خوردن آب این میوه‌ها برای اسهال معجزه میکنه!

آیا می‌دانید مصرف آب کدام میوه‌ها میتواند در درمان اسهال موثر باشد؟

اگر به دنبال راهی سریع و آسان برای درمان اسهال هستید، ممکن است به نوشیدن آبمیوه فکر کنید. آبمیوه ها می توانند به جبران مایعات و الکترولیت هایی که در طول حملات اسهال از بین می روند، کمک کنند. آب میوه ها همچنین می توانند به مرفوع نرم کمک کرده و دفع آن را آسان تر کنند. به این دلایل، بسیاری از مردم متوجه شدند که آب میوه‌ها روشی موثر برای درمان اسهال هستند.

آب میوه برای درمان اسهال

آبمیوه های مختلفی وجود دارد که می تواند به درمان اسهال کمک کند، اما برخی از آنها موثرتر از بقیه هستند. در اینجا چند مورد از بهترین آبمیوه ها برای شما آورده شده است.

آب سیب

آب سیب سرشار از پکتین است که به سفت شدن مدفوع کمک می کند. همچنین منبع خوبی برای الکترولیت هایی مانند پتاسیم است.

سوربیتول، نوعی قند موجود در آب سیب، اثر جالبی دارد: می‌تواند به کنترل هضم غذا کمک کند و عملکرد بهتری داشته باشد. سیب همچنین دارای آهن است و مواد معدنی موجود در آن به عملکرد بهتر سیستم گوارش کمک می کند.

آب زغال اخته

آب زغال اخته حاوی ترکیباتی است که به مبارزه با باکتری ها کمک می کند. این باعث می شود که آب میوه را برای درمان اسهال ناشی از مسمومیت غذایی یا اسهال ویروسی انتخاب کنید.

آب آناناس

آب آناناس حاوی بروملین است، آنزیمی که می تواند التهاب را کاهش دهد. این باعث می شود که آن را به گزینه خوبی برای درمان اسهال ناشی از شرایط التهابی مانند بیماری کرون تبدیل کند.

چای نعناع

چای نعناع فلفلی می تواند به آرامش عضلات در سیستم گوارش شما کمک کند. این می تواند دفع مدفوع را آسان تر کند و علائم اسهال را از بین ببرد.

آب خیار

مردم میگویند خوردن خیار برای سلامتی شما بسیار مفید است. خیار از کم آبی بدن شما جلوگیری می کند و آب خیار به دستگاه گوارش شما کمک می کند و شما را از یبوست یا سایر مشکلات معده باز می دارد.

به همین دلیل خیار یک انتخاب محبوب برای فصل تابستان است. آب خیار مملو از آب است که به حفظ شکل مناسب روده کمک می کند. باعث می شود معده سبک تر شود و آن را پاک کند.

آب هندوانه

هندوانه یک میوه محبوب در فصل تابستان است و همچنین مقدار زیادی آب در آن وجود دارد که شما را در تابستان خنک و هیدراته نگه می دارد. آب هندوانه همچنین به تمیز کردن دستگاه گوارش شما کمک می کند و حرکات روده شما را منظم نگه می دارد.

آب گریپ فروت و لیمو شیرین

لیمو شیرین یا گریپ فروت (موسامی) میوه ای ترش است که به دلیل طعم خوب و مفید برای شما محبوبیت زیادی دارد.این آب میو برای درمان اسهال مفید است. آب لیمو ترش شیرین برای روده مفید است زیرا اسید سیتریک دارد که به دفع سموم در روده کمک می کند. به مشکلات معده مانند عدم توانایی در دستشویی رفتن کمک می کند. همچنین می‌توانید برای سالم‌تر کردن آن، کمی نمک نیز به آن اضافه کنید.

آب پرتقال

مانند گریپ فروت، آب پرتقال نیز هضم کننده و سرشار از ویتامین C است. همچنین دارای فیبر زیادی است که به بدن کمک می کند تا از کم خونی خلاص شود.

اگر‌‌‌ اسهال دارید، هیدراته ماندن بسیار مهم است. حتما مایعات فراوان از جمله آب میوه، آب و دمنوش های گیاهی بنوشید. همچنین ممکن است بخواهید از کافئین و الکل پرهیز کنید، زیرا اینها می توانند شما را بیشتر کم آب کنند و دچار سندرم روده تحریک پذیر شوند.

اگر اسهال شما شدید باشد یا بیش از چند روز طول بکشد، مراجعه به پزشک ضروری است. اسهال شدید می تواند منجر به از دست دادن آب بدن شود که می تواند خطرناک باشد.

بهترین آبمیوه برای اسهال کدام است؟

هیچ پاسخ واحدی برای این سوال وجود ندارد. چیزی که برای یک نفر جواب می دهد ممکن است برای دیگری کارایی نداشته باشد.

برخی از رایج‌ترین ترکیبات آبمیوه که به اسهال کمک می‌کنند عبارتند از سیب، گلابی، گریپ فروت و آب زغال اخته. این آب میوه ها سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان هستند که می توانند به آرامش معده و روده ها کمک کنند.

سایر مواد مفید عبارتند از ریشه زنجبیل، چای بابونه، چای اسطوخودوس و چای نعناع. همه اینها دارای خواص تسکین دهنده ای هستند که می توانند معده ناراحت را آرام کنند.

اگر دچار اسهال شدید یا مداوم هستید، مهم است که به دنبال مراقبت های پزشکی باشید. مقدار زیادی مایعات بنوشید و وعده های غذایی سبک بخورید تا زمانی که احساس بهتری پیدا کنید.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید