نحوه فعال سازی سیم کارت ایرانسل دائمی و اعتباری

علی رغم پیشرفت شگرف و چشمگیر تکنولوژی و چند منظوره شدن گوشی‌های همراه، باز هم کاربرد اصلی و محوری همه‌ این گوشی‌ها اعم از گوشی‌های هوشمند و پیشرفته تا گوشی‌های ساده، قابلیت استفاده از سیم کارت و برقراری ارتباط است. همان‌طور که می‌دانید امروز اپراتورهای مختلفی در کشور ما مشغول به فعالیت و ارائه خدمات به مشترکین خود هستند و هر یک از آن‌ها راه و روش‌های مخصوص و ویژه‌ای را برای فعال کردن سیم کارت‌های مشترکین خود دارند که با بقیه اپراتورها متفاوت است. اگر از مشترکین ایرانسل هستید و قصد فعال‌سازی سیم کارت ایرانسل خود را دارید، با…

فعال سازی سیم کارت ایرانسل

علی رغم پیشرفت شگرف و چشمگیر تکنولوژی و چند منظوره شدن گوشی‌های همراه، باز هم کاربرد اصلی و محوری همه‌ این گوشی‌ها اعم از گوشی‌های هوشمند و پیشرفته تا گوشی‌های ساده، قابلیت استفاده از سیم کارت و برقراری ارتباط است. همان‌طور که می‌دانید امروز اپراتورهای مختلفی در کشور ما مشغول به فعالیت و ارائه خدمات به مشترکین خود هستند و هر یک از آن‌ها راه و روش‌های مخصوص و ویژه‌ای را برای فعال کردن سیم کارت‌های مشترکین خود دارند که با بقیه اپراتورها متفاوت است. اگر از مشترکین ایرانسل هستید و قصد فعال‌سازی سیم کارت ایرانسل خود را دارید، با ما همراه باشید تا با روش فعال‌ سازی سیم‌ کارت‌های دائمی و اعتباری ایرانسل آشنا شویم.

 

راهنمای فعال سازی سیم‌ کارت ایرانسل

اگر قصد فعال‌ سازی سیم‌ کارت ایرانسل جدید خود را دارید، فقط کافی است سیم‌ کارت خود را در گوشی همراه قرار داده و کد #۲*۲*۱۰*۵۵۵* را شماره گیری کنید. در صورتی که این کد را شماره‌گیری کنید، سیم‌ کارتتان به آسانی فعال می‌شود. با این حال باید توجه داشته باشید که به منظور فعال ماندن، لازم است که سیم کارت بیشتر از ۹۰ روز بدون فعالیت نباشد و با آن کار کنید. برای این کار می‌توانید یکی از فعالیت‌های زیر را با سیم‌ کارت خود انجام دهید تا فعال باقی بماند:

  • برقراری تماس تلفنی
  • ارسال پیام کوتاه و یا پیام چند رسانه‌ای
  • افزایش اعتبار یا شارژ مجدد سیم کارت
  • استفاده از اینترنت سیم کارت

فعال سازی سیم کارت ایرانسل

این روش برای حالتی است که سیم‌ کارت ایرانسل جدیدی را خریداری کرده‌اید، اما ممکن است بخواهید که سیم‌ کارت ۳G خود را به ۴G تغییر داده و آن را فعال کنید. در ادامه به روش‌های تعویض سیم‌ کارت ۳G به ۴G و نحوه فعال‌ سازی آن می‌پردازیم.

روش‌های تعویض سیم‌ کارت ۳G به ۴G

مشترکین ایرانسل به چهار روش بیان شده در زیر می‌توانند سیم‌ کارت ثبت نام شده و یا بدون ثبت نام (هدیه) خود را تعویض کنند:

۱. تعویض سیم‌ کارت از طریق اپلیکیشن ایرانسل من

بدین منظور کافی است اپلیکیشن ایرانسل من را نصب کنید. سپس وارد اپلیکیشن شده و در منوی اصلی آن گزینه خدمات سیم‌ کارت را انتخاب کنید.

فعال سازی سیم کارت ایرانسل

پس از آن اطلاعاتی را که از شما درخواست کرده است را وارد کنید و گزینه درخواست تعویض سیم‌کارت را بزنید. در نهایت منتظر باشید تا اپراتورهای ایرانسل به منظور تأیید کد پستی با شما تماس برقرار کنند. به همین راحتی و پس از چند روز سیم‌کارت جدیدتان به آدرسی که وارد کرده‌اید ارسال می‌شود و می‌توانید آن را دریافت کنید.

فعال سازی سیم کارت ایرانسل

۲. تعویض سیم‌ کارت از طریق وب‌سایت ایرانسل

در این روش برای تعویض سیم‌ کارت ۳G خود باید مراحل زیر را دنبال کنید.

  • به فروشگاه اینترنتی ایرانسل بروید و در آنجا در قسمت منوی سیم‌کارت گزینه تعویض سیم‌کارت ۳G با ۴G را بزنید.
  • سپس لازم است که شماره موبایل خود را وارد کرده تا رمز یک بار مصرفی را دریافت کنید.
  • سپس اطلاعات خواسته شده در فرم را وارد کرده و کد پیگیری را دریافت کنید.

در این روش هم همانند روش قبل اپراتورهای ایرانسل با شما تماس می‌گیرند تا صحت و درستی آدرس دریافت سیم‌کارت را تأیید کنید. در نهایت پس از چند روز سیم‌کارت جدید برایتان ارسال می‌شود. در این روش چنانچه گوشی همراه شما ۴G باشد نیازی به پرداخت هزینه تعویض سیم‌کارت ندارید و تعویض سیم‌کارت برای شما رایگان است، اما اگر گوشی همراه شما ۴G نباشد باید هزینه‌ای به مبلغ ۸۰۰۰ تومان را پرداخت کنید.

فعال سازی سیم کارت ایرانسل

۳. تعویض سیم‌ کارت از طریق شماره گیری کد مربوطه

در این روش لازم است که با سیم‌کارت فعلی خود، کد #۳۴*۵۵۵* را شماره گیری کنید. البته این روش برای سیم کارت‌های اعتباری که هنوز در سیستم ثبت نام نشده‌اند قابل استفاده است. در این روش هم مانند روش قبل، فرایند تعویض سیم‌کارت برای گوشی‌های همراه ۴G بدون دریافت هزینه و کاملاً رایگان خواهد بود.

در همه روش‌هایی که در بالا بیان شد سیم کارت جدید ۴G به آدرسی که شما تقاضا داده‌اید، برایتان ارسال می‌شود. اما در روشی که در ادامه با آن آشنا می‌شویم دریافت سیم کارت جدید به گونه دیگری است.

۴- تعویض سیم‌کارت از طریق مراجعه به مراکز فروش و خدمات ایرانسل

برای تعویض سیم‌کارت خود با این روش کافی است که به یکی از مراکز فروش و خدمات ایرانسل بروید و تقاضای خرید یک بسته بازگشت کنید. سپس به راحتی سیم کارت جدید ۴G خود را دریافت کنید.

 

راهنمای فعال‌ سازی سیم کارت ایرانسل ۴G و ۴.۵ G

بعد از دریافت سیم‌کارت جدید، اینگونه آن را فعال کنید.

  • ابتدا با استفاده از سیم کارت ۳G قبلی خود کد #۳۴* را شماره گیری کنید.
  • بعد از آن شماره کیت و PUK سیم کارت ۴G جدید خود را که روی سیم کارت نوشته شده‌اند را وارد کنید تا پیامکی به منظور تأیید تعویض سیم کارت برایتان فرستاده شود.
  • اکنون سیم‌کارت جدید شما فعال و آماده استفاده است. به راحتی آن را در گوشی همراه خود قرار دهید و استفاده کنید.

لازم به ذکر است که با تعویض سیم‌کارت ۳G به ۴G، علاوه بر این که از امکانات آن بهره‌مند می‌شوید، ۱۴ گیگابایت اینترنت هدیه نیز دریافت می‌کنید که از ساعت ۲ بامداد تا ساعت ۱۰ شب می‌توانید از آن استفاده کنید.

فعال سازی سیم کارت ایرانسل

سخن آخر

در این مطلب با روش فعال‌ سازی سیم‌ کارت‌ های دائمی و اعتباری ایرانسل و همچنین روش‌های تعویض سیم‌ کارت ۳G به ۴G و فعال‌سازی سیم کارت ۴G دریافتی آشنا شدیم. مطمئنا شما پس از خواندن این مطلب به راحتی قادر خواهید بود هر نوع سیم کارت ایرانسل را فعال کرده و از آن استفاده کنید. بدون شک پس از فعالسازی سیم‌ کارت، به دنبال فعال سازی اینترنت ایرانسل خواهید بود که باید مراحل آن را نیز با دقت دنبال کنید. شما همچنین می‌توانید تجربیات و سوالاتتان را با ما و دیگر مخاطبان انگیزه به اشتراک بگذارید.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید