پوست این میوه بهتر از هر دارو کبد چرب را برطرف می‌کند!

سیب به دلیل داشتن فیبر بالا میوه ای بسیار مفید برای کبد است.

پوست سیب بهترین ماده برای مهار و درمان کبد چرب محسوب می شود.

گفته می شود که خوردن یک سیب در طول روز از بیماری کبد چرب پیشگیری می کند به شرط اینکه پوست آن را دور نیندازید. اخیرا مطالعه ای در دانشگاه لوئا نشان داده میوه سیب به خصوص پوست آن بهترین ماده برای مهار چاقی و بهبود بیماری کبد چرب است.

کبد چرب بیماری جدی و خطرناک است که زمانی اتفاق می افتد که چربی موجود در کبد از ۱۰ درصد بیشتر شود. علائم این بیماری در مراحل ابتدایی خاموش است اما اگر شدید شود سبب ابتلا به بیماری ها خطرناکی همچون سرطان کبد و سیروز کبدی می شود.

وجود ماده ای به نام اسید اورسولیک در پوست سیب با کاهش خطر ابتلا به چاقی و دیابت از بروز کبد چرب پیشگیری کرده و در صورت ابتلا آن را مهار می کند. این ماده سبب ذخیره چربی قهوه ای در بدن می شود که با افزایش دما در ماهیچه ها و عضلات، چربی سوزی می کند.

علاوه بر این، مصرف سیب با پوست سبب کاهش وزن، اختلالات قلبی عروقی، انسداد عروق کرونل، حملات قلبی و فشار خون می شود. در بیشتر موارد بیماری دیابت، کلسترول بالا، مقاوت به انسولین و اضافه وزن منجر به کبد چرب می شود. افزایش فعالیت بدنی، اتخاذ سبک زندگی مناسب و پیروی از برنامه غذایی مغذی و سالم بهترین روش برای درمان کبد چرب است.

به طور کلی سیب به دلیل داشتن فیبر بالا میوه ای بسیار مفید برای کبد است. فیبر پکتین موجود در سیب به کنترل کلسترول و همچنین کاهش آن کمک می کند. همچنین موجب دفع سموم از بدن می شود. سیب سبز برای پاکسازی کبد چرب بسیار مفید است.

سیب درختی برای کبد چرب

در سالهای اخیر بیماری کبد چرب به صورت چشمگیری در میان تعداد زیادی از افراد شایع شده است و از این رو پزشکان و محققان بسیاری به دنبال راهی برای درمان این بیماری هستند.

که یکی از جدیدترین تحقیقات این دانشمندان تأثیر میوه سیب درختی برای کبد چرب و درمان سریعتر این بیماری را نشان می دهد. سیب درختی که صدها خاصیت مفید بزرگ و کوچک برای بدن دارد، به دلیل فیبر محلول زیادی که دارد در درمان سریع بیماری کبد چرب نقش بسیار زیاد و موثری ایفا می کند.

از آنجایی که مصرف مرتب و هرروزه میوه سیب درختی در جلوگیری کردن از فعالیت زیاد کبد بسیار موثر است و همچنین باعث از بین بردن سمهای سیستم گوارشی بدن می شود، به درمان بیماری کبد چرب کمک می کند.

البته ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که علاوه بر سیب درختی میوه های دیگری نیز همچون انگور، توت، لیمو عمانی سبز و چغندر نیز در درمان این بیماری بسیار موثر می باشند.

لیست غذایی مفید برای کبد چرب

متخصصان، مصرف این مواد غذایی را برای جلوگیری از ابتلا به کبد چرب توصیه می کنند:

شیر بادام یا شیر گاو کم چرب

بزرگسالان و کودکان مبتلا باید به مصرف کلسیم توجه کنند. مصرف کافی کلسیم و ویتامین D می تواند به جلوگیری از پیشرفت بیماری کمک کند. علاوه بر این، بیماران مبتلا به بیماری کبدی پیشرفته به دلیل عوارض متعدد تغذیه ای دچار مشکل هستند و می توانند به پوکی استخوان مبتلا شوند. مبتلایان به کبد چرب روزانه حداکثر سه لیوان از هر یک از این نوع شیرها را بنوشند.

قهوه

تحقیقات پزشکی در حوزه تغذیه و تناسب اندام نشان داده، قهوه ی بدون خامه و شکر، یکی از موثرترین روش ها برای بهبود کبد چرب است. به نظر می رسد که قهوه ممکن است نفوذپذیری روده را کاهش داده و لذا جذب چربی را برای بدن کندتر می کند. البته صحت این مسئله هنوز در مرحله تحقیقات بالینی قرار دارد اما با این وجود، شواهد فزاینده ای نشان می دهد که قهوه اثرات مفیدی در کمک به کاهش علائم و خطرات بیماری دارد. بسته به نوع شدت بیماری و وضعیت بیمار، مصرف ۷ تا ۹ فنجان قهوه در هفته توصیه می شود.

غذاهای غنی از ویتامین E

شامل فلفل دلمه ای قرمز، اسفناج ، بادام زمینی و مغزها و … می باشد که سرشار از ویتامین E بوده و برای افراد مبتلا به کبد چرب توصیه می شود.

آب

کارشناسان توصیه می کنند مصرف آب را به هر نوشیدنی شیرین و پرکالری پایبند باشید. به طور مثال یک فرد نرمال و بدون سابقه بیماری و بدون داشتن ممنوعیت در مصرف مایعات با وزن ۵۰ کیلو، می بایست روزانه حداقل ۳لیتر آب بنوشدتا از کمبود آب بدن و اثرات منفی آن بر روی کبد جلوگیری کند.

روغن زیتون

روغن های خاص مانند روغن زیتون و روغن آووکادو می توانند چربی های سالم بدن را تأمین کنند. این روغن ها به احساس سیری کمک می کنند و سطح آنزیم های کبدی را کاهش می دهند. انواع دیگر روغن که سرشار از چربی های اشباع نشده است، شامل روغن کنجد ، بادام زمینی، آفتابگردان و کلزا می باشد.

دانه های کتان و چیا

این دانه‌ها منابع گیاهی اسیدهای امگا ۳ هستند. این اسیدها برای کبد چرب غیرالکلی و الکلی توصیه می شود زیرا باعث کاهش محتوای چربی در کبد می شود.

سیر

افزایش مصرف سیر طی یک دوره ۱۵ هفته ای منجر به کاهش توده چربی بدن و همچنین کاهش چربی در کبد و جلوگیری از پیشرفت بیماری می شود.

سویا

محصولات سویا مانند شیر سویا یا توفو ممکن است این عارضه را بهبود بخشد.

 

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید