دیگه پول برای بوتاکس نده، با این ۳ تا روغن و ۷ تا ماسک چروک‌های پوستت رو برطرف کن

برای رفع چین و چروک‌های صورتتان از ماسک‌های گیاهی استفاده نمایید.

در این مطلب می خواهیم جایگزین های طب سنتی را برای بوتاکس معرفی کنیم. این جایگزین ها مطمئنا با طبیعت انسان سازگاری بیشتری دارند و عوارض بوتاکس را نیز به همراه نخواهند داشت.

پیشنهاد طب سنتی و سایت طبایع استفاده از روش هایی که در ادامه معرفی خواهیم کرد، برای نتیجه گیری بهتر، بدون داشتن عوارض خطرناک روش های نوین می باشد. به کمک این روش ها شما می توانید به صورت طبیعی چین و چروک های صورتتان را از بین ببرید و از خواص بیشمار دیگر این روش ها نیز برای سلامتی پوست و بدن خود بهره ببرید.

دلایل ظاهر شدن چین و چروک های پوست

از دلایل ظاهر شدن چین و چروک ها در صورت افزایش سن، کاهش تولید کلاژن، قرارگرفتن در معرض اشعه ماورا بنفش خورشید، آلاینده‌های هوا، خشکی پوست، سیگارکشیدن(که باعث کم شدن تولید کلاژن می شود)، حرکات و حالات تکراری مانند اخم کردن و لبخند زدن، وراثت و ژنتیک، خواب کم و نامنظم، کم آب نوشیدن، مصرف کم سبزی‌ها و میوه‌های تازه و نوشیدن بیش از حد کافئین می توان نام برد.

جایگزین های بوتاکس در طب سنتی

همانطور که در همه مطالب گفتیم توصیه اول طب سنتی برای پیشگیری و درمان بیماری ها اصلاح سبک طندگی بر طبق توصیه های طب سنتی است. تغذیه مناسب، خواب کافی و به موقع، ورزش و نرمش های منظم، عدم استفاده از دخانیات، دوری از استرس و اضطراب و …. از مصادیق سبک زندگی مطابق با طب سنتی می باشند.

ولی در زندگی ماشینی و پر از استرس این روزها ممکن است امکان فراهم آوردن این شرایط برای شما وجود نداشته و در چهره شما چین و چروک هایی ظاهر شده اند و در صدد رفع آن ها می باشید. در ادامه روش های طب سنتی و طبیعی رفع این چین و چروک ها با هم می خوانیم.

طب سوزنی: طب سوزنی باعث تحریک تولید کلاژن، افزایش گردش خون در موضع، رفع چین و چروک ها و بهبود کیفیت پوست می شود. امروزه از این روش بسیار استفاده می شود و نتایج بسیار خوبی نیز داشته است.

یوگای صورت: یوگای صورت شامل ماساژ صورت و تمریناتی است که عضلات، پوست و سیستم لنفاوی صورت شما را تحریک می کند. این تکنیک برای نرم کردن و شل کردن عضلات صورت طراحی شده است تا به کاهش تنش و استرس کمک کند.

روغن بادام شیرین: روغن مالی و ماساژ صورت با روغن بادام شیرین.

روغن زیتون بکر: روغن مالی و ماساژ صورت با روغن زیتون بکر.

روغن کرچک، آب لیمو و روغن اسطوخدوس: روغن مالی و ماساژ پوست صورت با ترکیب گفته شده را هفته ای یک یا دو بار انجام دهید. برای تهیه این ترکیب ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری روغن کرچک را با یک قاشق چای خوری آب لیمو یا چند قطره روغن اسطوخدوس مخلوط کنید و روی صورت خود بمالید و به صورت دورانی ماساژ دهید و بگذارید یک شب روی صورتتان بماند و صبح روز بعد ابتدا با آب ولرم و سپس با آب سرد بشویید.

روغن زالو: روغن زالو را روزانه به مدت یک ساعت روی موضع بمالید و سپس بشویید. در صورت بروز حساسیت و ظاهر شدن جوش بعد از استفاده از این روغن از ماسک ماست و خیار استفاده کنید.

ماست و جوانه گندم: هفته‌ای ۳ تا ۴ بار در وعده عصرانه یک کاسه ماست محلی و دوقاشق پودر جوانه گندم را مخلوط و میل کنید.

آلو بخارا: برای پر حجم کردن صورت و از بین رفتن چین و چروک ها روزانه ۵ عددآلوبخارا میل کنید.

ماسک آب خیار و گلاب: آب خیار سالادی را با مقداری گلاب مخلوط کنید و روی محل بمالید. این عمل را روزانه به مدت نیم ساعت انجام دهید.

ماسک موز، روغن زیتون و عسل: یک موز را پوست کنده و نصف آن را خوب له کنید و به آن یک قاشق چای خوری روغن زیتون و یک قاشق چای خوری عسل اضافه کنید و خوب ترکیب کنید روی موضع چین و چروک ها بمالید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند و با آب ولرم و پس از آن با آب سر بشویید. هفته ای دو بار این عمل را تکرار کنید.

ماسک تخم مرغ، ماست و شکر: برای تهیه این ماسک سفیده یک عدد تخم مرغ را جدا کرده با یک قاشق غذا خوری ماست و نوک قاشق شکر مخلوط کرده و روی موضع بمالید و بگذارید خشک شود سپس با آب ولرم بشویید. از این ماسک بوتاکس طبیعی هفته ای یک بار استفاده کنید.

ماسک شیر و مولتانی میتی: مولتانی میتی یا گل مولتان یا کلیسم بنزوات که به عنوان فولر زمین شناخته می شود، خاک رس غنی از مواد معدنی به خصوص منیزیم کلراید است که از آن برای ساخت انواع ماسک پوست های خانگی استفاده می شود. برای تهیه این ماسک ۲تا ۳ قاشق غذاخوری مولتانی میتی را با مقداری شیر مخلوط کرده تا به شکل خمیر درآید، این خمیر را را روی چین و چروک های صورت به مدت ۱۵ دقیقه بگذارید و پس از خشک شدن آن را بشویید. به جای شیر می توانید از گلاب نیز استفاده کنید. از این ماسک هفته ای یکبار استفاده کنید.

ماسک بلغور جو دوسر، آرد نخودچی، عسل و گلاب: ابتدا بلغور جو دوسر را آسیاب کنید تا پودر نرمی بدست آید و آن را با آرد نخودچی و عسل مخلوط کنید، سپس به این مخلوط گلاب اضافه کنید تا مخلوط به خمیر نرمی تبدیل شود. این ماسک را روی صورت خود به مدت ۱۰ بگذارید و سپس بشویید. هفته ای یکبار این عمل را تکرار کنید.

ماسک خاک رس بنتونیت یا کائولین، شیر خشک و آب یا گلاب: بنتونیت نوع خاک رس آلومینوسیلیکات است که خاصیت تورم پذیری فوق العاده ای دارد و از گدازه های آتشفشانی تولید می گردد. بنتونیت دارای ساختار ورقه مانند دو بعدی است که قدرت زیادی در جذب آب، یون ها و مواد شیمیایی و سمی دارد.

کائولن حاوی مقادیر بسیار زیادی کائولینیت است و در صنعت کاغذسازی، تولید سرامیک و لعاب، خمیر دندان، لوازم آرایشی و کرم های محافظت از پوست، تولید رنگدانه و صرفه جویی در مصرف دی اکسید تیتانیوم، تولید آفت کش و محافظت از گیاهان و تصفیه آب و فاضلاب کاربرد دارد.

برای تهیه این ماسک ۲ قاشق غذاخوری خاک رس بنتونیت یا کائولین و یک قاشق چای خوری شیر خشک را با هم مخلوط کنید و با آب یا گلاب به شکل خمیر درآورید. این ماسک را روی صورت بمالید و به مدت ۱۵ دقیقه بگذارید بماند تا خشک شود، سپس صورت خود را بشویید. هفته ای یکبار از این ماسک استفاده کنید.

ماسک روغن نارگیل، تخم مرغ و آبلیمو: نصف قاشق چای خوری روغن نارگیل و یک سفیده تخم مرغ و نصف قاشق چای خوری آبلیموی تازه را با هم خوب مخلوط کنید روی صورت خود بگذارید و به مدت ۵ دقیقه ماساژ دهید. پس از ۳۰ دقیقه صورت خود را بشویید. چهار بار درهفته از این ماسک استفاده کنید.

منبع: طبایع

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید