بدون دردسر و بیماری لاغر شو؛ معجزه کاهش وزن با این دانه همه کاره

سیاه دانه، دانه‌ای است که تمایل شما برای خوردن غذاهای دارای قند و کربوهیدرات را پایین می‌آورد.

سیاه دانه از داروهای گیاهی شناخته شده در طب سنتی است که تأثیرات زیادی در درمان بیماری‌ها و کاهش وزن دارد. در این مطلب از سایت انگیزه به بررسی خواص سیاه دانه برای لاغری و نحوه مصرف آن خواهیم پرداخت و در انتها به بررسی خواص عمومی سیاه دانه در درمان بیماری‌ها می‌پردازیم.

 

خواص سیاه دانه برای لاغری

سیاه دانه تمایل شما برای خوردن غذاهای دارای قند و کربوهیدرات را پایین می‌آورد. سیاه دانه حاوی میزان زیادی فیتوسترول است. فیتوسترول‌ها چربی‌های گیاهی هستند که مقدار کلسترول جذب شده به وسیله بدن را مشخص می‌کنند.

دیگر خاصیت سیاه دانه برای لاغری این است که موجب افزایش حساسیت سلول‌ها به انسولین و گلوکز می‌شود و به این صورت تضمین می‌کند که بدن شما به خوبی به آن‌ها پاسخ دهد؛ بنابراین، دیگر میل چندانی به شیرینی‌جات و کربوهیدرات‌ها نخواهید داشت.

سیاه دانه با کاهش وزن به حفظ سلامت بدن و کاهش میزان قند خون کمک می‌کند. به علاوه سیاه دانه سرشار از اسید لینولئیک مزدوج است که موجب بالا بردن توانایی چربی‌سوزی بدن می‌شود. این موضوع مشخص می‌کند که سیاه دانه یکی از مواد مفید برای لاغری است.

خواص سیاه دانه برای لاغری

خواص معجون سیاه دانه و عسل برای لاغری و طرز تهیه آن

سیاه دانه خواص باورنکردنی دارد و ترکیب آن با عسل، باعث افزایش یافتن خواص این گیاه فوق‌العاده می‌شود؛ بنابراین مصرف معجون عسل و سیاه دانه تأثیرات زیادی برای درمان انواع بیماری‌ها و به خصوص لاغری دارد.

برای تهیه این معجون در گام نخست باید سیاه دانه را پودر کنید و بلافاصله آن را به نسبت یک به سه با عسل ترکیب کنید. سیاه دانه پودر شده تأثیر بیشتری دارد، ولی خیلی زود در مجاورت هوا خواصش را از دست می‌دهد. البته سیاه دانه را می‌توان به همان صورتی هم که هست با عسل ترکیب کرد. نام این داروی ساده ولی بسیار پرخواص دوسین است که از ۲ س» موجود در کلمه عسل و سیاه دانه گرفته شده است.

خواص سیاه دانه برای لاغری

روش مصرف سیاه دانه برای لاغری

  • میزان پیشنهاد شده درباره مصرف سیاه دانه، برای یک فرد بالغ روزانه ۶/۰ تا ۲/۱ گرم است. در صورت استفاده از روغن سیاه دانه، روزی یک بار هر دفعه ۳۰-۲۰ قطره روی نان مالیده و مصرف شود.
  • در صورتی که قصد استفاده از معجون عسل و سیاه دانه برای لاغری دارید، باید روزی یک قاشق چای خوری از آن میل کنید.
  • یکی دیگر از روش‌های استفاده از سیاه دانه برای لاغری، مصرف پودر سیاه ‌دانه همراه با پنیر در وعده صبحانه یا میان‌ وعده عصر است.
  • سیاه دانه دارای روغن‌های فرار مفیدی است که بعد از آسیاب شدن به سرعت از بین می‌روند. از این رو، لازم است همیشه قبل از استفاده، آن را به میزان مورد نیاز آسیاب کنید.

خواص سیاه دانه برای لاغری

خواص عمومی سیاه دانه برای سلامتی بدن

۱. بهبود سیستم گوارش

فیبر خواص فراوانی برای سلامتی دارد. فیبر موجود در سیاه دانه باعث بهبود سیستم گوارش و از بین بردن کلسترول درون روده‌ها می‌شود.

خواص سیاه دانه برای لاغری

۲. پیشگیری از زخم معده

پژوهش‌های علمی نشان می‌دهد که سیاه‌ دانه می‌تواند با جلوگیری از بروز زخم در لایه‌ی موکوس داخل معده از زخم معده جلوگیری کند.

۳. درمان دیابت

در صورتی که به یکی از انواع دیابت مبتلا هستید می‌توانید هر روز صبح نصف قاشق چای‌خوری سیاه‌ دانه را با چای یا نوشیدنی خود ترکیب کنید تا به تنظیم قند خون خود کمک کنید.

خواص سیاه دانه برای لاغری

۴. بهبود عملکرد کبد

مهم‌ترین وظیفه کبد حذف مواد سمی و شیمیایی مضر است. مصرف سیاه ‌دانه می‌تواند از کبد در برابر مواد سمی و شیمیایی محافظت کند.

خواص سیاه دانه برای لاغری

۵. مقابله با سرطان

ترکیبات آنتی‌اکسیدانی موجود در سیاه ‌دانه برای مقابله با سرطان و از بین بردن رادیکال‌های آزاد و جلوگیری از رشد سلول‌های سرطانی مفید هستند.

۶. کاهش کلسترول

یک رژیم غذایی سالم می‌تواند سطح کلسترول را کاهش دهد. سیاه‌ دانه از جمله موادی است که می‌تواند کلسترول خون را پایین بیاورد و لازم است آن را به رژیم غذایی روزانه‌ی خود اضافه کنید.

۷. کمک به سلامت مغز و تقویت حافظه

پژوهش‌های صورت گرفته حاکی از این است که تعدادی از ترکیبات موجود در سیاه‌ دانه برای سلامت مغز به خصوص حافظه بسیار مؤثر هستند.

خواص سیاه دانه برای لاغری

۸. درمان آسم و تنگی نفس

سیاه دانه عفونت‌های دستگاه تنفسی را کاهش می‌دهد. ترکیب سیاه‌ دانه با آب گرم می‌تواند علائم آسم را تسکین دهد.

خواص سیاه دانه برای لاغری

۹. بهبود سردرد

استفاده از روغن سیاه ‌دانه می‌تواند باعث تسکین سردرد شود. شما به راحتی می‌توانید این ماده طبیعی را جایگزین قرص‌های شیمیایی کنید.

خواص سیاه دانه برای لاغری

۱۰. بهبود سلامت قلب و عروق

سیاه ‌دانه منبعی سرشار از پتاسیم است. یکی از خواص پتاسیم این است که سدیم اضافه در بدن را از بین می‌برد و سلامت قلب را بهبود می‌بخشد. این ماده همچنین از افزایش فشار خون جلوگیری می‌کند.

خواص سیاه دانه برای لاغری

۱۱. سلامت استخوان و دندان

سیاه‌ دانه سرشار از مواد معدنی نظیر کلسیم و روی است و برای سلامت و تقویت استخوان و دندان‌ها مفید است.

 

سخن پایانی

در این مطلب به بررسی خواص سیاه دانه برای لاغری پرداختیم. البته باید دقت داشته باشید که آنچه در این زمینه اهمیت دارد این است که قبل از استفاده از گیاهان دارویی یا هر ماده دیگری برای لاغر شدن، بایستی به ورزش و نوع تغذیه نیز توجه شود؛ زیرا با نادیده گرفتن این موارد هرگز به نتیجه مطلوب نخواهید رسید. همچنین نباید به هیچ عنوان نباید در مصرف سیاه دانه افراط کنید؛ زیرا مصرف بیش از اندازه آن، با مشکلاتی جدی همراه است. به نظر شما بهترین روش برای لاغری کدام است؟ لطفاً نظرات خود را با سایر کاربران انگیزه به اشتراک بگذارید.

همچنین شما می‌توانید مطلب ورزش در آب برای لاغری؛ یک روش مدرن و مفرح برای کاهش وزن را نیز در سایت انگیزه مطالعه کنید.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید