این خوراکی هر چی عفونت تو هر کجای بدنت داری رو دوا نمیکنه شفا میده

از عسل به عنوان یک داروی باستانی برای زخم های عفونی استفاده می شود.

اهمیت دارویی عسل در قدیمی ترین متون پزشکی جهان ثبت شده است و از زمان های قدیم تا به امروز به برخورداری از خواص ضد میکروبی و ترمیم کننده زخم شناخته می شود.

در حقیقت عسل دارای خواص ضد باکتریایی است و به دلیل داشتن ویسکوزیته بالا، همانند یک سد محافط به جلوگیری از ایجاد عفونت کمک می کند. فعالیت ضد میکروبی در اغلب عسل ها به دلیل وجود آنزیمی تحت عنوان پراکسید هیدروژن می باشد.

 

 

 

خواص عسل برای عفونت

از عسل به عنوان یک داروی باستانی برای زخم های عفونی استفاده می شود. ضمن اینکه عسل به دلیل برخورداری از خواص ضد باکتریایی، به عنوان ماده ای برای سرعت بخشیدن به التیام زخم نیز کارایی دارد. امروزه اثربخشی عسل در درمان زخم ها، زخم بستر و دیگر عفونت های پوستی ناشی از سوختگی و زخم ها به اثبات رسیده است.

همانطور که اشاره کوتاهی کردیم، عسل دارای فعالیت ضد باکتریایی می باشد و دلیل آن نیز برخورداری از آنزیم پراکسید هیدروژن، لیزوزیم ها، فلاونوئید ها، اسمولالیته، اسیدیته و … می باشد. بر اساس آزمایشاتی که در این زمینه صورت گرفته است، عسل طبیعی بر روی انواع مختلفی از باکتری ها شامل سالمونلا، شیگلا، ای کلای، سودوموناس آئروژینواز و… تاثیرگذار می باشد.

با توجه به استفاده بیش از حد از آنتی بیوتیک های دارویی و شیمیایی در علم پزشکی، متاسفانه مقاومت بدن انسان ها نسبت به دارو نیز افزایش پیدا کرده است. عسل طبیعی به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی شناخته می شود که باید در علم پزشکی امروز مورد استفاده قرار بگیرد.

خواص عسل برای عفونت بدن

عفونت ناشی از فعالیت باکتری ها، ویروس ها، قارچ ها، انگل ها و … ایجاد می شود. به طور کلی رشد و تکثیر میکروب ها و میکروارگانیسم های خارجی در زخم ها و یا دیگر اندام های بدن، منجر به ایجاد عفونت می گردد.

عسل به عنوان یک خوراکی موثر در جهان شناخته می شود که به دلیل برخورداری از خواص ضد باکتریایی، قادر به رفع عفونت است. عسل طبیعی به دلیل فعالیت های رطوبتی، ویسکوزیته بالا، خاصیت میکروب کشی و … مشابه با یک سد دفاعی در برابر رشد و تکثیر عوامل عفونت زا عمل می کند.

از خواص منحصر به فرد عسل، در درمان عفونت می باشد. به طوری که عسل طبیعی برای درمان و بهبود زخم های عفونی، بیماری های گوارشی ناشی از فعالیت باکتری ها، عفونت های ادراری، عفونت های ریوی، عفونت چشم، گوش، گلو، عفونت ناحیه تناسلی و رحم تاثیر گذار می باشد.

عسل برای عفونت گلو

عسل به عنوان یک ماده مغذی، دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضد میکروبی و ضد التهاب گلو می باشد. بر اساس تحقیقات صورت گرفته شده در این زمینه، عسل از بهترین خوراکی های طبیعی برای رفع التهاب در گلو می باشد.

جهت استفاده از خواص عسل برای عفونت گلو و کاهش گلو درد، می توان از عسل طبیعی رقیق شده به همراه آب لیمو و آب ولرم استفاده نمود. با استفاده از عسل طبیعی به صورت روزانه، می توان از شدت سرفه و عفونت در گلو و بدن کم کرد.

خواص عسل برای درمان عفونت‌ های ناشی از سوختگی

استفاده موضعی از عسل در درمان عفونت های ناشی از سوختگی بسیار موثر می باشد. به طوری که می توان عسل را بر روی سطح سوختگی و یا عفونت هایی که بر روی آن ایجاد شده است، قرار داد. عسل برای درمان عفونت ناشی از جراحات در بدن موثر است، چراکه دارای خواص ضد عفونتی می باشد. همینطور به دلیل برخورداری از ترکیبات فلاونوئیدها و سایر پلی فنول ها، مشابه با یک آنتی اکسیدان عمل می کند و منجر به کاهش علائم التهاب زخم می گردد.

خواص عسل برای عفونت معده

عسل به عنوان قوی ترین مواد مغذی برای درمان عفونت های گوارشی شناخته می شود. به همین دلیل عسل در درمان عفونت های بدن و رفع مشکلات گوارشی از جمله عفونت معده، تاثیرگذاری بالایی دارد.

همینطور عسل زخم ها و عفونت هایی که از طریق فعالیت باکتری ها در سیستم گوارشی ایجاد می شوند را با توجه به برخورداری از خاصیت ضد باکتریایی مهار کرده و از بین می برد.

برای استفاده از خاصیت درمانی عسل برای رفع عفونت معده، کافی است که عسل طبیعی را با مقدار کمی آب ولرم رقیق کنید و آن را بنوشید. بهترین زمان برای استفاده از خواص عسل برای عفونت جهت بهبود زخم معده، قبل از خواب و زمانی که اسید معده در حالت مطلوب خود قرار دارد، می باشد.

جالب است بدانید که عسل در ترمیم مخاط آسیب دیده روده نیز موثر می باشد. به طوری که رشد بافت های جدید را تحریک می کند و به عنوان یک ماده ضد التهابی کارایی دارد. همچنین پیشنهاد می کنیم مطلب درمان رفلاکس معده با عسل را نیز مطالعه کنید.

خواص عسل برای رفع جوش های عفونی و ملتهب

خاصیت ضد التهابی عسل، به کاهش جوش های عفونی و التهاباتی که ناشی از آن در پوست ایجاد می شود، کمک می کند. می توان با استفاده از خواص عسل برای عفونت، سطح باکتری های موجود بر روی پوست را کاهش داد تا با رسیدن به تعادل، پوست شفاف شود. می توان برای از بین بردن التهاب ها و عفونت های پوستی از ماسک عسل استفاده کرد.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید