بزرگ کردن باسن به کدام روش بهتر است؟ جراحی یا ورزش؟

به دنبال روش‌های بزرگ کردن باسن هستید؟‌ اگر قصد دارید با جنیفر لوپز رقابت کنید، متاسفانه لازم است کمی انتظارات خود را اصلاح کنید، چراکه این موضوع تا حدودی به ژنتیک بستگی دارد. اما آیا این بدان معناست که هیچ کار دیگری از دستتان بر نمی‌آید؟ خیر. اما آیا داشتن باسن بزرگ‌تر به قدری خوب است که به هر قیمتی برای آن تلاش کنیم؟ این هم خیر. در ادامه‌ی این مطلب تلاش شده انواع روش‌های بزرگ کردن باسن و مزایا و عوارض جانبی آن‌ها بررسی گردد. بنابراین، اگر این روزها سایز باسن برای شما یک دغدغه است، این مطلب را…

بزرگ کردم باسن - روش های تضمینی

به دنبال روش‌های بزرگ کردن باسن هستید؟‌ اگر قصد دارید با جنیفر لوپز رقابت کنید، متاسفانه لازم است کمی انتظارات خود را اصلاح کنید، چراکه این موضوع تا حدودی به ژنتیک بستگی دارد. اما آیا این بدان معناست که هیچ کار دیگری از دستتان بر نمی‌آید؟ خیر. اما آیا داشتن باسن بزرگ‌تر به قدری خوب است که به هر قیمتی برای آن تلاش کنیم؟ این هم خیر. در ادامه‌ی این مطلب تلاش شده انواع روش‌های بزرگ کردن باسن و مزایا و عوارض جانبی آن‌ها بررسی گردد. بنابراین، اگر این روزها سایز باسن برای شما یک دغدغه است، این مطلب را از دست ندهید.

برای بزرگ کردن باسن چه بخوریم؟

اگر به دنبال بزرگ کردن باسن خود هستید، اولین مرحله اصلاح رژیم غذایی است. به طور ویژه مصرف پروتئین رژیمی برای ایجاد و حفظ عضله، به خصوص بعد از ورزش، اهمیت ویژه‌ای دارد. سایر مواد مغذی مانند کربوهیدرات‌ها، چربی‌های سالم و آنتی‌اکسیدان‌ها نیز با سوخت‌رسانی به سلول‌های بدن، کاهش التهاب بعد از ورزش، موجب تقویت عضلات می‌شوند. ترکیب این مواد غذایی با تمرینات ورزشی منظم، می‌تواند نتایج فوق‌العاده‌ای در زمینه‌ی افزایش حجم و فرم‌دهی به باسن، برای شما به ارمغان آورد. در این راستا، مصرف مواد غذایی زیر بسیار توصیه می‌شود:

  • ماهی قزل‌آلا
  • تخم کتان
  • تخم مرغ
  • حبوبات
  • برنج قهوه‌ای
  • شیک پروتئین (ترکیب شیر با پودرهای پروتئینی)
  • آووکادو
  • شیر
  • تخم کدو
  • ماست یونانی
  • توفو
  • کره‌ی بادام‌زمینی و سایر دانه‌های روغنی
  • سینه‌ی مرغ
  • پنیر کلم

بزرگ کردن باسن با تغذیه

روش ‌های فوری بزرگ کردن باسن کدامند؟

۱. ایمپلنت باسن

ایمپلنت یا کاشت باسن یک وسیله‌ی مصنوعی است که از طریق جراحی در باسن قرار می‌گیرند تا ایجاد حجم کنند. این عمل که «بزرگ‌سازی گلوتئال» نیز خوانده می‌شود، طی سال‌های اخیر به طور فزاینده‌ای محبوبیت یافته است و طی گزارشات انجمن جراحان پلاستیک امریکا، جراحی بزرگ کردن باسن طی سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۵، ۲۵۲ درصد افزایش یافته است.

افزایش حجم باسن با کاشت

کاشت باسن یک هدف اصلی دارد: افزایش حجم و شکل‌دهی به باسن. دو نوع اصلی آن نیز شامل پیوند چربی و ایمپلنت است.

۲. پیوند چربی

بزرگ کردن باسن از طریق پیوند چربی، یکی از محبوب‌ترین عمل‌های جراحی زیبایی باسن در سال ۲۰۱۵ بوده است، به طوریکه به آن لقب «Brazilian butt lift» یا «بالابردن به سبک برزیلی» داده‌اند. در طی این روش، جراح شما عموما شکم، بازو یا ران یا قسمت‌های دیگر بدن را برای بدست آوردن چربی ساکشن کرده و آن را به باسن تزریق می‌کند. این روش گاهی با ایمپلنت سیلیکونی ترکیب می‌شود تا ظاهر طبیعی‌تری بدست آید.

۳. لیفت باسن «Sculptra»

در روش دیگری، یک فیلر به نام «Sculptra» به بافت نرم باسن تزریق می‌شود. روشی که در مطب پزشکان انجام می‌گیرد و تقریبا هیچ دوره‌ی زمانی از کارافتادگی در پی ندارد. این ماده بلافاصله بعد از تزریق، حجم کمی به باسن می‌افزاید و طی هفته‌ها یا ماه‌ها بدن از آن برای تشکیل کلاژن اضافی استفاده می‌کند و در نهایت موجب افزایش حجم باسن می‌گردد. برای دستیابی به نتیجه‌ی دلخواه ممکن است لازم باشد جلسات متعددی را به پزشک مراجعه کنید که می‌تواند مقداری پرهزینه باشد.

۴. تزریق هیدروژل و سیلیکون به باسن

شاید در رابطه با تزریق هیدروژل یا آمپول بزرگ کننده ران و باسن به عنوان روشی ارزان‌تر برای بزرگ‌ کردن باسن شنیده باشید. نتایج این روش، که بدون نیاز به جراحی است، موقتی هستند و همچنین ممکن است خطراتی را در پی داشته باشد. تزریق سیلیکون نیز به همین ترتیب، بدون نیاز به جراحی انجام می‌گیرد. اما این روش نیز توصیه نمی‌شود چراکه می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

بزرگ کردن باسن

۵. ایمپلنت سیلیکونی

سیلیکون ماده‌ای است که برای کاشت لب به کار می‌رود. برخلاف تزریق سیلیکون، ایمپلنت سیلیکون جامد طی عمل جراحی، درون بافت باسن قرار می‌گیرد. این روش گاهی اوقات، برای دستیابی به حداکثر نتیجه، با پیوند چربی ترکیب می‌شود.

۶. لیپوساکشن

علاوه بر پیوند چربی و ایمپلنت، لیپوساکشن نیز روشی است که برای بزرگ کردن باسن به کار می‌رود. این فرایند چربی‌های اضافه را از مناطق خاصی از باسن حذف می‌کند تا حداکثر حجم ایجاد شود. در صورتی که به علت کاهش وزن یا پیری، دارای چربی اضافه در ناحیه باسن هستید، می‌توانید از لیپوساکشن همراه با ایمپلنت سود ببرید.

 

آیا کاشت باسن بی‌ خطر است؟

به طور کلی، انجمن جراحی زیبایی آمریکا میزان رضایت ۹۵.۶ درصد از این نوع جراحی در رده‌بندی‌های خود ثبت کرده است. اما با وجود موفقیت‌های زیاد، جراحی کاشت باسن ممکن است خطراتی را در پی داشته باشد. برخی از رایج‌ترین عوارض جانبی جراحی و کاشت باسن عبارت هستند از:

  • خونریزی بیش از حد بعد از عمل
  • درد
  • باقی ماندن جای زخم
  • تغییر رنگ پوست
  • عفونت
  • تجمع مایع یا خون زیر باسن
  • عکس‌العمل‌های الرژیک
  • افتادگی پوست
  • حالت تهوع و استفراغ ناشی از بی‌حسی

همچنین ممکن است ایمپلنت‌های سیلیکونی از جای خود خارج شوند و به جراحی‌های بیشتر احتیاج پیدا کنید. نتیجه‌ی پیوند چربی نیز به دلیل جذب چربی توسط بدن، ممکن است پس از مدتی نامتقارن شود. این پیامدها همگی قابل اصلاح هستند، اما هرگونی جراحی بیشتر با هزینه‌ی اضافی و عوارض احتمالی بیشتر همراه خواهد بود.

 

حرکات ورزشی برای بزرگ کردن باسن

دستیابی به باسن‌ حجیم، آنطور که در تصاویر تبلیغاتی می‌بینید، تا حدی به ژن و نوع بدن بستگی دارد. اما تقریبا همه می‌توانند به باسن خود شکل دهند و از تناسب اندام بیشتر لذت ببرند. در ادامه، روش‌های شکل دهی و بزرگ‌ کردن باسن از طریق تمرینات ورزشی را به شما خواهیم آموخت. تمامی تمرینات این لیست را سه ست ۱۵ تایی تکرار کنید. سعی کنید سه بار در هفته این تمرینات را همراه با سایر تمریناتی که بر بخش‌های دیگر بدن تمرکز دارند انجام دهید.

۱. اسکات

تمرینات اسکات، اصلی‌ترین حرکات در هر برنامه‌ی ورزشی باسن محور هستند. این نرمش‌ها به طور مستقیم با عضلات باسن سروکار دارند و شما می‌توانید به کمک این تمرینات به باسن بزرگ‌تری دست یابید.

حرکت اسکات

برای اینکار:

به آرامی باسن را پایین بیاورید، شبیه به زمانی که می‌خواهید روی صندلی بنشینید. سعی کنید طی این حرکت زانوهایتان به سمت جلو یا طرفین حرکت نکند. سپس به حالت ایستاده بازکردید و صاف بایستید.

۲. اسکات با توپ روی دیوار

اگر در انجام تمرینات ورزشی حجم دهنده‌ی باسن تازه‌کار هستید، می‌توانید برای حفظ تعادل و و فرم، از یک توپ بزرگ کمک بگیرید.

حرکت اسکات با توپ

برای اینکار:

یک توپ بزرگ را میان کمر و دیوار قرار دهید و به آرامی حرکت اسکات کلاسیک را انجام دهید. این نرمش بر روی عضات چهار سر ران تاثیرگذار است.

۳. لانج روبه جلو

این تمرین بزرگ کننده‌ی باسن همچنین روی عضلات ران و ساق پا نیز اثر می‌گذارد.

حرکت لانج رو به جلو

برای اینکار:

بایستید و پاهای خود را به اندازه‌ی عرض کمر باز کنید. یکی از پاها را یک قدم بزرگ به سمت جلو ببرید و با خم کردن زانوها، به آرامی به سمت پایین بروید. سپس به حالت اولیه بازگردید و حرکت را برای پای مقابل تکرار کنید.

۴. لانج رو به عقب

لانج رو به عقب، روی ماهیچه‌های کفل تاثیر بیشتری دارد. بعلاوه اینکه اینگونه می‌توانید در تمرینات خود تنوع ایجاد کنید. تمرینات لانج همچنین به افزایش انعطاف‌پذیری بدنتان کمک می‌کنند و با تراز کردن بدن، می‌تواند به افرادی که مدت زیادی را پشت میز می‌نشینند کمک کند.

حرکت لانج رو به عقب

برای اینکار:

در وضعیت اولیه مشابه با لانج رو به جلو قرار بگیرید، اما اینبار به جای حرکت به سمت جلو، یک قدم به عقب بردارید.

۵. لانج جانبی

لانج جانبی، عضلات بیرونی و داخلی ران و باسن را هدف قرار می‌دهد.

حرکت لانج جانبی

برای اینکار:

پاهای خود را بیشتر از عرض شانه باز کنید، و با خم کردن یکی از زانوها، به یک سمت خم شوید. در صورتی که طی این حرکت، فشار وارد شده به زانو بیش از حد تحمل شما بود، مقدار فاصله‌ی اولیه پاها را کم‌تر کنید. برای حفظ تعادل می‌توانید از دست‌ها نیز کمک بگیرید.

۶. بلندکردن پا روی توپ

بالا بردن پا هنگامی که سعی می‌کنید تعادلتان را روی یک توپ تمرینی حفظ کنید، می‌تواند شانه‌ها، عضلات شکم و همچنین باسن را تقویت کند. پس از آنکه در انجام این تمرینات حرفه‌ای‌تر شدید، برای افزایش شدت تمرین می‌توانید هر دو پا را به صورت همزمان بالا ببرید.

بلند کردن پا روی توپ

برای اینکار:

شکم و عضلات ران و باسن خود را صاف و منقبض کنید و همزمان یکی از پاها را به سمت بالا بکشید. در روزهای اول، به اندازه‌ی چند سانتی‌متر خوب است اما به مرور آن را افزایش دهید. دقت کنید که در این تمرین نباید از عضلات کمر استفاده شود.

۷. تمرین پل

این یک تمرین کلاسیک و فوق‌العاده برای بزرگ‌ کردن باسن، عضلات عقب ران و کشاله‌ی ران است.

حرکت پل

برای اینکار:

روی یک زمین صاف، به پشت دراز بکشید و زانوها را خم کنید، به طوریکه کف پا روی سطح زمین قرار گیرد. پاها را به اندازه‌ی عرض لگن باز کنید. سپس به آرامی، مهره به مهره، ستون فقرات خود را از زمین جدا کرده و به سمت بالا ببرید. حین انجام حرکت، عضلات ران و باسن را منقبض کنید. هنگامی که بدن از شانه تا زانو، به یک فرم ثابت و صاف رسید، چند ثانیه در حرکت بمانید و سپس به آرامی پایین بروید.

۸. بالا بردن پا از پهلو

این حرکت دو گروه عضلانی کوچک در باسن را هدف قرار می‌دهد؛ «گلوتئوس مدیوس» و « گلوتئوس مینیموس».

بالا بردن پا از پهلو

برای اینکار:

به پهلو بخوابید و پای بالایی را به سمت بالا بکشید. حین انجام حرکت باسن و ران را منقبض کنید و تعادل خود را حفظ کنید. هر دو زانه باید رو به جلو باشند.

۹. پای کوهنورد

حرکت پای کوهنورد، علاوه بر بالا بردن عضلات کفل، روی ماهیچه‌های شانه و ران  کار می‌کند. با انجام سرعتی این حرکت، می‌توانید حین عضله‌سازی، کالری بسوزانید.

حرکت پای کوهنورد

برای اینکار:

در وضعیت شماره یک قرار بگیرید. در حین انجام تمرین، برای محافظت از کمر، شکم را منقبض کنید. همچنین به منظور کاهش فشار روی مچ دست، انگشتان دست را کاملا از هم باز کنید. حال به نوبت، یک پا را به داخل شکم بکشید، برگردید و پای دیگر را بالا بکشید. سعی کنید بالاتنه بی‌حرکت و ثابت باقی بماند.

۱۰. تمرینات هوازی

در باشگاه، انجام حرکات استپ، استفاده از تردمیل یا الیپتیکال می‌توانند بسیار موثر باشند. این تمرینات ضمن تقویت سلامت قلب و ریه‌ها، عضلات باسن را نیز به کار می‌گیرند. دوچرخه‌سواری و سایر تمرینات مشابه نیز می‌توانند همین اثرات را در پی داشته باشند.

 

سخن پایانی

روش‌های زیادی برای بزرگ کردن باسن وجود دارند که می‌توانید امتحان کنید. طبیعتا، توصیه‌ی کارشناسان برای دستیابی به فرم متناسب بدن، به کارگیری یک سبک زندگی سالم متشکل از ورزش منظم و رژیم غذایی سالم است. در این صورت پیشنهاد می‌کنیم برای دستیابی به اندامی متناسب‌تر، « ۱۴ حرکت ورزشی مناسب برای لاغری شکم» را هم مطالعه کنید.

اما اگر می‌توانید از پس هزینه‌های گزاف جراحی‌های زیبایی برآیید و حاضرید خطرات احتمالی ناشی از ان‌ها را بپذیرید، متدهای کاشت، لیپوساکشن یا پیوند چربی نیز می‌توانند گزینه‌های خوبی برای شما باشند. همواره توجه داشته باشید که پیش از انجام هر اقدامی به یک متخصص مراجعه کرده و مشاوره تخصصی دریافت کنید.

اگر تا به حال یکی از روش‌های ذکر شده در این مطلب را برای افزایش حجم باسن به کار بسته‌اید، ارزیابی خود را از این تجربه با ما و دیگر همراهان انگیزه به اشتراک بگذارید.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید