روانشناسی شخصیت | متولدین کدام ماه‌ها در عاشقی وابسته‌ترند؟

متولدین کدام یک از ماه‌های سال در روابط عاشقی از همه وابسته‌ترند؟

اگر عشق شما در یکی از این ماه ها متولد شده، احتمال وابستگی عاطفی او به شما بیشتر است. پس توجه تان را به او جلب کنید و زمان بیشتری را با او بگذرانید.

برخی افراد به راحتی استقلال خود را در رابطه حفظ می کنند، اما برخی دیگر آنقدر در شریک عاطفی خود غرق می شوند که هویت خود را از دست می دهند. در واقع، برخی از علائم زودیاک به دلیل تمایل بیش از حد به رابطه و وابستگی عاطفی معروف هستند.

۱. متولد تیرماه

تیرماهی ها، به عنوان “مادران زودیاک” شناخته می شوند، زیرا به دلیل طبیعت پرورش دهنده و پیوندهای عمیق خود با خانواده و عزیزان مشهور هستند. اما در اعماق وجودشان، کشمکشی درونی بین ظرفیت بالای مراقبت و نیاز به امنیت عاطفی خود دارند.

احساسات تیرماهی ها تحت تأثیر ماه دائماً در نوسان است. آنها همدلان طبیعی هستند، به این معنی که نه تنها احساسات اطرافیان خود را درک می کنند، بلکه آنها را حس می کنند. این حساسیت عاطفی، اگرچه یک هدیه است، گاهی اوقات می تواند آنها را بیش از حد در جریانات عاطفی دیگران غرق کند.

در روابط، تیرماهی ها تمایل دارند برای عزیزان خود فراتر از حد عمل کنند. تمایل آنها به ایجاد حس امنیت و احترام برای شریک زندگی خود می تواند نیازهای خود آنها را نادیده بگیرد. این امر ممکن است منجر به موقعیت هایی شود که در آن رفاه عاطفی شریک زندگی خود را بالاتر از خود قرار می دهند، از ترس اینکه تعیین مرزها به عنوان عدم مراقبت یا تعهد تلقی شود.

نکته کلیدی برای تیرماهی ها یافتن تعادل بین مراقب بودن و اطمینان از اینکه از آنها نیز مراقبت می شود است. تعیین مرزها نشانه ضعف یا بی تفاوتی نیست، بلکه گامی مهم در حفظ یک رابطه سالم است.

۲. متولد بهمن ماه

در نگاه اول، وابستگی عاطفی دلوها، این علامت هوایی به شدت مستقل، عجیب به نظر می رسد. مگر نه اینکه دلوها شورشیان زودیاک هستند که همیشه به دنبال آزادی و مبارزه با هر نوع قید و بندی هستند؟

اما اینجاست که تناقض جالب این علامت آشکار می شود. دلوها در عین عشق به استقلال، نیاز عمیقی به ارتباط فکری نیز دارند. آنها برای روابط عمیق و معنادار که در آن می توانند ایده های عجیب و غریب و تفکرات غیرمعمول خود را به اشتراک بگذارند، ارزش قائل هستند.

اما همین میل به هم افزایی فکری گاهی اوقات می تواند به اتکای بیش از حد به شریک برای تحریک و تأیید ذهنی تبدیل شود. از آنجایی که دلوها به دلیل دیدگاه های غیرمتعارف خود احساس سوء تفاهم می کنند، یافتن کسی که آنها را درک می کند، مانند کشف یک گنج ارزشمند است.

این امر می تواند دلوها را به دام وابستگی عاطفی بکشاند، به طوری که از ترس از دست دادن این درک نادر، بیش از حد وابسته شریک عاطفی خود می شوند.

چالش اصلی دلوها یافتن تعادل بین نیاز به ارتباط فکری و میل ذاتی آنها به آزادی است.

۳. متولد اسفند ماه

اسفند ماهی ها، آخرین علامت زودیاک، با نماد دو ماهی که در جهت مخالف شنا می کنند، شناخته می شوند. این دوگانگی در ذات آنها نیز وجود دارد، به طوری که می توانند هم رویاپرداز و هم واقع گرا باشند.

حوت ها به دلیل همدلی عمیق و احساسات قوی خود شناخته می شوند. آنها به راحتی می توانند در احساسات شریک زندگی خود غرق شوند و مرز بین خود و دیگری را از دست بدهند.

حوت تحت تأثیر نپتون، سیاره رویاها، توهمات و عرفان قرار دارد. این نفوذ گاهی اوقات باعث می شود حوت ها روابط خود را با دیدگاه ایده آلیستی ببینند، عیوب شریک زندگی خود را نادیده بگیرند و هشدارهای لازم را در نظر نگیرند.

تمایل آنها به ارتباط عمیق گاهی اوقات آنها را به روابطی سوق می دهد که در آن احساس وظیفه یا سرنوشت برای نجات یا شفای شریک زندگی خود دارند.

این ذهنیت ناجی می تواند زمینه را برای وابستگی عاطفی فراهم کند. حوت ها باید به این درک برسند که نیازی به ایفای نقش نجات دهنده ندارند.

مهربانی و شفقت آنها یک هدیه است، اما باید آن را به روش های سالم هدایت کنند و مرزهای مشخصی در روابط خود تعیین کنند.

۴. متولد خرداد ماه

جوزاها، با نماد دو قلو، اغلب به عنوان پروانه های اجتماعی زودیاک شناخته می شوند که از مکالمه ای به مکالمه دیگر می پرند و در تنوع غرق می شوند.

با ماهیت دوگانه آنها، به راحتی می توان تصور کرد که همه چیز را سهل انگارانه، خونسرد و بدون تعهد نگه می دارند.

اما در جوزاها چیزی بیش از آنچه به نظر می رسد وجود دارد. کنجکاوی سیری ناپذیر آنها نیاز عمیقی به تحریک ذهنی ایجاد می کند. ذهن چابک آنها همیشه در حال حرکت است و زمانی که شریکی را پیدا می کنند که می تواند با هوش آنها همگام شود و در گفتگوهای عمیق و محرک شرکت کند، ناخواسته به آن شخص وابسته می شوند.

ترس از دست دادن چنین ارتباطی می تواند برای بسیاری از جوزاها به یک ترس پنهان تبدیل شود و منجر به وابستگی آنها بیشتر از حد تصور، حتی به خودشان، شود.

خودآگاهی برای جوزاها بسیار مهم است. شناخت و پذیرش ماهیت چندوجهی خود و در عین حال حصول اطمینان از اینکه فردیت خود را به خاطر ارتباط به خطر نمی اندازند، ضروری است.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید