فرار از روزمرگی با ۵ راه حل ساده

اکثر مواقع پیش آمده که احساس کسلی کرده و تمام روزهای ما یکنواخت، سرد و بی‌روح شده و حتی بزرگترین اتفاقات هم باعث خوشحالی ما نخواهد شد! گاهی وجود یک فرد منفی در محل کار و یا حتی ساعت‌ها در ترافیک ماندن، برای ما غیر قابل تحمل شده و حتی می‌تواند باعث ایجاد استرس در ما شود. در چنین مواقعی اصطلاحا دچار روزمرگی شده‌ایم و باید به دنبال تغییراتی برای داشتن احساس شادی و رضایت از زندگی باشیم. اکثر مردم نمی‌دانند که با انجام یکسری کارهای ساده، تفاوت زیادی در زندگی آن‌ها ایجاد خواهد شد. ۵ راه حل ساده ارائه…

فرار از روزمرگی

اکثر مواقع پیش آمده که احساس کسلی کرده و تمام روزهای ما یکنواخت، سرد و بی‌روح شده و حتی بزرگترین اتفاقات هم باعث خوشحالی ما نخواهد شد! گاهی وجود یک فرد منفی در محل کار و یا حتی ساعت‌ها در ترافیک ماندن، برای ما غیر قابل تحمل شده و حتی می‌تواند باعث ایجاد استرس در ما شود. در چنین مواقعی اصطلاحا دچار روزمرگی شده‌ایم و باید به دنبال تغییراتی برای داشتن احساس شادی و رضایت از زندگی باشیم.

اکثر مردم نمی‌دانند که با انجام یکسری کارهای ساده، تفاوت زیادی در زندگی آن‌ها ایجاد خواهد شد. ۵ راه حل ساده ارائه شده در این مطلب برای فرار از روزمرگی و داشتن یک زندگی شاد به شما کمک شایانی خواهد کرد.

 

۵ راه حل ساده برای فرار از روزمرگی

۱. طبیعت گردی

افراد شهرنشین‌ معمولا از طبیعت و محلی که در آن احساس آرامش داشته باشند، دور هستند. تحقیقات نشان داده که گذراندن وقت در طبیعت و دور بودن از آلودگی‌های شهری (ترافیک، دود، نور و حتی سرو صدا)، اثرات فوق‌العاده مثبتی را در دراز مدت بر سلامت روان خواهد داشت.

فرار از روزمرگی
لذت بردن از طبیعت

سعی کنید، رفتن به طبیعت را بخشی از اتفاقات روزمره خود قرار داده تا به شما کمک کند، ذهن و بدن سالمی داشته باشید؛ با هوای تازه، انرژی گرفته و مدتی از زمان خود را با آواز خواندن پرندگان و باد آرام سپری کنید.

۲. گشت و گذار آخر هفته

اگر از جمله افرادی هستید که معمولا در برنامه‌های خود، جایی برای تفریح و استراحت ندارید، دست به کار شده و برنامه‌ای را برای آخر هفته‌های خود در نظر بگیرید. یک گشت و گذار در آخر هفته، کل حس و حال شما را دگرگون خواهد کرد.

اگر متاهل هستید دونفره به پیکنیک بروید؛ این کار به شما کمک کرده تا عشق خود را به یکدیگر اثبات کرده و تمام منابع استرسی که هر روز درگیر آن هستید را فراموش کنید. پس اولویت‌های خود را به رسمیت بشناسید و زمان بیشتری را برای گذراندن با افرادی که برای شما عزیز و گرامی هستند، اختصاص دهید.

۳. کارهای داوطلبانه

زمانی که وظایف سختی بر عهده دارید، انجام دادن کارهای ساده باعث شده تا بتوانید لبخند زده و روز خوبی پشت سر بگذارید؛ انجام دادن این کارهای ساده باعث خواهد شد که خلق و خوی شما بهبود یابد.

هنگامی که شما در محل کار خود با وظایف دشواری رو به رو بوده و کفری و عصبی شده‌اید، یک روز بعد از ظهر، برای درست کردن یک سوپ لذیذ در آشپزخانه داوطلب شده و یا حتی در ایجاد یک کارگاه برای بچه‌های فقیر، پیش‌قدم شوید. بررسی کنید که انجام دادن چه کاری به صورت داوطلبانه، حال و هوای شما را بهتر خواهد کرد؛ دست به کار شده و انجام دهید.

۴. شروع روز با هیجان بالا

نحوه شروع صبح، تاثیر زیادی بر عملکرد روزانه شما خواهد داشت؛ اگر صبح سرحال نباشید، تمام روز انرژی لازم برای فعالیت‌های روزانه نخواهید داشت.

آیا تا به حال سعی کرده‌اید یک پیام صبح بخیر عاشقانه برای عزیزانتان بفرستید؟ باید برای شروع روز خود، هیجان و ذوق و شوق داشته باشید. همچنین انجام دادن یک فعالیت، مانند دوچرخه‌سواری، علاوه بر اینکه باعث افزایش آدرنالین خواهد شد، بلکه قدرت درونی شما را بهبود بخشیده و باعث می‌شود که روحیه بهتری داشته باشید و احساس کسالت و روزمرگی نکنید.

شروع یک روز پر هیجان
شروع یک روز پر هیجان

انجام دادن چند حرکت ساده ورزشی در اول صبح نیز، باعث خواهد شد که روز خود را با نگرش بهتری آغاز کرده و در طول روز احساس بهتری داشته باشید.

۵. خواندن کتاب مورد علاقه

 ممکن است در جریانات زندگی، با چالش‌های زیادی رو به رو شوید؛ اما پیدا کردن راه‌حل های موثر برای این چالش‌ها به شما اجازه رشد خواهد داد. گاهی اوقات، کمترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که خودتان برای بهبود احساس روزمرگی و کسلی خود تلاش کنید.

خواندن کتاب مورد علاقه
خواندن کتاب مورد علاقه

یکی از کارهای ساده که باعث ‌شده در طول روز احساس بهتری داشته باشید، خواندن کتاب مورد علاقه شماست. کتاب خواندن به شما یاد خواهد داد که چطور اندیشیده و چطور رفتار کنید. در واقع کتاب خوب به شما اجازه خواهد داد به جای تمام زندگی‌های که نداشته‌اید، زندگی کنید. به یاد داشته باشید که یک کتاب خوب، مسیر زندگی شما را می‌تواند تغییر دهد.

سخن پایانی

اگر می‌خواهید شادی و نشاط در زندگی‌ شما افزایش یابد، باید به دنبال تغییراتی باشید که شما را خوشحال‌تر کند. به یاد داشته باشید که روزمرگی عین مردن است؛ بنابراین برای داشتن زندگی مثبت، تمام تلاش خود را کرده تا از رکود و درجا زدن اجتناب کنید.

فرار از روزمرگی به انجام ۵ تکنیک اشاره شده در بالا، محدود نخواهد شد. امور ساده‌ای هستند که با انجام دادن آن‌ها شما به یک فرد پرانرژی و سرزنده تبدیل خواهید شد. جوراب‌های رنگی بپوشید، شعر بگویید، نفس عمیق بکشید، بستنی قیفی لیس بزنید، نقاشی بکشید و هزاران کار دیگری که فکر می‌کنید انجام دادن آن حال شما را بهتر خواهد کرد.

تجربه شما برای فرار از روزمرگی چیست؟ چه راهکارهای دیگری می‌شناسید؟ لطفا تجربیات ارزشمند خود را با ما در میان بگذارید.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید