با این گیاهان طبیعی و بدون داروی شیمیایی به جنگ آبله مرغان برو

آیا می‌توان آبله مرغان را با دمنوش‌های سنتی و گیاهی درمان کرد؟

آبله مرغان یک عفونت شدیدا مسری است که ضایعات پوستی علامت و مشخصه آن می‌باشد. اغلب افراد در سنین کودکی به این بیماری مبتلا می‌شوند و با یک بار ابتلا به این بیماری نسبت به آن مصونیت پیدا می‌کنند. این بیماری در سنین کودکی با شدت کمتری ظاهر می‌شود ولی در بزرگسالی علائم بیماری شدیدتر خواهد بود.

درمان گیاهی آبله مرغان

برای درمان آبله مرغان می‌توانید از انواع دمنوش های گیاهی ملایم و آرام‌بخش مانند دمنوش بابونه، ریحان مقدس، گل همیشه بهار و بادرنجبویه استفاده کنید.

یک قاشق غذاخوری از هریک از این گیاهان را داخل یک فنجان آب جوش بریزید، بگذارید چند دقیقه دم بکشد و سپس از صافی رد کنید.

جو دوسر

جو دوسر یکی از درمان‌های پرطرفدار خانگی برای خارش ناشی از آبله مرغان است. دو فنجان جو دوسر را بکوبید تا به‌شکل پودر دربیاید، سپس آن را در ۲ لیتر آب ولرم بریزید و بدن‌تان را به‌ مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه با این محلول خیس کنید.

جوش شیرین

جوش شیرین خارش و سوزش‌ ناشی از آبله مرغان را تسکین می‌دهد. نصف قاشق غذاخوری جوش شیرین را در یک لیوان آب حل کنید.

لیف نرمی را به محلول آغشته کنید و روی قسمت‌هایی که دچار خارش و سوزش است بگذارید و اجازه بدهید خشک شود. راه‌حل دیگر این است که نصف یا یک فنجان جوش شیرین را در آب وان حمام حل و داخل این محلول حمام کنید.

سرکه انگور

یکی از راه‌حل‌های مؤثر برای درمان آبله مرغان استفاده از سرکه‌ انگور است. این روش درمانی خارش پوست را از بین می‌برد و به بهبود زخم‌ها و جلوگیری از ایجاد جایِ زخم کمک می‌کند.

نصف فنجان سرکه‌ی انگور را به آب ولرم درون وان حمام اضافه کنید و حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه درون این محلول حمام کنید.

روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس از دیگر درمان‌های مؤثر برای کاهش سوزش و خارش ناشی از بیماری آبله مرغان است. روغن عصاره‌ی اسطوخودوس را با مقدار کمی از روغن‌های حامل مانند روغن نارگیل یا بادام رقیق کنید، روی ناحیه‌ی آسیب‌دیده‌ی پوست بمالید و بگذارید تا خشک شود. این کار را روزی ۲ بار تکرار کنید.

همچنین می‌توانید چند قطره روغن عصاره‌‌ی اسطوخودوس و بابونه را داخل آب ولرم بریزید و به مدت ۱۰ دقیقه بدن خود را با آن خیس کنید.

گل کالاندولا

کالاندولا یا گل همیشه بهار برای از بین بردن خارش ناشی از بیماری آبله مرغان مورد استفاده قرار می‌گیرد. دو قاشق غذاخوری کالاندولا و یک قاشق چای‌خوری برگ عنبر سائل را در یک فنجان آب بریزید و بگذارید یک شب بماند.

صبح این مخلوط را کاملا آسیاب کنید و ماده‌ی به‌دست‌آمده را مستقیم روی جوش‌ها بگذارید. زمانی که کاملا خشک شد، زخم‌ها را بشورید.

هویج و گشنیز

سوپی که گشنیز و هویج دارد، در درمان آبله مرغان بسیار مفید است. این غذا سرشار از آنتی اکسیدان است که در فرایند درمان تأثیر بسیار مثبتی دارد.

حدود ۱۰۰ گرم (یک فنجان) هویج را خرد کنید، ۶۰ گرم (نصف فنجان) هم برگ تازه‌ی گشنیز را با هویج در دو و یک‌چهارم فنجان آب بجوشانید تا نصف آب تبخیر شود.

این سوپ را به‌ مدت یک ماه روزی یک‌بار نوش جان کنید. همچنین برای تقویت بنیه‌تان می‌توانید هویج و برگ گشنیز آب‌پز بخورید.

درمان سریع آبله مرغان

عسل یکی از مواد طبیعی و عالی برای درمان آبله مرغان است. برای استفاده از این روش باید عسل طبیعی و خام را تهیه کرده و مقدار کمی از ان را روی قسمت هایی از پوست که دچار آبله مرغان شده است قرار دهید. با تکرار مداوم این روش به سادگی این بیماری و خارش ناشی از ان درمان خواهد شد.

درمان آبله مرغان، دکتر روازاده

از نظر حکیم دکتر روازاده بیماری آبله مرغان مختص کودکان و نوجوانان هست و افراد بزرگسال به آبله مرغان مبتلا نمیشن بلکه به زونا مبتلا می شوند که بیماری سخت تر با درمانی متفاوت است.

همچنین از نظر ایشان حجامت بهترین اثر را برای آبله مرغان دارد. این که حجامت کدام قسمت انجام شود بسته به شدت بیماری و وضعیت بیمار و تشخیص دکتر است.

برای خارش و درد تاول های پوست سر، مقداری سدر و ماست و شاتره و گل ختمی را ترکیب کرده و ماحصل را روی سر گذاشته تا چند ساعتی بماند سپس بشویید. برای تب های شدید هم پاشویه با عرق بید مفید است.

در طول درمان بیماری حداقل پوشش را داشته باشید و از لباس های نخی و آزاد استفاده کنید.

بهترین کار در بیماری آبله مرغان استفاده از مواد غذایی ای است که در طب سنتی در دسته سردی ها و خنکی ها گنجانده می شوند و به شدت از خوردن هر نوع مواد غذایی گرم اجتناب کنید.

درمان خوراکی: سوپ ماش و گشنیز، آش جوجه خروس با آب لیمو ترش، لعاب به دانه

درمان گیاهی: شیر خشت میل کنید، شربت تمشک بسیار مفید است.

درمان با آبمیوه: هندوانه، لیمو ترش، سیب، گلابی

نظر شما درباره طب سنتی و استفاده از آن در درمان بیماری‌هایی همچون آبله مرغان چیست؟ لطفا تجربیات خود را در انتهای همین مطلب با ما به اشتراک گذارید.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید