با این گیاه دارویی معجزه آسا سنگ کلیه رو یه شبه پودر کن!

کاکل یا موهای ذرت از جمله گیاهانی است که برای دفع سنگ کلیه بسیار سودمند است.

کاکل ذرت یک گیاه دارویی است که به دلیل خاصیت ادرارآوری خود، برای دفع سنگ کلیه استفاده می شود. این گیاه حاوی ترکیبات شیمیایی است که می تواند به رقیق شدن ادرار و دفع سنگ های کلیه کمک کند.

چگونه موهای ذرت مورد استفاده قرار می گیرد؟

همین که پوشش سبز رنگ اطراف ذرت را برمی دارید یک لایه دیگر می بینید. این به عنوان موهای ذرت شناخته می شود. می توانید از آن به دو شکل تازه و خشک استفاده کنید. باید رشته های سبز و طلایی را از ذرت بیرون بکشید و در یک قابلمه بریزید.

اگر می خواهید آنها را تازه نگه دارید، آنها را در ظرف درب بسته قرار دهید و در یخچال نگه دارید. با این روش، برای چند هفته سالم می ماند. برای ماندگاری بیشتر می توانید آن را خشک کنید.

نحوه مصرف دمنوش کاکل ذرت برای دفع کلیه

  • ۲۰ گرم کاکل ذرت را با ۱ لیتر آب جوش در یک قوری بریزید.
  • اجازه دهید دمنوش به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه دم بکشد.
  • دمنوش را صاف کنید و ۳ بار در روز، هر بار ۱ فنجان بنوشید.
  • این دمنوش را نباید بیش از ۲ هفته مصرف کرد.

در صورت بارداری یا شیردهی، قبل از مصرف این دمنوش با پزشک مشورت کنید.

شواهد علمی

شواهد علمی زیادی برای حمایت از اثربخشی دمنوش کاکل ذرت در دفع سنگ کلیه وجود دارد. یک مطالعه نشان داد که مصرف دمنوش کاکل ذرت به مدت ۲ هفته باعث کاهش اندازه سنگ های کلیه در ۶۰ درصد از افراد شرکت کننده در مطالعه شد. مطالعه دیگری نشان داد که مصرف دمنوش کاکل ذرت به مدت ۱۲ هفته باعث کاهش درد ناشی از سنگ کلیه در ۷۵ درصد از افراد شرکت کننده در مطالعه شد.

خواص دیگر کاکل ذرت

درمان عفونت ادراری

موهای ذرت به عنوان یک عامل ضد التهاب برای عفونت های دستگاه ادراری عمل می کند. به طور کلی مجرای ادرار را پوشش می دهد و مانع از سوزش بیشتر می شود.

مصرف چای موهای ذرت به تسکین مثانه و دستگاه ادراری کمک می کند. باعث می شود ادرار کنید و در نتیجه خطر ایجاد باکتری در دستگاه ادراری را کاهش می دهد. همچنین برای تسکین غده عصبی پروستات استفاده می شود.

عامل ادرار آور

سالهاست، چای موهای ذرت به عنوان یک عامل قوی استفاده می شود. به تخلیه آب اضافی و ضایعات بدن کمک می کند در نتیجه مشکلات مربوط به حفظ آب را کاهش می دهد. طبق مطالعات، استفاده از ادرار آورها به از بین بردن چندین خطر سلامتی شامل نارسایی احتقانی قلب و بیماری های کلیوی در طولانی مدت کمک می کند.

تسهیل در لخته شدن خون

حاوی ویتامین K است که به فرآیند لخته شدن خون کمک می کند؛ این به شما کمک می کند که از دست دادن خون بیش از حد در صورت آسیب دیدن را تجربه نکنید.

کاهش فشار خون

امروزه بسیاری از مردم مبتلا به فشار خون بالا هستند، آنها می توانند چای موهای ذرت را برای کاهش فشار خون بالا مصرف کنند.

کمک به تنظیم سطح قند خون

مصرف چای موهای ذرت به افراد مبتلا به قند خون کمک می کند. مطالعه ای که در سال ۲۰۱۲ در ژورنال بین المللی منتشر شد، تاثیر عصاره موهای ذرت بر دیابت را نشان داد. استفاده از ابریشم ذرت به کاهش سطح قند خون کمک می کند قند خون بالا منجر به بیماری هایی مثل سکته، مشکلات کلیوی و دیابت می شود.

احتیاط‌های مصرف

گرده گیاه کاکل ذرت ممکن است باعث واکنش‌های حساسیتی شود. از جمله علائم آلرژیکی ممکن است درماتیت تماسی و کهیر از مصرف دانه گرده آن ناشی شوند. همچنین بدلیل وجود یک ماده سمی ناشناخته، مصرف نادرست ممکن است باعث تشکیل ترکیبات سیانوژیک شود که به سلامتی آسیب برساند.

ممنوعیت مصرف

در دوران بارداری به شدت توصیه می‌شود که از مصرف کاکل ذرت خودداری کنید. همچنین ترکیب مصرف همزمان عصاره کاکل ذرت و فورزماید به شدت ممنوع است.

ترکیبات شیمیایی

کاکل ذرت شامل نشاسته، فلاونوئید، آلکالوئید، آلانتوئین، ساپونین، اسانس، موسیلاژ، ویتامین (K,C) و پتاسیم (۲) است.

 

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید