آموزش ماساژ صورت در ۷ مرحله

ماساژ صورت روشی برای آرامش بخشیدن به عضلات صورت و داشتن چهره‌ای جذاب است. با فراگیری آموزش ماساژ صورت می‌توانید باعث افزایش خون‌رسانی در سطح پوست، جوان‌سازی و شادابی آن شوید و علاوه بر اینکه با کمترین هزینه چین و چروک‌های صورتتان را محو می‌کنید، با ماساژ غدد لنفاوی موجود در اطراف صورتتان باعث می‌شوید سمومی که در این ناحیه تجمع کرده‌اند، دفع شوند. علاوه بر این‌ها با ماساژ اصولی صورت می‌توان گرفتگی‌ها و تنش‌های سینوسی و سردرد را نیز رفع کرد. ماساژ صورت یکی از انواع ماساژدرمانی است که مزایای بسیار دارد. در این مطلب روش صحیح ماساژ صورت…

آموزش ماساژ صورت

ماساژ صورت روشی برای آرامش بخشیدن به عضلات صورت و داشتن چهره‌ای جذاب است. با فراگیری آموزش ماساژ صورت می‌توانید باعث افزایش خون‌رسانی در سطح پوست، جوان‌سازی و شادابی آن شوید و علاوه بر اینکه با کمترین هزینه چین و چروک‌های صورتتان را محو می‌کنید، با ماساژ غدد لنفاوی موجود در اطراف صورتتان باعث می‌شوید سمومی که در این ناحیه تجمع کرده‌اند، دفع شوند.

علاوه بر این‌ها با ماساژ اصولی صورت می‌توان گرفتگی‌ها و تنش‌های سینوسی و سردرد را نیز رفع کرد. ماساژ صورت یکی از انواع ماساژدرمانی است که مزایای بسیار دارد. در این مطلب روش صحیح ماساژ صورت برای شما بیان شده است. پس اگر قصد دارید خستگی صورت خود را رفع کنید و با یک ماساژ کاملاً اصولی صورت خود را آرام کنید و سموم تجمع یافته در آن را دفع کنید، این مطلب را با دقت مطالعه کنید.

ماساژ صورت

فواید آموزش ماساژ صورت

  • رفع چین و چروک صورت
  • شادابی و جوان‌سازی پوست
  • نرم شدن و لطافت بخشیدن به پوست
  • رفع تنش عضلات صورت
  • بهبود حالت عضلات و نیز پوست صورت
  • باعث ایجاد آرامش و ریلکس شدن عضلات صورت و چشم‌ها
  • تسکین سردردها و دردهای ناحیه صورت
  •  آرام ساختن پوست اطراف غدد لنفاوی و دفع سموم
  • ایجاد آرامش در فرد
  • تحریک تولید اندورفین

 

اقدامات لازم قبل از ماساژ صورت

پیش از ماساژ صورت، مقابل آینه‌ای بایستید تا بتوانید چهره و حرکات دست خود را زیر نظر بگیرید. باید توجه داشته باشید که نحوه ماساژ صورت با ماساژ اندام‌های دیگر بدن تفاوت دارد؛ زیرا پوست صورت نسبت به اندام‌های دیگر بدن حساس‌تر است پس باید از حرکات ظریف و آرام استفاده کنید.

ماساژ صورت جلوی آینه

۱. آماده سازی و شستن صورت

برای ماساژ دادن پوست باید ابتدا پوستتان را خوب بشویید تا از انواع آلودگی‌های موجود پاک شود. در این مرحله بهتر است صورت خود را با استفاده از شیر پاکن یا یک روغن پاک کننده به خوبی تمیز کنید. در صورتی که مایل به پاک کردن صورت خود با این مواد نیستید می‌توانید صورت خود را با آب بشویید و پس از شست و شو آن را با حوله‌ای بهداشتی خشک کنید. حتی می‌توانید برای اینکه منافذ پوستتان باز شود، پیش از شروع ماساژ، صورتتان را بخور دهید.

۲. تهیه روغن مناسب برای ماساژ

پوست صورت به طور معمول خشک است و به همین دلیل ممکن است هنگام ماساژ پوستتان آسیب ببیند. برای اینکه صورتتان نرم‌تر شود و دست و پوست صورتتان اصطکاک کمتری پیدا کنند بهتر است از یک روغن نرم کننده استفاده کنید.

مقداری روغن مناسب و سازگار با چربی پوست خود را انتخاب کنید و بر روی کف دست خود بریزید و با حوصله آن را بر روی صورتتان بمالید. برای این مرحله می‌توانید از روغن‌های مخصوص ماساژ استفاده کنید.

برای مالیدن روغن بر روی پوست صورت می‌بایست انگشتان دست خود را به آرامی روی پوست خود حرکت دهید، نه اینکه آن را روی پوست محکم بکشید. می‌توانید از روغن بادام، روغن آرگان و روغن جوجوبا استفاده کنید. ویژگی روغن‌های نام برده شده در این است که منافذ پوست را مسدود نمی‌کنند. در ضمن اگر پوست شما خیلی چرب است به جای استفاده از روغن، از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

 

مراحل هفتگانه آموزش ماساژ صورت

۱. ماساژ پیشانی

برای آموزش ماساژ صورت در خانه، هنگامی‌که مقابل آینه ایستاده‌اید، نوک انگشتان خود را با روغن ماساژی که از قبل تهیه‌ کرده‌اید، آغشته کرده و آن‌ها را روی خط عمودی واقع در وسط دو ابرو و بر روی پیشانی قرار دهید و به آرامی سر انگشتان دست را به طرف بیرون پیشانی و شقیقه‌ها بکشید. البته اگر از قبل به صورت خود روغن مالیده‌اید دیگر نیازی به روغن‌مالی مجدد نیست.

ماساژ پیشانی را باید به آرامی انجام دهید و هر بار که آن را تکرار می‌کنید، اندکی فشار سرانگشتان‌تان را بیشتر کنید. ماساژ صورت در ناحیه پیشانی باعث تقویت عضلات آن و پوست پیشانی می‌شود و برای کسانی که موقع صحبت کردن از عضلات پیشانی خود استفاده می‌کنند و روی پیشانی‌شان چین‌های افقی و عمودی به‌وجود آمده، بسیار مؤثر است. قسمت پیشانی را دو تا سه دقیقه ماساژ دهید.

ماساژ پیشانی

۲. ماساژ ابرو

ابروها نیز از اجزای مهم صورت هستند که احتمال ایجاد چین در آن‌ها نیز وجود دارد. احتمالاً شما نیز با این صحنه مواجه شده‌اید که یکی از آشنایان یا دوستانتان هنگام صحبت، یکی از ابروهایش را بالا می‌اندازد. این کار موجب می‌شود تا به مرور زمان چین عمیقی بالای ابروی او دیده شود. ماساژ صورت برای پیشگیری از ایجاد چین ابرو در کسانی که عادت دارند ابروی خود را بالا بیندازند بسیار مؤثر است.

برای ماساژ در منطقه چین ابرو می‌بایست با نوک انگشتان دست خود منطقه ابروها را ماساژ دهید. این ماساژ باید طوری انجام شود که انگشت وسط که بلندترین انگشت شماست، روی ابروها حرکت کند و بقیه انگشتان، عضلات بالا و پایین ابرو را لمس کنند. این ماساژ را با دقت انجام دهید و وقتی به پایان ابرو نزدیک می‌شوید، با چرخشی به سمت پایین روی شقیقه‌ها را نیز ماساژ دهید. این کار را برای چندین بار تکرار کنید. تکرار این ماساژ درست در جهت خواب ابرو از داخل به سمت شقیقه‌ها و در مدت زمان ۳ تا ۵ دقیقه‌ای بسیار مفید است.

ماساژ ابرو

۳. ماساژ ناحیه بین لب بالایی و بینی

فاصله میان لب بالایی و بینی یکی از مناطقی محسوب می‌شود که ممکن است بعد از ۴۵ سالگی دچار چین و چروک‌هایی شود و تمام زیبایی چهره را تحت تاثیر قرار دهد. برای جلوگیری از ایجاد چین‌ و چروک در این منطقه، بهترین راه ماساژدرمانی در این منطقه است. برای شروع ماساژ لب بالایی، نوک انگشت سبابه هر دو دست را روی گودی بالای لب بگذارید و این ناحیه را به‌مدت ۳۰ ثانیه به طور ملایم فشار دهید. بعد از انجام این کار، نوک انگشتان خود را به آرامی به سمت گوشه‌های لب بکشید و آن را تا نزدیکی لاله گوشتان ادامه دهید. در صورت عدم روغن زدن به صورت در ابتدای کار، فراموش نکنید که انگشتان خود را به روغن آغشته کنید.

ماساژ ناحیه میان لب و بینی

۴. ماساژ عضلات لب برای پیشگیری از افتادگی لب

با گذشت زمان عضلات صورت با کاهش میزان کلاژن دچار افتادگی می‌شوند. افتادگی عضلات لب نیز یکی از مشکلاتی است که بیشتر افراد به خصوص بانوان در سنین بالای چهل سالگی با آن مواجه می‌شوند. افتادگی لب در بعضی از افراد به‌صورت سطحی و در برخی دیگر به‌دلیل ‌مراقبت نکردن، به‌شکل خطوط عمیق مایل به پایین دیده می‌شود.

برای جلوگیری از شکل گیری این افتادگی در لب‌ها و خطوط ایجاد شده در زیر لب و اطراف چانه، بهترین روش، ماساژ عضلات این ناحیه از صورت است. با نوک انگشت‌های سبابه خود، نقطه گودی را که روی چانه قرار دارد، به‌مدت ۳۰ ثانیه فشار دهید و سپس هر دو انگشت سبابه را با اندکی اعمال نیرو به سمت گوشه‌های خارجی لب پایینی بکشید. این کار عضلات این ناحیه را تقویت می‌کند.

ماساژ لب

۵.ماساژ صورت و تقویت عضلات گونه

در ماساژ صورت، گونه‌ها از اهمیت زیادی برخوردارند. زیرا گونه‌ها از موثرترین عضلات صورت بر زیبایی هستند. برای تقویت عضلات گونه روش‌های فراوانی وجود دارد. یکی از این روش‌ها، ماساژ عضلات گونه است. ابتدا کف هر دو دستتان را با روغن آغشته کنید و سپس کف دست‌ها را روی دو طرف صورت‌ خود و روی عضلات گونه قرار دهید. آن‌گاه کف دست‌ها را از پایین گونه به سمت بالای صورت بکشید. حواستان باشد هنگامی که می‌خواهید کف دست‌ها را پایین بیاورید، دستتان را از روی صورتتان بردارید و دوباره روی گونه‌ها بگذارید و مجدداً ماساژ را ادامه دهید. در واقع از کشیدن دست‌ها بر روی گونه به سسمت پایین باید خودداری کنید. این ماساژ را به‌مدت ۳ تا ۵ دقیقه تکرار کنید.

ماساژ گونه

۶. ماساژ نقطه کلیدی در صورت

روی هر دو گونه صورت، نقطه‌ای وجود دارد که ماساژ دادن آن، افزایش شادابی پوست صورت را به دنبال خواهد داشت. در طب سنتی چین، طب سوزنی و طب فشاری، این نقطه برای افزایش میزان سلامت و نشاط پوست بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این نقطه درست روی گونه‌ها و به موازات لاله گوش افراد به‌صورت قرینه در هر دو گونه وجود دارد. برای ماساژ این ‌نقطه کلیدی کافی است از دو انگشت سبابه ‌خود استفاده کرده و آن را برای سه دقیقه با نیرویی ملایم فشاردهید. فشار وارده نباید به اندازه‌ای باشد که در گونه خود، درد یا تغییر رنگی احساس کنید.

ماساژ نقطه کلیدی گونه

۷. ماساژ چانه آخرین مرحله آموزش ماساژ صورت

در مرحله پایانی با استفاده از کف دو ست دست، ماساژ را از چانه شروع کنید و دستها را به سمت گردن بکشید و سپس پشت و بالای گوش‌ها را ماساژ دهید. این حرکت را دو تا سه بار تکرار کنید.

ماساژ چانه

تجربه شما از ماساژ صورت چیست؟ اگر این آموزش ماساژ صورت برای شما مفید بود و آن را انجام دادید، نظرات و تجربیات خود را از طریق ارسال پیام با ما و مخاطبین انگیزه به اشتراک بگذارید.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید