۲۰ نمونه از انگیزه‌ های غلط برای ازدواج

شاید برای همه جوانان این سوال وجود داشته باشد که آیا با ازدواج می‌توان به موفقیت و خوشبختی رسید؟ هر فردی در زندگی به دنبال پیدا کردن شریک مناسب زندگی و تشکیل خانواده است. با این حال در این راه گاها انگیزه‌ های غلط برای ازدواج وجود دارد که نه تنها ما را به زندگی سعادتمند رهنمون نمی‌کند بلکه باعث رنج و عذاب بیشتر ما در زندگی خواهد شد. در ادامه ۲۰ نمونه از انگیزه‌ های غلط برای ازدواج را با هم مرور خواهیم کرد.   انواع انگیزه‌ های غلط برای ازدواج ۱. داشتن مراسم ازدواج رویایی مراسم ازدواج رویداد…

انگیزه‌های غلط برای ازدواج

شاید برای همه جوانان این سوال وجود داشته باشد که آیا با ازدواج می‌توان به موفقیت و خوشبختی رسید؟ هر فردی در زندگی به دنبال پیدا کردن شریک مناسب زندگی و تشکیل خانواده است. با این حال در این راه گاها انگیزه‌ های غلط برای ازدواج وجود دارد که نه تنها ما را به زندگی سعادتمند رهنمون نمی‌کند بلکه باعث رنج و عذاب بیشتر ما در زندگی خواهد شد. در ادامه ۲۰ نمونه از انگیزه‌ های غلط برای ازدواج را با هم مرور خواهیم کرد.

 

انواع انگیزه‌ های غلط برای ازدواج

۱. داشتن مراسم ازدواج رویایی

مراسم ازدواج رویداد شگفت انگیز و زیبایی است که می‌تواند رابطه شما را تقویت کند و زندگی شما را بهبود بخشد. هرکسی احساسات و خیال‌پردازی‌های زیادی در رابطه با مراسم ازدواج خود دارد، حتی اگر آمادگی آن را نداشته باشد یا طرف مقابل مورد مناسبی برای ازدواج نباشد. با وجود الفاظ مبالغه‌آمیز «بهترین روز زندگی»، عکس‌های درخشان در مجلات و … خیلی راحت می‌توان در فانتزی روز عروسی غرق شد.

در  حقیقت، عروسی فقط یک روز است و این ازدواج است که تا آخر عمر با شما باقی می‌ماند. شما می‌توانید برای عروسی ایده‌آل خود رویاپردازی کنید اما فقط زمانی که واقعا آماده باشید. اگر برای مراسم ازدواج خود عجله نکنید، می‌توانید نامزدی طولانی مدتی داشته باشید که به شما کمک می‌کند پیوند زناشویی بهتر و خاص‌تری را تجربه کنید.

۲. گرفتن هدایای عروسی

بسیاری از عروس و دامادها مشتاقانه منتظرند تا مراسم عروسی به اتمام برسد و به سراغ هدایایی بروند که چشم انتظار آن‌هاست. هدایای عروسی دلیل کافی برای ازدواج نیست. در واقع احتمالا باید برای مراسم ازدواج پول بسیار بیشتری نسبت به هدایای دریافتی پرداخت کنید. قبل از این که عجله کنید مطمئن شوید که طرف مقابل شما واقعا همان کسی است که باید با او ازدواج کنید!

۳. تنها بودن

تنها بودن سخت است و بسیاری از افراد از این می‌ترسند که تنها بمانند. وقتی به سن خاصی می‌رسید ممکن است برای فرار از تنهایی به هر کسی بله بگویید. در واقع شما قرار است افراد دیگری را هم ملاقات کنید و اگر به خاطر فرار از تنهایی به شخصی که زیاد مناسب شما نیست جواب مثبت دهید، شانس ملاقات با شخص واقعی را از دست خواهید داد.

۴. احساس فشار

رایج‌ترین دلیل ازدواج بدون آمادگی، فشاری است که از سمت جامعه بر روی دوش افراد وجود دارد. خیلی سخت است که به طرف مقابل بگوییم « دوستت دارم اما برای ازدواج آماده نیستم». اگر واقعا کسی را دوست دارید با او صادق باشد. گفتن حقیقت شاید دردناک باشد، اما خیلی ساده‌تر از دروغ گفتن خواهد بود.

۵. ازدواج کردن دوستان

بهتر است از روند زندگی خود به جای تقلید کردن از زندگی دوستانتان لذت ببرید. همیشه بهتر است آخرین نفر بین دوستانتان باشید که ازدواج می‌کند تا اولین نفری که طلاق می‌گیرد. اگر صبر کنید تا دیرتر از دوستانتان ازدواج کنید، آن‌ها توصیه‌های بهتری راجع به مراسم ازدواج به شما می‌دهند و وقت بیشتری برای کمک به شما دارند.

۶. ازدواج کردن نامزد قبلی

وقتی که بفهمید نامزد قبلیتان زودتر از شما کسی را پیدا کرده است، احساس خیلی بدی پیدا می‌کنید. شاید دلتان بخواهد به نامزد قبلیتان بگویید که فرد بهتری نسبت به او پیدا کرده اید و از این کار هیجان زده شوید. راه‌های بهتری به جز ازدواج کردن برای فهماندن این که شما فرد بهتری پیدا کرده اید وجود دارد.

۷. داشتن رابطه‌ی جنسی

اگر به خاطر مذهبتان نخواهید که تا قبل از ازدواج رابطه‌ی جنسی داشته باشید، ممکن است وسوسه شوید که ازدواج کنید. هرگز به خاطر شهوت تن به ازدواج ندهید.

انگیزه‌ های غلط برای ازدواج رابطه جنسی

۸. بچه خواستن

بعضی از افراد تنها به این دلیل با فردی که مناسب آن‌ها نیست ازدواج می‌کنند که به شدت بچه می‌خواهند. اگر می‌خواهید ازدواج کنید و خانواده تشکیل دهید اما فرد مقابل شما مورد مناسبی برای ازدواج نیست، احتمالا فرد مناسبی برای پدر بودن هم نخواهد بود.

۹. پول

ازدواج با فرد نامناسب به خاطر پول یک کلیشه‌ی خسته کننده است. اگرچه پول می‌تواند زندگی را ساده‌تر کند اما مشکلات خاص خود را به همراه دارد. ازدواج به خاطر پول هرگز به اندازه‌ی ازدواج به خاطر عشق ارزشمند به نظر نمی‌رسد. به خاطر داشته باشید که هنگامی که ازدواج می‌کنید در همه چیز طرف مقابلتان شریک می‌شوید. هم در پول و هم در نقص‌هایش. ممکن است شخصی را پیدا کنید که سرمایه‌ی زیادی داشته باشد اما مبتلا به اختلالی نیز باشد که ایجاد یک زندگی شاد با او را سخت می‌کند. اطمینان حاصل کنید که عشق دلیل اصلی ازدواجتان باشد نه پول.

۱۰. احساس گناه از سمت والدین

ممکن است این جملات را از والدینتان شنیده باشید: «من فقط می‌خواهم قبل از این که بمیرم عروسی تو را ببینم» یا « من تنها فرد بین دوستانم هستم که نوه ندارم». اگر چه سوال اصلی آن‌ها این است که «کی ازدواج میکنی؟» اما این صحبت‌ها می‌تواند احساس گناه زیادی در شما ایجاد کند. احساس گناه یک دلیل وحشتناک برای ازدواج است. شما باید زندگی خود را بکنید و بهترین‌ها را برای خودتان انجام دهید. علاوه بر این اگر شما به حرف‌های این نوع والدین گوش کنید، همیشه چیزهای جدیدی برای ایجاد حس گناه در شما پیدا خواهند کرد.

۱۱. فرار از منزل پدری

بسیاری از افراد هستند که شرایط خوبی در خانه‌ی والدین خود ندارند. آن‌ها در صدد هستند که موقعیت مناسبی پیدا کنند و از خانه‌ی والدین خود خارج شوند و زندگی جدیدی را شروع کنند؛ بنابراین به اولین فردی که به آن‌ها پیشنهاد ازدواج دهد بله می‌گویند، حتی اگر مناسب آن‌ها نباشد یا خودشان شرایط ازدواج را نداشته باشند. مطمئن شوید شریک زندگیتان فرد مناسبی است وگرنه تا آخر عمر مجبور به تحمل شرایط بدتری ‌خواهید شد.

۱۲. علاقه والدین به فرد مورد نظر

ممکن است والدینتان فرد مورد نظر را تایید کنند و او را بسیار دوست داشته باشند اما از نظر شما فرد واجد شرایطی نباشد. هیچ‌وقت به خاطر نظر دیگران زیر بار ازدواج نروید. سال‌های بعد که آن‌ها از دنیا رفتند ممکن است شما هنوز اسیر ازدواجی باشید که باب میل شما نباشد.

۱۳. عادت به رابطه دراز مدت

ممکن است شما پس از جدایی از فردی بعد از مدت‌ها بخواهید دوباره شانس خود را با او امتحان کنید. این مسئله زمانی خطرناک می‌شود که شما به خاطر این که به او عادت کرده‌اید، تمایل به ادامه رابطه داشته باشید. دلایل جدایی خود را به یاد آورید و مطمئن شوید که آن‌ها دلایل خوبی برای جدایی نبوده‌اند.

انگیزه‌ های غلط برای ازدواج رابطه دراز مدت

۱۴. کسی که به خاطر شما همسر خود را کنار گذاشته است

مطمئن باشید کسی که به خاطر شما همسر خود را کنار گذاشته و به او خیانت کرده، به خاطر شخص دیگری نیز شما را کنار خواهد گذاشت. ازدواج با مرد متأهل یا زن متأهل کار درستی به نظر نمی‌رسد.

۱۵. یافتن یک ناپدری یا نامادری برای فرزند

هرگز به خاطر یک ناپدری یا نامادری برای فرزندتان تن به ازدواج نامناسب ندهید. گاهی ناپدری و نامادری نامناسب برای فرزند می‌تواند فشارها و آسیب‌های بیشتری را نسبت به زمانی که پدر یا مادر ندارد به او وارد کند.

۱۶. گریختن از واقعیات زندگی

بسیاری از افراد هدف مشخصی در زندگی خود ندارند. آن‌ها ازدواج را به عنوان راهی برای تحکیم عشق خود برنمی‌گزینند، بلکه برای فرار از واقعیت زندگی خود تن به ازدواج می‌دهند. آ‌ن‌ها فکر می‌کنند با ازدواج با هر شخصی که سر راه آن‌ها قرار گیرد می‌توانند از بی‌حوصلگی و کسالتی که زندگی آن‌ها را پر کرده‌ است فرار کنند. برای زندگیتان هدفی برگزینید که وجود شما را پر از شور و اشتیاق کند.

انگیزه‌ های غلط برای ازدواج گریختن از واقعیت زندگی

۱۷. گریز از مسئولیت

بسیاری از افراد فقط به این دلیل ازدواج می‌کنند که نمی‌خواهند مسئولیت زندگی خود را بر عهده گیرند. آن‌ها ازدواج را به عنوان پل می‌بینند که از طریق آن می‌توانند تمام بار مسئولیت زندگی خود را بر دوش فرد مقابل اندازند. مطمئن شوید که طرف مقابل یا حتی خودتان در زمره‌ی این افراد نباشید.

۱۸. اخذ تابعیت کشوری دیگر

افرادی هم وجود دارند که به ازدواج‌های مصلحتی روی می‌آورند. آن‌ها بدون توجه به خصوصیات و ویژگی‌های طرف مقابل فقط به این دلیل که با ازدواج با او می‌توانند به صورت قانونی تابعیت کشور او را اخذ کنند، با وی ازدواج می‌کنند. این قبیل ازدواج‌ها هرگز نمی‌تواند زندگی شادی را برای شما به ارمغان بیاورند.

۱۹. اعتماد به نفس پایین

برخی افراد خود را دوست ندارند. اعتماد به نفس پایین آن‌ها باعث می‌شود که خود را موجوداتی غیر قابل دوست داشتن بدانند. آن‌ها فکر می‌کنند ارزش و لیاقت دوست داشتن از طرف دیگران را ندارند. ترس این که دیگر شاید دیگر هیچوقت کسی آ‌نها را دوست نداشته باشد باعث می‌شود که با اولین نفری که سر راه آن‌ها قرار گیرد ازدواج کنند.

۲۰. پر کردن خلا احساسی و معنوی

افرادی هستند که خلا زیادی در زندگی خود احساس می‌کنند و فکر می‌کنند با ازدواج می‌توانند این خلا را پر کنند. هیچ‌کس به جز خودتان نمی‌تواند مشکلات عاطفی و معنوی شما را برطرف کند.

 

جمع‌بندی

انگیزه‌های زیادی در هر ازدواج وجود دارد. از انگیزه‌ های غلط برای ازدواج دور بمانید، چرا که ممکن است آسیب‌هایی که به زندگی شما وارد می‌کنند جبران‌ناپذیر باشند. شما چه انگیزه‌ های غلط دیگری برای ازدواج بین اطرافیانتان می‌شناسید؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را با ما و مخاطبان انگیزه در میان بگذارید.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید