی پودر هسته انار را به سالاد یا ماست خود اضافه کنید. احساس سیری کردن راه مؤثری برای کاهش وزن است، خبر خوب اینکه مصرف پودر هسته انار به دلیل دارا بودن فیبر و مقادیر بسیار زیاد ویتأمین ث باعث احساس سیری شده و از احساس اشتهای کاذب و پر خوری جلوگیری می‌کند و به همین دلیل سبب لاغری و کاهش وزن می‌شود.

درمان کولیت روده

چنانچه اسهال و یا کولیت عادی زخمی دارید انار شیرین را با هسته‌اش جویده ومصرف کنید. همچنین می‌توانید هسته آن را در مخلوط کن ریخته و به صورت پودر در بیاورید و مصرف کنید. برای درمان قطعی کولیت، انار را با هسته مصرف کنید یا اینکه از پودر هسته آن استفاده کنید.

دیگر مزایای استفاده از پودر هسته

درمان و پیشگیری از سرطان:

هسته انار دارای ترکیبات آنتی اکسیدانی و فلاونوئید‌ها می‌باشد. بنابر این برای پیشگیری و درمان سرطان مفید می‌باشد مصرف روزانه و منظم پودر هسته برای پیشگیری از سرطان مؤثر است.

درمان اسکوربوت:

این بیماری از کمبود ویتأمین C ایجاد می‌شود، جالب است بدانید میزان این ویتأمین در پودرهسته انار آنقدر بالاست که می‌تواند به درمان این بیماری کمک کند.

درمان تکرر ادرار:

چنانچه دچار تکرر ادرار هستید، مصرف پودر هسته انار می‌تواند در رفع این مشکل به شما کمک کند.

کنترل سرما خوردگی و آنفولانزا:

ویتأمین C بالا و همچنین آنتی اکسیدان‌ها و پتاسیم موجود در پودر هسته انار در تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مؤثر است و همچنین در کنترل بیمای‌های عفونی و ویرسی کارایی دارد.

درمان مشکلات جنسی آقایان:

کاهش میل جنسی و اختلالات نعوظ از جمله مهمترین مشکلات جنسی در آقایان است، مصرف پودر هسته‌ی انار با افزایش میزان ترشح تستسترون می‌تواند به افزایش میل جنسی و بهبود نعوظ منجر شود.

کاهش درد مفاصل و آرتروز:

آرتروز نوعی التهاب در مفاصل‌ات که در اثر استفاده‌ی نادرست از مفاصل و افزایش سن بروز می‌کند، آنتی اکسیدان‌ها و ویتأمین‌های موجود در پودر هسته انار می‌تواند به پیشگیری از روند صعودی این بیماری به کاهش درد آرتروز کمک کند، البته باید دقت داشته باشید که مصرف این داروی گیاهی با داروی شیمیایی که احیانا برای آرتروز مصرف می‌کنید ممکن است تداخل داشته باشد و بنابراین در صورت استفاده از داروی شیمیایی با پزشک خود مشورت کنید.

درمان فشار خون:

هسته انار حاوی پلی فنول‌های می‌باشد به همین دلیل به طور قابل ملاحظه‌ای روی فشار خون اثر گذاشته و باعث کاهش فشار خون شود.

تقویت حافظه:

افرادی که جراحی قلب باز می‌کنند به صورت درصدی دچار نقص حافظه و یا کاهش حافظه می‌شوند، مطالعات نشان داده که مصرف مکمل‌های انار مانند پودر هسته‌ی انار به دلیل دارا بودن مقادیر زیاد پلی فنول باعث افزایش تمرکز و حافظه می‌شود.

یبوست:

شایان ذکر است بدانید این داروی گیاهی تشدید‌کننده‌ی یبوست بوده و در واقع در درمان اسهال مؤثر است بنابراین چنانچه درگیر مشکل یبوست هستید این دارو را با توصیه‌ی متخصص مصرف کنید.

خواص پودر هسته انار برای پوست و مو

خواص پودر هسته انار در طب سنتی بباعث شده تا از آن برای درمان‌های مختلفی استفاده شود. هسته انار سلول‌های اصلی که در لایه بیرونی پوست را تحریک به تولید مثل و رشد می‌کند. این عمل باعث می‌شود که آسیب‌های وارد آمده به پوست ترمیم شود. در نتیجه شفافیتی به پوست می‌بخشد و پوست ظاهر بهتری پیدا می‌کند.

هسته انار از یک اسید چرب چند غیراشباع به نام پونیکیک اسید تشکیل شده است که نوعی اسید چرب امگا ۵ می‌باشد و اثرات بسیار قوی آنتی‌اکسیدانی نیز دارد. این اسید چرب پوست را در برابر امواج خورشید محافظت می‌کند. در تحقیقاتی که بر روی اثرات درمانی روغن هسته انار انجام شده؛ مشخص شد که سرطان پوست در موش‌هایی که در معرض مواد شیمیایی بودند با مصرف روغن هسته انار کاهش یافته است.

روغن هسته انار خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد و با بسیاری از آنتی‌اکسیدان‌ها که عامل سرطان‌های پوستی می‌باشد مبارزه می‌کند. این روغن به دلیل دارا بودن کلاژن باعث قوام یافتن پوست می‌شود. مصرف هسته انارسبب تقویت رگ‌های خونی می‌شود، و در نتیجه جریان خون را در سر افزایش می‌دهد و این عمر سبب افزایش رشد مو‌ها می‌شود و مو‌هایی بلندتر و پرپشت‌تر را برایتان به ارمغان می‌آورد.

استفاده از پودر هسته انار در غذا

برخی از افراد از پودر هسته انار به عنوان چاشنی برای انواع غذا و سالاد نیز استفاده می‌کنند. انار سرشار از آنتی‌اکسیدان بوده و حاوی مقادیر زیادی ویتأمین C و پتاسیم می‌باشد و هرچند تحقیقات علمی کامل‌تر و بیشتری لازم است، اما طبق بعضی از تحقیقات ممکن است فواید درمانی زیر را بدنبال داشته باشد. پودر دانه انار یک مکمل غذایی است که شما می‌توانید به جای دانه انار تازه از آن استفاده نمایید.

تنها یک قاشق غذا خوری از پودر دانه انار از نظر ارزش غذایی معادل نصف فنجان دانه انار تازه است. یک قاشق چای خوری پودر دانه انار را در ۲۵۰ میلی لیتر آب حل کرده و میل کنید. همچین می‌توانید از پودر دانه اناردر تهیه انواع اسموتی، نوشیدنی، ماست، دسر، کیک و… استفاده نمایید.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید