روانشناسی شخصیت: یکی از این پرندگان رو انتخاب کن تا روحیاتت برای همه مشخص بشه!

انتخاب شما از بین این پرندگان کدام است؟

کدام حیوان بیشتر شما را مجذوب خود می‌کند؟ با این تست ساده، به قلب شخصیت خود سفر کنید و رازهای پنهان وجودتان را کشف کنید. این تست در یک سال گذشته، به پربازدیدترین تست شخصیت در شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است. شما هم اکنون می‌توانید با انتخاب یک حیوان، به ما بگویید که در اعماق وجودتان چه می‌گذرد.

ما با تجزیه و تحلیل انتخاب شما، جنبه‌های پنهان شخصیتتان را به شما نشان می‌دهیم. پس صادق باشید و حیوانی را انتخاب کنید که بیشترین جذبه را برای شما دارد. شاید با این تست ساده، حقایق جالبی در مورد خودتان کشف کنید. هیچ وقت برای خودشناسی دیر نیست. همین الان شروع کنید!

تست شخصیت شناخت روحیه

یکی از این ۴ پرنده را انتخاب کنید

.

.

.

.

.

.

.

.

پاسخ آزمون شخصیت تصویری

۱. کبوتر

درست مثل کبوترها، شما فردی بی نهایت آرام هستید. شما عاشق بودن در کنار مردم هستید و به عنوان فردی باز و دوستانه شناخته می شوید. هنگامی که با کسی ارتباط برقرار می کنید، یک دوست مادام العمر هستید و تا آخر به او وفادار هستید. شما ترجیح می دهید در موقعیت هایی باشید که در آن احساس راحتی می کنید و طرفدار تغییر یا رویارویی نیستید.

۲. جغد

درست مثل جغد، شما آدم بسیار عاقلی هستید. مغز شما به روشی بسیار منطقی و ریاضی کار می کند و به همین دلیل، شما تمایل دارید چیزها را سیاه و سفید ببینید که می تواند باعث شود دیگران شما را یک کمال گرا ببینند. شما ترجیح می دهید به قوانین پایبند باشید و تمایل دارید که گم نشوید و از آن خارج نشوید، با این حال، شما عاشق جزئیات و دقت هستید.

۳. طاووس

شما دوست دارید در مرکز توجه باشید. دیگران اغلب شما را به عنوان مرکز در مهمانی‌ها می شناسند. شما اشتیاق به زندگی دارید و دیدگاهی خوش‌بینانه به جهان دارید که کاملاً اعتیادآور است.

۴. عقاب

شما شخصیتی نترس و نترس دارید که از اعتقادات خود پیروی می کنید و قطعاً از چالش ها نمی ترسید. شما معمولاً با مردم صریح و صریح رفتار می کنید، که ممکن است گاهی برای دیگران شوکه کننده باشد، اما معتقدید که صریح و صادق بودن همیشه بهترین است.

انتخاب شما از بین این حیوانات چه بود؟

تاریخچه‌ی تست شخصیت ‌شناسی

یکی از اولین اَشکال تست ‌های شخصیت ‌شناسی که به فرنولوژی نیز معروف بود، در اواخر قرن هجدهم ابداع و در قرن نوزدهم رایج گشت. در این رویکرد، برجستگی‌های روی جمجمه بررسی شده و سپس این برجستگی‌ها به ویژگی‌های خاص شخصیتی نسبت داده می‌شد.

بعدها، روان‌شناسان تلاش کردند تا تعداد ویژگی‌های شخصیتی را تعیین نمایند. برای مثال، گوردون آل‌پورت بر این عقیده بود که بیش از چهار هزار ویژگی شخصیتیِ مختلف وجود دارد. روان‌شناس دیگری به نام ریموند کَتِل، با استفاده از یک تکنیک آماری به نام تحلیل عاملی، این فهرست را به شانزده عامل شخصیتی کاهش داد. و نهایتاً هانس آیزنک، تعداد عوامل شخصیتی را به عدد سه رساند.

امروزه یکی از محبوب‌ترین رویکردهای شخصیت ‌شناسی با عنوان تئوری پنج‌گانه‌ی شخصیتی شناخته می‌شود. بر اساس این تئوری، شخصیت انسان از پنج بعد گسترده تشکیل شده است: برون‌گرایی، توافق‌پذیری، احساس مسئولیت، روان‌رنجوری و پذیرا بودن. تست شخصیت Neo بر اساس این نظریه ساخته شده است.

امروزه طیف گسترده‌ای از تست ‌های شخصیت ‌شناسی وجود دارند که اغلب بر پایه‌های نظریه‌های خاصی از سیستم‌های شخصیتی تهیه و تنظیم شده‌اند. تست ‌های شخصیت ‌شناسی که معمولاً مورد استفاده قرار می‌گیرند عبارتند از: تست شخصیت شناسی MBTI ، تست مینه سوتا (MMPI)، تست شخصیتی HEXACO، و پرسش‌نامه شخصیتی ۱۶ عاملی.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید