با پوست این میوه دیگر نگران زگیل‌های پوستی نباشید + نحوه استفاده

موز و پوست آن از جمله موادی هستند که در زمینه رفع مشکلات پوستی بسیار کاربرد دارند.

هر چه از فواید پوست موز برای پوست به شما بگوییم، کم گفته‌ایم. اگر به دنبال یک معجزه روی پوست خود هستید این مطلب از انگیزه را از دست ندهید.

موز یک میوه‌‌ خوشمزه‌ و سالم بوده که چندین ویتامین و ماده‌ معدنی مانند فیبر، منیزیم، مس، پروتئین، پتاسیم، آنتی‌اکسیدان‌ و ویتامین C دارد. جالب است بدانید که خاصیت پوست موز برای پوست بی‌شمار است. در تعریف خواص پوست موز برای لک صورت باید بگوییم که پوست این میوه‌ نیز کاربردهای فراوان و متنوعی برای پوست، مو، دندان، تمیز کردن و از بین بردن چروک صورت دارد.

پیش از آنکه از پوست موز با اهداف زیبایی و سلامتی استفاده نمایید، باید به یک سری نکات مهم از جمله نکات زیر توجه نمایید؛

  • برای اینکه بهترین نتیجه را بگیرید، از پوست موز تازه استفاده نمایید.
  • پوست موز را برای مدت طولانی نگه نداشته و بلافاصله از آن استفاده نمایید.
  • هیچ‌وقت پوست موز را در یخچال نگه ندارید.

حذف زگیل های پوستی با پوست موز

زگیل ها (Warts) زائده های پوستی هستند که برروی پوست بدن ظاهر شده و عامل تشکیل آنها ویروس پاپیلومای انسانی می باشد. بیشتر از ۶۰ نوع ویروس پاپیلومای انسانی وجود دارد که بعضی از آنها باعث ایجاد زگیل برروی پوست می شود.

ویروس پاپیلومای انسانی باعث رشد سریع سلول های پوستی برروی لایه ی بیرونی پوست می شود. در اکثر موارد، زگیل ها (common warts) برروی انگشتان، نزدیک ناخن ها و یا برروی دست ها ظاهر می شود. بعضی از انواع ویروس پاپیلومای انسانی عامل بروز زگیل تناسلی هستند.

ابتدا زگیل و پوست اطراف آن را با آب و صابون بشویید.

سپس قسمتی از پوست تازه ی موز را برش زده و به روی زگیل قرار دهید ، مقدار پوست موز باید کاملا روی زگیل را بپوشاند.

اکنون برشی دیگر از پوست موز روی زگیل قرار دهید به طوری که دو برش پوست موز به صورت ضرب دری روی هم قرار بگیرند.

هر روز پوست موز ها را برداشته و پوست موز تازه ای روی زگیل قرار دهید.

بعد از ۱ هفته که این کار را تکرار کنید زگیل نرم خواهد شد و پس از ۲ هفته زگیل شروع به کوچک شدن و از بین رفتن خواهد کرد ، البته این مدت زمان بستگی به اندازه ی زگیل دارد.

از دیگر خواص پوست موز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اثرات ضدجوش

جوش‌های سرسیاه و آزاردهنده، ازجمله عوارض پوستی مقاوم به درمان به شمار می‌روند. باتوجه به اینکه پوست موز دارای خواص ضد‌جوش هم است، توصیه می‌شود که هر روز به مدت ۵ دقیقه آن را روی صورت و بدن خود ماساژ داده و نتایج آن را بعد از یک هفته مداومت در درمان مشاهده نمایید. ماساژ پوست با پوست موز را تا وقتی که لایه‌‌برداری تا آخرین سطح خود ادامه دارد، انجام داده تا اثربخشی آن به حداکثر برسد.

کاهش سیاهی و پف زیر چشم

خاصیت مرطوب کنندگی و پتاسیم موجود در پوست موز به از بین رفتن سیاهی و پف دور چشم کمک شایانی می‎کند. فیبر سفید داخل پوست موز را با کمک کشیدن یک قاشق به درون آن جمع آوری کرده و با ۱ یا ۲ قاشق غذاخوری ژل آلوئه‌ورا تازه مخلوط نمایید، سپس این خمیر را به آرامی اطراف چشم‌های خود بگذارید. همچنین به همین روش می‌توانید در خانه ماسک پوست موز برای صورت خود را تهیه نمایید.

کاهش لکه های پوستی

بخش داخلی پوست موز جهت رفع لکه‌های پوستی بسیار مفید است. ویتامین‌های مفید آ، ب، ث و ایی در پوست موز به ترمیم لکه‌های پوست کمک می‌نماید. افزون بر این، با خاصیت آنتی اکسیدانی بالا، لکه‌های سیاه پوست هم کاهش می‌یابد. به آرامی بخش داخلی پوست موز ( فیبر سفید آن) را به مدت پنج تا ده دقیقه روی پوست خود ماساژ بدهید. سپس اجازه دهید که این فیبرها به مدت ۲۰ دقیقه روی صورت شما بماند.

تکرار ۲ یا ۳ مرتبه این کار در روز سبب محو شدن لکه‌های پوستی می‌شود. بوتاکس طبیعی پوست صورت یکی از مطمئن‌ترین و کم‌هزینه‌ترین روش‌ها جهت باز کردن چین و چروک‌های پوست است. در این روش موثر خبری از معایب و خطرات بوتاکس نبوده و با سالم‌ترین مواد و کم‌ترین هزینه بهترین نتیجه را مشاهده خواهید کرد.

کاربرد پوست موز برای مو

شما می‌توانید از پوست موز به‌منظور یکی از عناصر تشکیل‌دهنده‌‌ ماسک مو استفاده نمایید. این کار موجب می‌شود موهای شما نرم‌تر و درخشان‌تر شوند. دلیل این مسئله می‌تواند آنتی‌اکسیدان‌های موجود در پوست موز باشد. این آنتی‌اکسیدان‌ها تاثیر منفی رادیکال‌های آزاد را خنثی نموده و از این طریق، مو را مستحکم و سالم می‌نمایند.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید