چگونه از بلاک اینستاگرام خارج شویم؟ (۸ روش کاربردی برای رفع بلاک اینستاگرام)

اینستاگرام یکی از انواع شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار و محبوب است که قابلیت‌های بسیاری دارد. برای مثال، اگر این شبکه اجتماعی تشخیص دهد که کاربری اطلاعاتی غیرمفید منتشر می‌کند یا فعالیت‌های اسپم با حساب کاربری خود انجام می‌دهد، اکانت کاربر را بلاک می‌کند. بدین ترتیب فرد مورد نظر با اکانت مسدود شده قادر به لایک کردن، کامنت گذاشتن یا ارسال پست نخواهد بود. در همین راستا، در این مقاله قصد داریم تا راهکارهایی مؤثر به منظور رفع بلاک اینستاگرام را تشریح کرده و ببینیم که چگونه می‌توان از بلاک شدن توسط این شبکه اجتماعی جلوگیری کرد.   بلاک شدن توسط اینستاگرام…

بلاک اینستاگرام

اینستاگرام یکی از انواع شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار و محبوب است که قابلیت‌های بسیاری دارد. برای مثال، اگر این شبکه اجتماعی تشخیص دهد که کاربری اطلاعاتی غیرمفید منتشر می‌کند یا فعالیت‌های اسپم با حساب کاربری خود انجام می‌دهد، اکانت کاربر را بلاک می‌کند. بدین ترتیب فرد مورد نظر با اکانت مسدود شده قادر به لایک کردن، کامنت گذاشتن یا ارسال پست نخواهد بود. در همین راستا، در این مقاله قصد داریم تا راهکارهایی مؤثر به منظور رفع بلاک اینستاگرام را تشریح کرده و ببینیم که چگونه می‌توان از بلاک شدن توسط این شبکه اجتماعی جلوگیری کرد.

 

بلاک شدن توسط اینستاگرام به چه معنا است؟

همان‌طور که اشاره شد، در صورت بلاک شدن اکانتی توسط اینستاگرام، کاربر مورد نظر دیگر توانایی انجام فعالیت‌هایی مانند لایک کردن، کامنت گذاشتن یا ارسال پست را نخواهد داشت. به عبارتی، می‌توان گفت که بلاک شدن توسط اینستاگرام معمولاً به منظور جلوگیری از فعالیت‌های بیش از حد معمول کاربران صورت می‌گیرد.

در این مواقع، کاربرد بلاک شده، هنگام لایک کردن یا کامنت گذاشتن، پیامی تحت عنوان Action Blocked و مشابه تصویر زیر را مشاهده می‌کند. این اقدام، واکنش اینستاگرام در برابر فعالیت‌های غیرمجاز است. بنابراین زمانی که این پیام را دریافت می‌کنید، یعنی تا مدت زمان خاصی از جانب اینستاگرام بلاک شده‌اید.رفع بلاک اینستاگرام

دلایل بلاک شدن توسط اینستاگرام چیست؟

بلاک شدن توسط اینستاگرام دلایل متعددی دارد که در ادامه تعدادی از رایج‌ترین آن‌ها را آورده‌ایم:

  • به احتمال زیاد با سرعت بالایی مشغول فالو و آنفالو کردن دیگران بوده‌اید.
  • برای دریافت لایک یا جذب فالوور از اپلیکیشن‌های واسطه استفاده کرده‌اید.
  • با استفاده از اپلیکیشن‌های واسطه کاربران دیگر را به‌ صورت خودکار فالو و آنفالو کرده‌اید.
  • کامنتی یکسان را در پست‌های بسیاری، بارها و بارها ارسال کرده‌اید.
  • در مدت زمان محدودی تعداد زیادی از عکس‌های کاربران مختلف را لایک کرده‌اید.
  • تعداد زیادی از کاربران در بازه زمانی یکسانی اکانت شما را به عنوان اکانت اسپم به اینستاگرام گزارش داده‌اند. در چنین شرایطی، از طرف این شبکه اجتماعی بلاک می‌شوید.
  • حقوق مرتبط با قوانین کپی رایت محتوای ارسالی را رعایت نکرده‌اید.
  • پست‌هایی جنسیتی، نامناسب یا غیرمتعارف ارسال کرده اید.
  • از هشتگ‌های فراوان در کامنت‌های پست ارسالی خود استفاده کرده‌اید.

بنابراین توجه داشته باشید که اگر حداقل یکی از موارد بالا را انجام داده باشید، اینستاگرام اکانت شما را به ‌عنوان یک حساب کاربری اسپم تشخیص داده و آن را مسدود می‌کند.

رفع بلاک اینستاگرام

۸ روش کاربردی برای رفع بلاک اینستاگرام

۱. استفاده کردن از اینترنت دیتای موبایل

یکی از راه‌های رفع بلاک اینستاگرام این است که از اینترنت دیگری برای اتصال به اکانت خود استفاده کنید؛ چراکه اینستاگرام ممکن است به جای بلاک کردن اکانت، آدرس آی‌پی اینترنت مورد استفاده را فیلتر کرده باشد. به همین دلیل، در گام اول برای اطمینان از بلاک شدن توسط اینستاگرام، اینترنت مورد استفاده خود را تغییر دهید.

۲. متوقف کردن فعالیت‌ های خود برای یک تا دو روز

اگر در گام پیشین موفق به رفع بلاک اینستاگرام نشدید، می‌توانید فعالیت‌های خود را به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت متوقف کنید و در این مدت هیچ فعالیتی مانند لایک، کامنت یا فالو کردن اکانت‌های جدید نکنید.

رفع بلاک اینستاگرام

۳. وصل کردن اکانت خود به شبکه‌ های اجتماعی دیگر

از جمله دیگر راه‌های رفع بلاک اینستاگرام این است که به این شبکه اجتماعی ربات نبودن خود را اثبات کنید. در حقیقت، از آنجایی که اینستاگرام اکانت شما را به ‌عنوان یک حساب کاربری اسپم در نظر گرفته است، پس با اتصال اکانت خود به اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی دیگرتان، می‌توانید به اینستاگرام ثابت کنید که ربات نبوده و یک شخص حقیقی هستید.

برای این منظور، می‌توانید در اکانت اینستاگرام خود روی آیکون سه‌ نقطه کلیک کنید (در سیستم‌ عامل ios، روی آیکون Settings ضربه بزنید.) سپس با ورود به بخش Linked Accounts می‌توانید اکانت خود را به شبکه اجتماعی مورد نظر متصل کنید.

رفع بلاک اینستاگرام

۴. حذف کردن اپلیکیشن‌ های واسط

یکی از مهم‌ترین مواردی که به رفع بلاک اینستاگرام منجر می‌شود، حذف اپلیکیشن‌های مورد استفاده برای افزایش لایک و فالوور است. اگر اهل استفاده از چنین اپلیکیشن‌هایی هستید، پس برای رهایی از مسدود شدن اکانت خود توسط اینستاگرام باید آن‌ها را حذف کنید.

۵. ارسال کردن گزارش به اینستاگرام

اگر فکر می‌کنید که کار اشتباه و متناقضی نسبت به قوانین اینستاگرام انجام نداده‌اید، پس باید این موضوع را به شرکت مربوطه گزارش دهید. مشکل بلاک شدن اکانت شما بعد از ارسال گزارش به احتمال زیاد رفع می‌شود. برای این منظور، در گجت‌های اندرویدی روی آیکون سه نقطه و در آیفون نیز روی آیکون Settings کلیک کنید. سپس در بخش Options، گزینه Report a Problem را پیدا کرده و بعد از ضربه زدن روی آن، گزینه Report a Problem را انتخاب کنید. در این مرحله، در قسمت مربوطه مشکل خود را شرح دهید و سپس پیام نوشته شده را ارسال کنید.

رفع بلاک اینستاگرام

۶. حذف کردن تمام هشتگ‌ های پست‌ های اخیر

برخی از هشتگ‌ها معمولاً از جانب اینستاگرام بلاک یا استفاده از آن‌ها ممنوع می‌شود. در چنین شرایطی، اگر بدون اطلاع از این موضوع اقدام به استفاده از برخی هشتگ‌های بلاک شده کنید، به احتمال زیاد از سوی این شبکه اجتماعی بلاک می‌شوید. بنابراین برای رفع بلاک اینستاگرام می‌توانید هشتگ‌های پست‌های اخیر خود را حذف کنید.

۷. صبور بودن!

یکی دیگر از راه‌های رایج برای رفع بلاک در اینستاگرام این است که صبور باشید! به عبارت دیگر، خود اینستاگرام به احتمال زیاد پس از گذشت مدت زمانی در بازه ۴ ساعت تا ۴ هفته به صورت خودکار حساب کاربری شما را از حالت مسدود خارج می‌کند.

۸. اپلیکیشن اینستاگرام را حذف و مجدداً نصب کردن

آخرین راه برای رفع بلاک اینستاگرام این است که اپلیکیشن خود را پاک کرده، تمامی دیتای مرتبط با آن را از حافظه کَش و حافظه سیستم پاک کنید و بعد از مدت زمان کوتاهی مجدداً آن را نصب کنید. در این صورت به احتمال زیاد از بلاک اینستاگرام خارج خواهید شد.

 

چگونه توسط اینستاگرام بلاک نشویم؟

اگر تاکنون از جانب اینستاگرام بلاک شده‌اید و با انجام یکی از راه‌های مذکور موفق به رفع بلاک اینستاگرام گشته‌اید، توصیه می‌کنیم که بیشتر مراقب فعالیت‌های خود در این شبکه اجتماعی باشید؛ چراکه اکانت شما ممکن است مجدداً از سوی اینستاگرام مسدود شود! در همین راستا، در ادامه چند راهکار را به منظور اجتناب از بلاک شدن توسط اینستاگرام شرح می‌دهیم.

۱. کاهش دادن حجم فعالیت‌

یکی از نکات کاربردی برای اجتناب از بلاک شدن توسط اینستاگرام این است که سرعت لایک زدن خود را کاهش دهید! بنابراین دقت داشته باشید که همیشه بین لایک زدن‌ها چند ثانیه فاصله بگذارید. همچنین یک کامنت یکسان را در پست‌های مختلف ارسال نکنید. به علاوه، سعی کنید تا در طول روز تعداد فالو یا آنفالوهای خود را کاهش دهید.

۲. استفاده نکردن از اپلیکیشن‌ های جذب لایک و فالوور

اینستاگرام قوانین دقیقی در مورد لایک‌ها، کامنت‌ها و فالوورهای تقلبی دارد. به همین خاطر، برای جلوگیری از شناخته شدن به عنوان ربات توسط اینستاگرام و مسدودی اکانت خود، از ربات‌ها برای جذب لایک و فالوور استفاده نکنید.

۳. تکمیل کردن پروفایل اینستاگرام

به عنوان یک روش دیگر برای جلوگیری از بلاک شدن توسط اینستاگرام می‌توانید یک بیوگرافی مناسب، آدرس ایمیل و شماره تلفن خود را به پروفایلتان اضافه کنید. به علاوه، اگر می‌توانید اکانت دیگر شبکه‌های اجتماعی خود را به اینستاگرام وصل کنید.

رفع بلاک اینستاگرام

۴. پست ارسال کردن!

برای اینکه از جانب شبکه اجتماعی اینستاگرام به عنوان یک کاربر عادی شناخته شوید، نیاز است تا حداقل در طی دو هفته، یک پست ارسال کنید. به عبارت دیگر، اگر برای مدت زمانی طولانی فعالیت‌های خود را متوقف کنید، به احتمال زیاد از سوی اینستاگرام به عنوان حساب کاربری غیرفعال شناخته شده و بلاک می‌شوید!

۵. خودداری کردن از منشن کردن غریبه‌ ها

یکی دیگر از راه‌هایی که به طور معمول منجر به مسدودی حساب کاربری می‌شوند، منشن کردن افرادی غیر از فالوورهای حقیقی خود است. به عبارتی، برای جلوگیری از بلاک شدن توسط اینستاگرام، سعی کنید تا زیاد اکانت‌هایی به غیر از فالوورهای خود را در اینستاگرام منشن نکنید.

۶. استفاده کردن از هشتگ‌ های مختلف

استفاده از هشتگ‌های معقول و مناسب در پست‌های مختلف، موجب می‌شود تا به عنوان کاربری حقیقی و فعال از جانب اینستاگرام شناخته شوید و بدین ترتیب می‌توانید از بلاک شدن توسط این شبکه اجتماعی جلوگیری به عمل آورید.

 

جمع‌بندی

در این مقاله، به بررسی راهکارهای رفع بلاک اینستاگرام پرداخته و دیدیم که چگونه می‌توان از مسدودی اکانت خود توسط این شبکه اجتماعی جلوگیری کرد. بنابراین با بکارگیری هر یک از نکات مطرح شده در این مقاله، می‌توانید بدون مشکل و به عنوان یک شخص حقیقی از قابلیت‌های این شبکه اجتماعی استفاده کرده و با دوستان خود در ارتباط باشید. اگر شما نیز راهکاری برای خارج شدن از بلاک اینستاگرام مد نظر دارید، یا تجربه‌ای در رابطه با مسدودی اکانت خود داشته‌اید، آن را با ما و دیگر کاربران انگیزه در میان بگذارید.

شما می‌توانید با شرایط و چگونگی گرفتن تیک آبی در اینستاگرام و همچنین راه‌های رفع بلاک یک طرفه و دو طرفه اینستاگرام نیز در انگیزه آشنا شوید.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید