برونگرایی به چه معناست و افراد برونگرا چه خصوصیاتی دارند؟

آیا شما مایلید با افراد جدید ملاقات داشته باشید؟ آیا شرکت در یک رویداد اجتماعی بزرگ، به شما احساس انرژی می‌دهد؟ اگر پاسخ شما به این پرسش‌ها، بله است، باید گفت شما فردی هستید با خصوصیات افراد برونگرا و اصولا برای انجام کارها عجله دارید! این روزها بحث زیادی در مورد تمایز برون‌گرا و درونگرایان وجود دارد که اغلب به عنوان یکی از صفات بارز افراد مورد توجه قرار می‌گیرد. درون گرایی و برون گرایی یکی از ابعاد شخصیت اصلی انسان است. اما هر بعد از ابعاد شخصیتی، از جمله برونگرا یا درونگرا بودن در افراد، در یک پیوستگی یا…

تفاوت افراد درونگرا و برون گرا

آیا شما مایلید با افراد جدید ملاقات داشته باشید؟ آیا شرکت در یک رویداد اجتماعی بزرگ، به شما احساس انرژی می‌دهد؟ اگر پاسخ شما به این پرسش‌ها، بله است، باید گفت شما فردی هستید با خصوصیات افراد برونگرا و اصولا برای انجام کارها عجله دارید!

این روزها بحث زیادی در مورد تمایز برون‌گرا و درونگرایان وجود دارد که اغلب به عنوان یکی از صفات بارز افراد مورد توجه قرار می‌گیرد.

درون گرایی و برون گرایی یکی از ابعاد شخصیت اصلی انسان است. اما هر بعد از ابعاد شخصیتی، از جمله برونگرا یا درونگرا بودن در افراد، در یک پیوستگی یا حالت میانی وجود دارد. در حالی که شخصیت برخی افراد ممکن است به برونگرایی یا درونگرایی به طور شدیدتری تمایل داشته باشد، اما اکثر مردم در وسط این پیوستگی قرار دارند.

در این مطلب از انگیزه خصوصیات افراد برونگرا و تفاوت آن‌ها با درونگرایان را شرح خواهیم داد. با ما همراه باشید.

 

برونگرایی دقیقا به چه معناست؟

اگر از جهت مثبت بخواهیم افراد برونگرا را توصیف کنیم؛ غالبا به عنوان افراد سخاوتمند، دوستانه، عمل‌گرا و همچنین افراد دارای شوق و ذوق توصیف می‌شوند. اما در جهت منفی، آنها بعضی اوقات به عنوان افراد مضطرب و پریشان شناخته می‌شوند که معمولا تمایل دارند بیشتر اوقات خود را با دیگران بگذرانند.

معمولا افرادی که برونگرا هستند حالات زیر را دارند:

  • دوست دارند با صحبت کردن با دیگران ارتباط برقرار کنند.
  • از اینکه در مرکز توجه باشند، لذت می‌برند.
  • پیش از فکر کردن به فکر عمل کردن هستند.
  • در کارهای گروهی تعامل و مشارکت دارند.
  • اگر وقت خود را به تنهایی بگذرانند،احساس جدایی می‌کنند.
  • برای ایده و الهام گرفتن در کارها از منابع خارجی کمک می‌گیرند.
  • مایل هستند درباره احساس و عواطف خود با دیگران صحبت کنند.

 

خصوصیات افراد برونگرا

برونگرایی با تعدادی از نتایج مختلف مرتبط است. در میان نتایج مثبت، افراد برونگرا، نسبت به سایر افراد، تمایل بیشتری به صرف زمان با دیگران دارند و همچنین وقت بیشتری را صرف فعالیت‌های اجتماعی می‌کنند. تحقیقات نشان داده که افراد برونگرا، شادتر از افراد درونگرا هستند و کمتر مستعد برخی از اختلالات روانشناختی همچون اختلال اضطراب اجتماعی (فوبیای اجتماعی) می‌شوند.
از سوی دیگر، اکثریت افراد برون گرا، احتمال بیشتری دارد که در مشارکت‌های ریسک پذیری، از جمله مشارکت‌های خطرناک از نظر روانشناسی شرکت کنند. این افراد برای انجام دادن هر کاری عجله دارند.

در ادامه لیستی از ۵ ویژگی مهم این نوع شخصیت را بررسی خواهیم کرد که در صورت داشتن این ویژگی‌ها، خود را به عنوان یک شخصیت برونگرا خواهید شناخت.

۱. دوست دارید صحبت کنید

اگر از جمله افراد برونگرا هستید، شما فقط از صحبت کردن با دوستان، اعضای خانواده و همکاران خود لذت نمی‌برید؛ بلکه تمایل دارید با کل غریبه‌ها هم ارتباط برقرار کنید!

شما دوست دارید با افراد جدید ملاقات کنید و در مورد زندگی خود چیزهایی جدید یاد بگیرید. برخلاف درونگراها که تمایل به فکر کردن قبل از صحبت کردن دارند، اکثریت برون گراها صحبت کردن را به عنوان راهی برای کشف و سازماندهی افکار و ایده‌های خود می‌دانند. برونگراها همچنین تمایل دارند که یک دایره گسترده‌ای از دوستان داشته باشند. از آنجایی که شما تمایل زیادی به ملاقات با سایر افراد دارید، مکالمات فراوانی را تجربه خواهید کرد و درواقع از بودن با دیگران لذت خواهید برد و جای تعجب نیس که در مدت زمان کوتاه هم دوستان زیادی پیدا خواهید کرد.

۲. برقراری روابط اجتماعی به شما انرژی می‌دهد

آیا تا به حال برای شما به عنوان یک فرد برونگرا پیش آمده است که بعد از گذراندن زمان خود با دیگران، احساس انرژی و الهام بخشی داشته باشید؟ برونگراها تمایل دارند در تعاملات بزرگ اجتماعی شرکت کنند و در واقع با شرکت در این تعاملات انرژی زیادی دریافت می‌کنند. اکثر برونگراها از اینکه وقت زیادی با دیگران بگذرانند، احساس غرور می‌کنند و بین اینکه وقت خود را به تنهایی بگذرانند یا با دیگران، معمولا گذراندن وقت با دیگران را انتخاب می‌کنند.

۳. مشکلات خود را با مشورت با دیگران حل می‌کنید

شما به عنوان یک فرد برونگرا، هنگامی که با یک مشکل مواجه می‌شوید، ترجیح می‎دهید مسائل و گزینه‌های مختلف را با دیگران در میان بگذارید. صحبت کردن در مورد آن به شما کمک می‌کند که موضوع را به صورت عمیق کشف کنید و دریابید که کدام مورد ممکن است بهترین گزینه برای حل مشکلات شما باشد. پس از یک روز سخت در محل کار یا مدرسه، صحبت کردن در مورد آن مشکل اتفاق افتاده، با دوستان یا خانواده می‌تواند به شما کمک کند کمتر احساس تنش کنید.

از سوی دیگر، درونگراها ترجیح می‌دهند در مورد مشکلات خودشان به تنهایی فکر کنند و ممکن است حتی یک روز از وقت خود را صرف حل کردن مشکل خود کنند.

۴. مردم شما را یک فرد اجتماعی توصیف می‌کنند

همان طور که یکی از خصوصیات افراد برونگرا، تمایل به برقراری ارتباط با دیگران است، دیگران هم تمایل دارند تا دسترسی‌های راحت به این گونه افراد داشته باشند. از آنجایی که مردم شما را به عنوان یک فرد اجتماعی توصیف می‌کنند ممکن است در یک مهمانی، یک فرد عجیب و غریب (احتمالا اولین کسی که در مهمانی جدید وارد می‌شود)  را به شما معرفی کنند و شما نیز به راحتی با افراد بیگانه ارتباط برقرار خواهید کرد.

۵. دارای ذهنی باز هستید

در حالی که درون گراها گاهی اوقات به عنوان یک فرد منزوی و بی اعتنا به نظر می‌رسند، اکثریت برون گراها معمولا دارای ذهن باز هستند هستند و مایلند که افکار و احساسات خود را به سادگی با دیگران در میان بگذارند. از این رو به طور کلی برونگراها نسبت به درونگراها، افراد بیگانه را آسان‌تر می‌شناسند.

خصوصیات افراد برونگرا
شخصیت برونگرا

خصوصیات افراد درونگرا

حالا که خصوصیات و ویژگی های افراد برونگرا به صورت کامل شرح داده شد، برای آشنایی بیشتر با ابعاد شخصیتی خصوصیات افراد درونگرا و درک بهتر تفاوت آن‌ها با افراد برونگرا با ما همراه باشید.

به طور کلی مشخصات افرادی که برونگرا هستند، به شرح زیر است:

  • از اینکه وقت خود را به تنهایی بگذرانند، لذت می‌برند.
  • اصولا بر خلاف برونگراها، ترجیح نمی‌دهند در مرکز توجه باشند.
  • قبل از آنکه صحبت کنند، فکر می‌کنند.
  • ترجیح می‌دهند در محیط‌های آرام و مستقل کار کنند.
  • در کار خود تمرکز دارند و در مورد منافع خاص خود فکر می‌کنند.
  • روابط داشتن با چندین نفر برای آن‌ها ارزشی ندارد.
شخصیت درونگرا
شخصیت درونگرا

تفاوت درونگرایی و برون گرایی چیست؟

۱. روابط دوستانه

رابینسون می گوید: “از مهم‌ترین چیزهایی که باید در مورد اشخاص درونگرا به یاد داشته باشید این است که فقط به این دلیل که آنها ممکن است ترجیح دهند رابطه کمتری با دیگران داشته باشند، به این معنا نیست که آنها روابط دوستانه ندارند.
او می‌گوید: “هنگامی که یک دوستی برقرار می‌شود، درونگرایی و برونگرایی در کیفیت دوستی‌ها تاثیری ندارد.”

۲. شخصیت‌های میانی برونگرایی و درونگرایی

McAdams، رئیس بخش روانشناسی دانشگاه Northwestern می‌گوید: “هیچ نوع خالصی در روانشناسی وجود ندارد. برونگرایی یا درونگرایی ابعاد پیوسته‌ای مانند قد و وزن است. افرادی هستند که ممکن است می اضافه وزن داشته باشند، افراد قد کوتاه و یا افرادی که قدی بلند دارند… اما اکثریت مردم در میان این منحنی‌ها شکل می گیرند. همینطور نمی‌توان به طور کلی گفت فلان شخص، شخصیت درونگرا یا برون گرا دارد.”

مایکل رابینسون، استاد روانشناسی دانشگاه ایالتی داکوتای می‌گوید: “همه کارهایی که مردم انجام می‌دهند، بازتابی از شخصیت آنهاست. شخصیت همیشه با ماست، آنچه که ما در مورد آن فکر می‌کنیم، آنچه احساس می‌کنیم، و آنچه که رفتار ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.”

۳. روابط شغلی و موفقیت‌های کاری

بنابراین حتی اگر برونگرایی تنها بخشی از شخصیت‌ ماست، بر بخش بزرگی از چگونگی فکر و عمل تاثیرگذار است و ما می‌توانیم همه چیز را از دیدگاه‌های اجتماعی، روابط و کارهایمان تحت تاثیر قرار دهیم. در عین حال درونگراها با داشتن روابط عالی، می‌توانند در حرفه‌های خود بسیار موفق باشد. تنها تفاوت این است که آنها تمایل بیشتری نسبت به نقش‌هایی که عنصر انفرادی دارند، مانند حسابداری، مهندسی، نوشتن، یا رانندگی خواهند داشت.

 

تست برای تشخیص برونگرایی

برای پی بردن به اینکه شخصیت درونگرا یا برون گرا دارید، Sherman توصیه می‌کند که آزمون شخصیت پروژه SAPA را انجام دهید که به شما می‌گوید که شخصیت شما از کدام نوع است؟ شناختن شخصیت قطعا برای شما مفید خواهد بود. او می گوید: “انجام دادن این آزمون نوعی حس سازگاری، قابل پیش بینی بودن و قابلیت اطمینان بیان ما از خودمان در طول زمان فراهم می‌کند.”

 

سخنی با شما

شما دارای خصوصیات افراد برونگرا هستید یا درونگرا؟ ذهنیت و دیدگاه شما در مورد درونگرایی و برون گرایی چیست و مزایا و معایب هر کدام از این ابعاد شخصیتی را چه می‌دانید؟ دیدگاه و تجربیات خود را از طریق ارسال پیام با ما و خوانندگان در میان بگذارید. در صورتی که به شناخت شخصیت‌های متفاوت تمایل دارید پیشنهاد می‌کنیم درباره شخصیت نمایشی نیز در مجله انگیزه بخوانید و با ویژگی‌های این تیپ افراد آشنا شوید.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید