حل مشکل جدا نوشتن حروف در فتوشاپ

فتوشاپ یکی از پرطرفدارترین نرم افزارها در حوزه گرافیک است که در سال ۱۹۹۰ برای اولین بار توسط شرکت ادوبی (Adobe)، توسعه یافته است. کمتر کسی یافت می‌شود که با فتوشاپ کار نکرده باشد. این برنامه کاربردهای فراوانی از جمله بالا بردن کیفیت عکس دارد. در این مطلب قصد داریم روش‌هایی برای حل مشکل جدا نوشتن حروف در فتوشاپ، ارائه دهیم.   حل مشکل جدا نوشتن حروف در فتوشاپ اگر با فتوشاپ کار کرده‌اید و قصد تایپ فارسی در آن داشته‌اید، احتمالا بارها برای شما پیش آمده که حین تایپ، حروف یک کلمه به طور برعکس و جدا از هم…

فتوشاپ یکی از پرطرفدارترین نرم افزارها در حوزه گرافیک است که در سال ۱۹۹۰ برای اولین بار توسط شرکت ادوبی (Adobe)، توسعه یافته است. کمتر کسی یافت می‌شود که با فتوشاپ کار نکرده باشد. این برنامه کاربردهای فراوانی از جمله بالا بردن کیفیت عکس دارد. در این مطلب قصد داریم روش‌هایی برای حل مشکل جدا نوشتن حروف در فتوشاپ، ارائه دهیم.

 

حل مشکل جدا نوشتن حروف در فتوشاپ

اگر با فتوشاپ کار کرده‌اید و قصد تایپ فارسی در آن داشته‌اید، احتمالا بارها برای شما پیش آمده که حین تایپ، حروف یک کلمه به طور برعکس و جدا از هم نوشته می‌شود؛ یا اینکه قابلیت نوشتن از راست به چپ را از دست می‌دهید. برخی از کاربران تصور می‌کنند که این مشکل مربوط به عدم نصب درست برنامه فتوشاپ در سیستم است و اقدام به حذف آن از سیستم خود می‌کنند تا با نصب دوباره فتوشاپ، این مشکل را حل کنند. اما این راه درستی نیست!

در سال‌های اخیر، شرکت سازنده فتوشاپ، قابلیت پشتیبانی از زبان‌های خاورمیانه‌ای را نیز در این برنامه قرار داده‌است. از این رو به راحتی می‌توان با بکارگیری تنظیمات، مشکل نوشتن فارسی در فتوشاپ را حل کرد. برای حل این مشکل مراحل زیر را در پیش بگیرید.

ابتدا طبق تصویر زیر به منوی edit>preference>type بروید.

مشکل جدا شدن حروف در فوتوشاپ

حال در پنجره‌ای که باز می‌شود، در قسمت Choose Text Engine Options، گزینه Middle Eastern And South Asian را انتخاب کنید.

مشکل جدا شدن حروف در فوتوشاپ

اکنون مشکل جدا نوشتن حروف حل شده است. اگر همچنان این مشکل را دارید، یک بار برنامه فتوشاپ را بسته و دوباره باز نمایید.

اضافه کردن گزینه نوشتن راست به چپ

یکی از دیگر مشکلاتی که کاربران فتوشاپ برای تایپ فارسی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، این است که برخی مواقع قابلیت نوشتن از راست به چپ وجود ندارد! برای این کار به منوی Type > Language Options  رفته و گزینه  Middle East Features را انتخاب کنید.

مشکل راست چین شدن فوتوشاپ

حال گزینه راست به چپ در پنجره پاراگراف فتوشاپ شما افزوده شده و می‌توانید از آن استفاده کنید.

تنظیمات فتوشاپ

سخن آخر

همان‌طور که مشاهده کردید، با دنبال کردن این آموزش و پیروی از مراحل بالا، مشکلات شما با تایپ زبان فارسی در نرم افزار فتوشاپ حل خواهد شد. لطفا نظرات خود را در قسمت ارسال نظر با ما در میان بگذارید.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید