رازهای فاش نشده مثلث برمودا | چه چیزی پشت مثلث برمودا پنهان شده است؟

مردم سال‌هاست که سعی می‌کنند «معمای» مثلث برمودا را حل کنند. با این حال هنوز بسیاری از رازها در مورد این مثلث فاش نشده‌است.

مثلث برمودا منطقه‌ای از اقیانوس اطلس شمالی است که توسط سواحل جنوب شرقی ایالات متحده، برمودا، و جزایر آنتیل بزرگ (کوبا، هیسپانیولا، جامائیکا و پورتوریکو) محدود می‌شود. مرزهای دقیق مثلث برمودا مورد توافق جهانی قرار نگرفته است. محدوده تقریبی کل مساحت بین ۱۳۰۰۰۰۰ و ۳۹۰۰۰۰۰ کیلومتر مربع است. با تمام تقریب ها، این منطقه یک شکل مثلثی مبهم دارد.

مثلث برمودا در هیچ نقشه جهانی دیده نمی‌شود و هیئت نام‌های جغرافیایی ایالات متحده، مثلث برمودا را به‌عنوان منطقه رسمی اقیانوس اطلس به رسمیت نمی‌شناسد. اگرچه گزارش‌های مربوط به وقایع غیرقابل توضیح در این منطقه به اواسط قرن نوزدهم مربوط می‌شود، اما عبارت «مثلث برمودا» تا سال ۱۹۶۴ مورد استفاده قرار نگرفت. این عبارت برای اولین بار در مقاله‌ای توسط وینسنت گادیس که از این عبارت برای توصیف یک منطقه مثلثی که صدها کشتی و هواپیما را بدون هیچ اثری نابود کرده است، استفاده می‌کرد، در یک مجله چاپ شد.»

علیرغم شهرتی که مثل برمودا دارد اما میزان تلفات آن بالا نیست. ناپدید شدن‌ها با فراوانی بیشتری در مثلث برمودا نسبت به هر منطقه مشابه دیگری از اقیانوس اطلس رخ نمی دهد. دست‌کم دو حادثه در منطقه مربوط به جنگنده‌های ارتش آمریکا بود. در مارس ۱۹۱۸، کشتی حمل‌کننده USS Cyclops در مسیر بالتیمور، مریلند، از برزیل، در داخل مثلث برمودا ناپدید شد. هیچ توضیحی برای ناپدید شدن آن داده نشد و لاشه آن پیدا نشد. حدود ۲۷ سال بعد، یک اسکادران از بمب افکن ها که در مجموع به عنوان پرواز ۱۹ شناخته می شوند، در فضای هوایی بالای مثلث برمودا ناپدید شد.

چارلز برلیتز افسانه مثلث برمودا را در کتاب پرفروشش مثلث برمودا ۱۹۷۴ رایج کرد. برلیتز در این کتاب ادعا کرد که جزیره گمشده افسانه ای آتلانتیس در ناپدید شدن ها نقش داشته است.

حقایق علمی درباره مثلث برمودا

در سال ۲۰۱۳، صندوق جهانی حیات وحش (WWF) یک مطالعه جامع در مورد خطوط کشتیرانی دریایی انجام داد و مشخص کرد که:

  • مثلث برمودا یکی از ۱۰ حوزه آبی خطرناک جهان برای کشتیرانی نیست.
  • مثلث برمودا ترافیک سنگین روزانه را هم از طریق دریا و هم از طریق هوا حفظ می کند.
  • مثلث برمودا یکی از پر مسافرترین خطوط کشتیرانی در جهان است.
  • خط آگونیک گاهی از مثلث برمودا می گذرد، از جمله دوره ای در اوایل قرن بیستم. خط آگونیک مکانی روی سطح زمین است که در آن شمال واقعی و شمال مغناطیسی در یک راستا قرار دارند و نیازی به محاسبه انحراف مغناطیسی در قطب نما نیست.
  • مثلث برمودا در معرض طوفان های استوایی و طوفان های مکرر است.
  • گلف استریم، یک جریان اقیانوسی قوی که باعث تغییرات شدید آب و هوای محلی می شود، از مثلث برمودا می گذرد.
  • عمیق ترین نقطه اقیانوس اطلس، عمق میلواکی، در مثلث برمودا قرار دارد. خندق پورتوریکو در عمق میلواکی به عمق ۸۳۸۰ متر می رسد.

آنچه در مورد مثلث برمودا ناشناخته است:

  • تعداد دقیق کشتی ها و هواپیماهایی که در مثلث برمودا ناپدید شده اند مشخص نیست. رایج ترین تخمین حدود ۵۰ کشتی و ۲۰ هواپیما است.
  • بقایای بسیاری از کشتی‌ها و هواپیماهای ناپدید شده در منطقه کشف نشده است.
  • مشخص نیست که آیا ناپدید شدن در مثلث برمودا نتیجه خطای انسانی بوده است یا پدیده های آب و هوایی.

نظر و دیدگاه شما درباره این مثلث جغرافیایی چیست؟ لطفا در انتهای همین مطلب با ما به اشتراک گذارید.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید