روانشناسی شخصیت رابطه: تو روابط عاشقیت چجوری رفتار می‌کنی؟ مستقلی یا وابسته؟

اولین تصویری که ببینید به شما خواهد گفت که در روابط عاشقانه مستقل هستید یا وابسته!

تست شخصیت ابزاری برای ارزیابی شخصیت فرد است. در این نوع آزمون‌ها از تکنیک‌هایی برای شناسایی الگوهای صفاتی فرد در موقعیت‌های مختلف استفاده می‌شود. از آزمون شخصیت شناسی می‌توان برای تشخیص بالینی، مداخلات درمانی و پیش‌بینی واکنش افراد در شرایط مختلف استفاده کرد.

اولین تصویری که به ذهن شما خطور می‌کند چیست؟ گربه ها یا سگ

.

.

.

.

.

.

.

.

.

تست شخصیت روابط عاشقانه

دو گربه

اگر اولین تصویری که می بینید گربه است، مصمم تر و صریح تر هستید . زندگی شما مبتنی بر زیبایی و رفاه، شوخ طبعی و سلامتی است، و این چیزی است که در عشق برای شما ارزش قائل هستید. برخی افراد ممکن است بگویند که شما کمی خودخواه هستید، اما دوست دارید خودتان باشید و نمی توانید هیچ کنترل خارجی را تحمل کنید. گاهی اوقات شما به سادگی می خواهید تنها بمانید و حتی نمی خواهید دلیل آن را توضیح دهید.

شخصیت : شما بسیار مستقل و خودکفا هستید. مهم نیست چقدر زمین می خورید، همیشه روی پاهای خود فرود می آیید.

رابطه : استقلال شما ممکن است زندگی عاشقانه شما را کمی دشوار کند، درگیر شدن در یک رابطه طولانی مدت احساس راحتی نمی کنید و اغلب تصمیم می گیرید از آن فرار کنید.

سگ

اگر ابتدا سگ را ببینید، نشان دهنده آرامش و رفاه است . شما شدیداً به عشق واقعی اعتقاد دارید و مایلید تا زمانی که طول بکشد برای آن صبر کنید، حتی اگر این به معنای شب های جمعه تنهایی باشد. شما وفادار، مسئولیت پذیر، قابل اعتماد و آرام هستید. و شما معتقدید که عشق واقعی ارزش انتظار را دارد. شما راهی برای دیدن بهترین ها در هر موقعیتی پیدا می کنید، و وفاداری و قابل اعتماد بودن از جمله ویژگی هایی هستند که شما را توصیف می کنند.

شخصیت : دوست داشتنی، دلسوز و آرام – این شما هستید.
رابطه : خانواده مهمترین چیز برای شماست. رابطه برای شما عمدتاً در مورد اتحاد و دوستی است، همانطور که می گویند – سگ بهترین دوست انسان است. باید بتوانید به فردی که با او هستید اعتماد کنید.

اهمیت تست شخصیت شناسی

با استفاده از آزمون‌های شخصیت شناسی معتبر می‌توانید اطلاعات بیشتری در مورد خودتان کسب کنید. همچنین می‌توانید نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنید. شناسایی ویژگی‌های خاص شخصیت باعث می‌شود، درک بهتری از الگوهای رفتاری خود داشته‌باشید. همچنین در تغییر شخصیت هم موثر است و به شما راهکار و جهت می‌دهد.

به‌عنوان‌ مثال نتیجه یک تست شخصیت شناسی ممکن است نشان دهد که میزان درون‌گرایی در شخصیت شما بالاست. در نتیجه شما باید در موقعیت‌های اجتماعی انرژی بیشتری صرف کنید.

موارد استفاده از تست شخصیت شناسی چیست؟

تست های شخصیت شناسی با اهداف مختلفی انجام می‌شوند؛ از جمله:

  • ارزیابی نظریه‌ها
  • ارزیابی اثربخشی درمان
  • تشخیص مشکلات روانی
  • ارزیابی تغییرات و اختلالات شخصیتی
  • انتخاب داوطلبان شغلی

تست‌های شخصیت شناسی گاهی در محیط پزشک قانونی هم استفاده می‌شوند. برای مثال برای ارزیابی ریسک، صلاحیت و اختلافات مربوط به حضانت کودکان از تست شخصیت شناسی استفاده می‌شود.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید