برای رفع بلاک یک طرفه و دو طرفه در اینستاگرام چکار کنیم؟

همان‌طور که می‌دانید، شبکه اجتماعی اینستاگرام پلتفرمی برای اشتراک‌گذاری پست، استوری و برقراری ارتباط با دوستان، آشنایان و همکاران است. با این وجود در برخی شرایط و بنا به دلایلی خاص، تصمیم می‌گیریم تا اکانت فردی را از میان لیست دوستان خود بلاک کنیم! در این صورت، فرد بلاک شده قادر به دیدن پروفایل، پست، استوری و سایر موارد مرتبط با اکانت ما نخواهد بود. حال پس از گذشت مدت زمانی می‌خواهیم تا اکانت فرد مورد نظر را از حالت بلاک خارج کنیم. در چنین شرایطی، آنبلاک کردن اکانت طرف مقابل کار ساده‌ای بوده و به راحتی می‌توانیم نسبت به…

رفع بلاک یک طرفه و دو طرفه در اینستاگرام

همان‌طور که می‌دانید، شبکه اجتماعی اینستاگرام پلتفرمی برای اشتراک‌گذاری پست، استوری و برقراری ارتباط با دوستان، آشنایان و همکاران است. با این وجود در برخی شرایط و بنا به دلایلی خاص، تصمیم می‌گیریم تا اکانت فردی را از میان لیست دوستان خود بلاک کنیم! در این صورت، فرد بلاک شده قادر به دیدن پروفایل، پست، استوری و سایر موارد مرتبط با اکانت ما نخواهد بود. حال پس از گذشت مدت زمانی می‌خواهیم تا اکانت فرد مورد نظر را از حالت بلاک خارج کنیم. در چنین شرایطی، آنبلاک کردن اکانت طرف مقابل کار ساده‌ای بوده و به راحتی می‌توانیم نسبت به رفع بلاک اکانت وی اقدام کنیم؛ اما اگر فرد مورد نظر هم به صورت متقابل اکانت ما را بلاک کند، در این صورت برای رفع بلاک دو طرفه دچار مشکل خواهیم شد! در همین راستا، در این مقاله قصد داریم تا راهکارهایی کاربردی به منظور رفع بلاک یک طرفه و دو طرفه در اینستاگرام شرح دهیم.

 

آموزش رفع بلاک یک طرفه در اینستاگرام

همان‌طور که اشاره شد، رفع بلاک یک طرفه در اینستاگرام کار ساده‌ای است. برای این منظور، می‌توانید به لیست کاربران بلاک شده در اکانت اینستاگرام خود مراجعه کرده و فرد مورد نظر را از حالت بلاک خارج کنید. در ادامه، آموزش گام به گام این کار را در قالب تصاویری آموزش می‌دهیم.

  • گام اول: ابتدا وارد پروفایل شخصی خود شوید. برای این منظور در شبکه اجتماعی اینستاگرام و در گوشه سمت راستِ پایین صفحه، روی آیکون پروفایل کلیک کرده و بدین طریق وارد پروفایل شخصی خود شوید.

رفع بلاک یک طرفه و دو طرفه در اینستاگرام

  • گام دوم: روی آیکون منو کلیک کنید. در واقع، پس از وارد شدن به پروفایل خود و در گوشه سمت راستِ بالای صفحه می‌توانید آیکون منو را مشاهده کنید. با کلیک روی آیکون منو وارد منوی حساب کاربری خود می‌شوید.

رفع بلاک یک طرفه و دو طرفه در اینستاگرام

  • گام سوم: در این مرحله برای رفع بلاک یک طرفه اینستاگرام، از منوی بازشده گزینه Settings را در گوشه سمت راست پایین صفحه یافته و روی آن کلیک کنید.

رفع بلاک یک طرفه و دو طرفه در اینستاگرام

  • گام چهارم: در مرحله بعد، از منوی مربوط به تنظیمات گزینه Privacy را یافته و روی آن ضربه بزنید.

رفع بلاک یک طرفه و دو طرفه در اینستاگرام

  • گام پنجم: در ادامه، از لیست باز شده گزینه Blocked Accounts را انتخاب کنید. بدین ترتیب لیست کاربرانی را مشاهده خواهید کرد که حساب کاربری آن‌ها را بلاک کرده‌اید.

رفع بلاک یک طرفه و دو طرفه در اینستاگرام

  • گام ششم: در مرحله نهایی کاربر مورد نظر خود را از لیست مربوطه انتخاب کرده و مشابه تصویر زیر وارد پروفایل او شوید.

رفع بلاک یک طرفه و دو طرفه در اینستاگرام

  • گام هفتم: در ادامه، با لمس گزینه Unblock می‌توانید کاربر مورد نظرتان را از حالت بلاک خارج کنید.

رفع بلاک یک طرفه و دو طرفه در اینستاگرام

نکته: در صورت بلاک کردن فرد مورد نظرتان، اکانت او از لیست فالوورها و فالووینگ‌های شما حذف خواهد شد. بنابراین پس از آنبلاک و در صورت تمایل به برقراری ارتباط مجدد با او، می‌توانید اکانت وی را مجدداً فالو کنید!

روش گام به گام فوق تنها در صورتی نتیجه‌بخش است که کاربر مورد نظرتان به طور متقابل اکانت شما را بلاک نکرده باشد. حال اگر به صورت دو طرفه اکانت یکدیگر را بلاک کرده باشید، به این سادگی نمی‌توانید به حساب کاربری مورد نظرتان دسترسی پیدا کرده و او را از حالت بلاک خارج کنید. در همین راستا، در ادامه ۳ روش کاربردی برای آموزش رفع بلاک دو طرفه در اینستاگرام را شرح می‌دهیم.

 

۳ روش کاربردی برای رفع بلاک دو طرفه در اینستاگرام

در این بخش از آموزش‌های رفع بلاک یک طرفه و دو طرفه در اینستاگرام به بررسی روش‌هایی می‌پردازیم تا در صورت بلاک دو طرفه‌، بتوانید به اکانت فرد مورد نظر دسترسی پیدا کرده و او را آنبلاک کنید.

۱. آنبلاک کردن کاربر از طریق لیست کاربران بلاک شده

همان‌طور که در روش رفع بلاک یک طرفه توضیح داده شد، اینستاگرام امکان دسترسی به لیست کاربران بلاک شده از جانب خودتان را فراهم می‌آورد. برای این منظور می‌توانید از قسمت پروفایل شخصی خود وارد بخش Settings شده و در این قسمت با انتخاب گزینه Privacy و در ادامه آیتم Blocked Accounts به لیست کاربرانی دسترسی پیدا کنید که از سوی شما بلاک شده‌اند.

با این وجود، اگر به صورت دو طرفه با فرد مورد نظرتان همدیگر را بلاک کرده باشید، با کلیک روی اکانت وی خواهید دید که امکان دسترسی به پروفایل او را ندارید. اما در این مرحله مشابه تصویر زیر می‌توانید روی آیکون سه نقطه در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کرده و در صفحه بازشده، آیتم Unblock را انتخاب کنید. بدین ترتیب اکانت کاربرد مورد نظر از حالت بلاک خارج خواهد شد.

رفع بلاک یک طرفه و دو طرفه در اینستاگرام

۲. آنبلاک کردن با استفاده از ویژگی پیام‌ های دایرکت یا کامنت

یکی دیگر از راه‌های کاربردی برای دسترسی به پروفایل کاربر مورد نظر در بلاک دو طرفه، استفاده از ویژگی‌های بخش دایرکت در اینستاگرام یا کامنت گذاری است. در این روش با منشن کردن نام کاربری فرد مورد نظر در بخش دایرکت‌ها یا کامنت‌های یکی از پست‌های خود، می‌توانید به حساب کاربری فرد دسترسی داشته و او را از حالت بلاک خارج کنید. در ادامه، هر یک از مراحل مذکور را در قالب تصاویری به صورت گام به گام شرح می‌دهیم.

  • گام اول: وارد اینستاگرام شده و در گوشه سمت راست بالای صفحه روی آیکون دایرکت کلیک کنید.

رفع بلاک یک طرفه و دو طرفه در اینستاگرام

  • گام دوم: در این مرحله مشابه تصویر زیر روی آیکون «نوشتن پیام» کلیک کنید.

رفع بلاک یک طرفه و دو طرفه در اینستاگرام

  • گام سوم: در ادامه قسمت To را انتخاب کرده، نام کاربری اکانت خود را مشابه تصویر زیر وارد کنید و وارد صفحه چت خودتان شوید.

رفع بلاک یک طرفه و دو طرفه در اینستاگرام

  • گام چهارم: در ادامه نام کاربری فرد مورد نظرتان را پس از نماد @ تایپ کرده و برای خود ارسال کنید. سپس با کلیک روی نام کاربری وی، می‌توانید به پروفایل فرد مورد نظرتان دسترسی داشته باشید.

رفع بلاک یک طرفه و دو طرفه در اینستاگرام

  • گام پنجم: در مرحله آخر، با دسترسی به پروفایل کاربر مورد نظر می‌توانید با کلیک روی آیکون سه نقطه در گوشه سمت راست بالای تصویر و انتخاب گزینه Unblock او را از حالت بلاک خارج کنید.

۳. آنبلاک کردن کاربر با استفاده از یک اپلیکیشن واسطه

اگر در هر یک از روش‌های فوق قادر بر دسترسی به اکانت‌های بلاک شده از جانب خودتان یا دسترسی به پروفایل کاربر مورد نظرتان نشده‌اید، در این روش از مجموعه‌ی روش‌های رفع بلاک یک طرفه و دو طرفه در اینستاگرام می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن‌های واسطه نسبت به آنبلاک کردن کاربر مورد نظر اقدام کنید. در ادامه، مراحل گام به گام را به صورت تصویری آموزش می‌دهیم.

یکی از اپلیکیشن‌های واسطه پرکاربرد برای مدیریت اکانت‌های اینستاگرام اپلیکیشن Cleaner for Instagram است که به راحتی امکان رفع بلاک دو طرفه را در این شبکه اجتماعی برای کاربران فراهم می‌آورد.

  • گام اول: در ابتدا لازم است تا بسته به سیستم‌ عامل گوشی موبایل خود (اندروید یا آی‌اواس) این اپلیکیشن را دانلود کنید.
  • گام دوم: در مرحله بعد وارد برنامه شده و با استفاده از نام کاربری و رمز عبور اکانت اینستاگرام خود لاگین کنید.

رفع بلاک یک طرفه و دو طرفه در اینستاگرام

  • گام سوم: در ادامه، در منوی پایین گوشه سمت راست گزینه Settings را انتخاب کنید.

رفع بلاک یک طرفه و دو طرفه در اینستاگرام

  • گام چهارم: در منوی بازشده، در انتهای لیست گزینه Blocked Users را پیدا کنید و سپس روی آن ضربه بزنید.

رفع بلاک یک طرفه و دو طرفه در اینستاگرام

  • گام پنجم: در این مرحله می‌توانید لیست کاربرانی را مشاهده کنید که از طرف شما بلاک شده‌اند.

رفع بلاک یک طرفه و دو طرفه در اینستاگرام

  • گام ششم: سپس با انتخاب کاربر مورد نظر و لمس گزینه Action می‌توانید آیتم Unblock را انتخاب کنید. بدین ترتیب کاربر مورد نظرتان از حالت بلاک خارج خواهد شد.

رفع بلاک یک طرفه و دو طرفه در اینستاگرام

جمع‌بندی

در این مقاله، به بررسی راه‌هایی کاربردی برای رفع بلاک یک طرفه و دو طرفه در اینستاگرام پرداختیم و توضیح دادیم که چگونه می‌توان در بلاک دو طرفه به پروفایل اکانت مورد نظر خود دسترسی پیدا کرد. بنابراین با استفاده از هر یک از روش‌های مطرح‌شده در این مقاله می‌توانید نسبت به رفع بلاک یک طرفه و دو طرفه‌ی کاربر مورد نظرتان اقدام کرده و مجدداً با او در ارتباط باشید! شما چه روش‌هایی برای آنبلاک کردن یک طرفه یا دو طرفه‌ دوستان خود به کار گرفته‌اید؟ اگر تجربه‌ای در این خصوص دارید، آن را در پایین همین صفحه با ما و دیگر کاربران انگیزه در میان بگذارید.

همچنین شما می‌توانید با شرایط و چگونگی گرفتن تیک آبی در اینستاگرام نیز در این سایت آشنا شوید.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید