۵ روش ساده برای افزایش قد به‌ صورت طبیعی در خانه

قد یک عامل ضروری است که شخصیت کلی فرد را تعیین می‌کند. بعضی از افراد کوتاه‌ قد نه‌تنها از کمبود اعتمادبه‌نفس رنج می‌برند، بلکه در بعضی از جنبه‌های زندگی خود نیز با مشکلات خاصی مواجه هستند. با این توصیفات، آیا افزایش قد به‌ صورت طبیعی واقعاً امکان‌پذیر است؟ اگر بله چطور؟ این چیزی است که ما در این مقاله می‌خوانیم. ازآنجایی‌که حدود ۲۰ درصد یا بیشتر از عوامل رشد بدن ما به محیط، فعالیت‌ها و رژیم ما بستگی دارد، می‌توانیم قد خود را به‌ صورت طبیعی با پیروی از قوانین اساسی خاص در زندگی روزمره افزایش دهیم.   راه های افزایش…

راه های افزایش قد

قد یک عامل ضروری است که شخصیت کلی فرد را تعیین می‌کند. بعضی از افراد کوتاه‌ قد نه‌تنها از کمبود اعتمادبه‌نفس رنج می‌برند، بلکه در بعضی از جنبه‌های زندگی خود نیز با مشکلات خاصی مواجه هستند. با این توصیفات، آیا افزایش قد به‌ صورت طبیعی واقعاً امکان‌پذیر است؟ اگر بله چطور؟ این چیزی است که ما در این مقاله می‌خوانیم.

ازآنجایی‌که حدود ۲۰ درصد یا بیشتر از عوامل رشد بدن ما به محیط، فعالیت‌ها و رژیم ما بستگی دارد، می‌توانیم قد خود را به‌ صورت طبیعی با پیروی از قوانین اساسی خاص در زندگی روزمره افزایش دهیم.

 

راه های افزایش قد به‌ صورت طبیعی

۱. خواب صحیح و کافی داشته باشید

این‌ یک واقعیت شناخته‌ شده است که بدن در هنگام استراحت ما رشد می‌کند و بافت را بازسازی می‌کند. خواب کافی و استراحت مناسب برای بدن رو به رشد ضروری است. از نظر علمی ثابت‌ شده است که هورمون رشد انسانی (HGH) به‌طور طبیعی در بدن ما در طول‌ موج صوتی، خواب عمیق و خواب آهسته تولید می‌شود. کودکان و نوجوانان در حال رشد هر شب باید حداقل هشت تا یازده ساعت خواب مناسب برای رسیدن به حداکثر رشد قد خود را داشته باشند. بسیار مهم است که اطمینان حاصل کنید که محیط خواب مناسبی دارید.

در ادامه چند نکته برای اطمینان از اینکه خواب خوب را دریافت خواهید کرد:

  • حمام آب گرم قبل از رفتن به رختخواب می‌تواند کیفیت خواب را بالا ببرد.
  • قبل از رفتن به رختخواب، یک فنجان چای بابونه را بخورید.

۲. انجام ورزش منظم و لذت بردن از ورزش

یکی از بهترین راه‌های افزایش قد به‌طور طبیعی، انجام حرکات بدنی مناسب و فعالیت مثل یک کودک است. هنگامی‌که شما ازلحاظ جسمی فعال هستید، بدن شما نیاز به مواد مغذی سالم‌تری دارد و درنتیجه، افزایش مصرف مواد مغذی باعث افزایش رشد می‌شود. انجام انواع مختلف ورزش مانند شنا، ایروبیک، تنیس، فوتبال، بسکتبال یا تعدادی از فعالیت‌های کششی دیگر، راه خوبی برای حفظ و افزایش رشد بدن ما است. ورزش سبب تحریک عضلات بدن می‌شود و عضلات، در رشد ما نقش مهمی ایفا می‌کنند. از این‌رو، ورزش منظم یا ورزش باید قطعاً بخشی از فعالیت‌های روزانه ما باشد.

۳. تمرین یوگا

یوگا روشی عالی برای افزایش قد شما به‌ طور طبیعی است. یوگا به‌طورکلی تناسب بدن شما را بهبود می‌بخشد که درنتیجه برای افزایش رشد مفید است. حرکات یوگا باعث آزاد شدن هورمون‌های القاکننده رشد در بدن می‌شود. تمرینات کشش و تعادل در یوگا باعث تقویت عضلات و بهبود وضع بدن نیز می‌شود.

۴. نحوه صحیح نشستن

از دوران کودکی، باید بر نحوه نشستن تأکید شود. ستون فقرات مستقیم و پشتی قوی می‌تواند به افزایش قد شما کمک کند. گردن و سر خود را بدون خم شدن و یا خمیدگی بچرخانید. لازم به ذکر است که شانه‌های شما نباید در حین راه رفتن یا ایستادن خم شوند.

چندراه ساده برای بهبود وضعیت بدن شامل اقدامات زیر است

  • نشستن قائم بر روی صندلی
  • شانه‌های خود را راست نگه‌دارید
  • باسن خود را در طول راه رفتن یا ایستادن راست نگه‌دارید.

 

۵. رژیم غذایی متعادل داشته باشید

رژیم غذایی متعادل برای تغذیه مناسب ضروری است. از مصرف غذاهای فاقد ارزش غذایی پرهیز کنید. اجتناب از مصرف چربی‌های اشباع‌شده، نوشیدنی‌های گازدار و مواد غذایی حاوی قند زیاد، ضروری است؛ زیرا این مواد می‌توانند تأثیر منفی بر الگوی رشد کلی شما داشته باشند. مواد غذایی بسیاری وجود دارد که می‌تواند به شما در حفظ رژیم متعادل کمک کند:

  • ویتامین D و پروتئین‌ها در ایجاد هورمون رشد کمک می‌کنند و برای رشد مناسب دندان‌ها و استخوان‌ها موردنیاز هستند.
  • مصرف مناسب روی نیز بسیار مهم است، زیرا کمبود آن می‌تواند منجر به رشد خفیف در کودکان شود.
  • کلسیم موجود در محصولات لبنی و سبزیجات سبز برای رشد و توسعه استخوان ضروری است.
  • مصرف سایر مواد مغذی مانند منیزیم، فسفر، کربوهیدرات‌ها و ویتامین‌ها نباید نادیده گرفته شوند؛ زیرا مصرف این مغذی‌ها به رشد مناسب بدن نیز کمک می‌کنند.

درنهایت مهم است که متابولیسم خوبی داشته باشیم. ازاین‌رو، شما می‌توانید شش وعده غذایی متعادل در طول روز داشته باشید.

 

راه های افزایش قد به‌ صورت طبیعی به کمک حرکات ورزشی

در ادامه فهرستی از تمرین‌های اثبات‌شده و مؤثر برای افزایش قد در سن‌های ۱۸ ٬ ۲۱ یا ۲۵ را مرور می‌کنیم که به‌راحتی در خانه و بدون نیاز به هزینه در دسترس است:

۱. جابه‌جایی لگن

انجام این حرکت، عضلات شکم، ران و عضلات دیگر را هدف قرار می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا با القای رشد در این عضلات در افزایش قد خود مؤثر واقع شوید. برای انجام این حرکت بر روی زمین دراز بکشید، زانوهای خود را کمی جمع کرده، سپس با تکیه‌گاه کردن کف پا بر روی زمین، قسمت لگن تا کمر خود را بالا بکشید.

افزایش قد به صورت طبیعی

۲. حالت کشش کبرا

این تمرین کششی بر عضلات ستون فقرات، گردن و شانه تأثیر می‌گذارد. استرس را از این عضلات آزاد می‌کند و آن‌ها را تقویت می‌کند. این کشش به‌شدت برای افزایش قد توصیه می‌شود؛ زیرا انجام منظم این تمرین، بدن شما را بالا برده و به قد شما اضافه می‌کند.

راه های افزایش قد به‌ صورت طبیعی

۳. آویزان شدن

در حقیقت آویزان شدن یا معلق شدن یکی از راه‌های شناخته‌شده‌ای است که می‌تواند قد شما را بین یک تا سه اینچ (دو تا هشت سانتی‌متر) بلندتر کند.
برای این تمرین شما نیاز به یک میله‌ی افقی (میله بارفیکس) دارید و بدن باید کاملاً کشیده شده باشد، درصورتی‌که جای کافی ندارید و نمی‌توانید پاها را صاف و کشیده نگه‌دارید، زانوهای خود را خم‌کنید تا بدن کاملاً آویزان شود. در حین اینکه آویزان شده‌اید تلاش کنید بازوها، شانه‌ها و مفصل لگن آزاد باشند یعنی هیچ فشار و انقباض اضافی در این نواحی وجود نداشته باشد و کاملاً ریلکس باشید. این تمرین را هر بار حدود ۲۰ تا ۳۰ ثانیه و ۳ بار در روز انجام دهید.

۴. لگدزدن

این روش انعطاف‌پذیری عضلات پا را افزایش داده و سبب رشد آن‌ها می‌شود، اما بیشتر در معرض آسیب است؛ بنابراین باید تحت نظارت متخصص انجام شود. شما باید با ضربات کوتاه و ساده شروع کنید و زمانی که این تکنیک را به‌درستی درک کردید، می‌توانید به سراغ ضربه‌ای سخت و بلند بروید.

برگرفته از: stylecraze.com

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید