شناخت زبان بدن مردان: از روی چشم‌ها و لبخند مرد زندگیت، شخصیتش رو بشناس

آیا تفسیر زبان مردان چگونه است؟ لبخند زدن و حرکات بدن مردان چه معنایی دارد؟

دنیای روابط بسیار پیچیده است و همواره این تمایل وجود دارد که بتوانیم مردی که روبرویمان قرار گرفته‌است را،  هرچه زودت، بیشتر و بیشتر بشناسیم تا شاید بتوانیم از یک رابطه‌ی نافرجام جلوگیری کنیم. فرقی نمی‌کند که مردی را به تازگی ملاقات کرده‌اید یا مدتی‌ است که او را می‌شناسید، شناخت زبان بدن مردان می‌تواند به پیش‌برد رابطه‌ی شما بسیار کمک کند. برای شناخت نشانه‌های زبان بدن مردان و نحوه‌ی تفسیر آن‌ها به خواندن این مطلب ادامه دهید.

نشانه‌های زبان بدن مردان و معانی ‌آن‌ها

  1. وضعیت قرار گیری بدن

زبان بدن مردان و طرز نشستن آن‌ها

شاید در ابتدا اینطور به نظر نرسد، اما چگونگی وضعیت قرارگیری یک مرد در نزدیکی شما می‌تواند نشان دهد که آیا او به شما علاقه‌مند است یا خیر. در ملاقات با یک مرد، به موقعیت بدن او دقت کنید. برای مثال دقت کنید آیا او هنگامی که شما صحبت می‌کنید، مدام به سمت جلو خم می‌شود؟ اگر بله، در اینصورت او به شما و آنچه که می‌گویید جذب شده‌است. برعکس، زمانیکه یک مرد به نظر می‌رسد رو به عقب می‌رود و به نظر می‌رسد بر چیزهای دیگری متمرکز است، احتمالا حوصله‌اش سر رفته یا حواسش پرت شده‌است؛ نشانه‌ای که طبیعتا خوشایند نیست.

  1. چشم‌ها

شنیده‌اید که می‌گویند، چشم‌ها پنجره‌های روح هستند؟ اگر مردی حین صحبت با شما، ارتباط چشمی برقرار کند یا به نظر برسد که به شما خیره می‌نگرد، احتمالا شما را جذاب می‌داند. اما اگر او به شما نگاه نکند یا مدام به چیزهای دیگری مثل تلفن همراه، نگاه کند، احتمالا به شما جذب‌ نشده‌است. نشانه‌ی دیگر گشاد شدن مردمک چشم است. این یک نشانه‌ی ظریف است که می‌تواند به معنای علاقه‌مندی یک فرد به شما باشد. چراکه گشاد شدن مردمک، واکنشی است که مغز در مقابل چیزهای جذاب از خود نشان می دهد.

در صورتی که مرد روبروی شما، به طور مداوم صورت شما را اسکن می‌کند، او صادقانه و بدون هیچ تلاشی در حال گوش دادن به شماست. اما اگر تمام مدت به یک نقطه از صورتتان خیره شده، ممکن است از روی عدم، و البته عدم تمایل، در حال گوش دادن به حرف‌های شما باشد.

  1. تماس جسمی

تمایل به تماس فیزیکی

اگرچه ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما تماس فیزیکی یکی از نشانه‌های زبان بدن مردان است که می‌گوید او به شما علاقه‌مند است. مردانی که به کسی علاقه‌مند هستند، بسیار ممکن است که با فرد مقابل تماس فیزیکی لطیف و البته غیرجنسی، برقرار کنند. این تماس ممکن است به سادگی قرار دادن دست روی بازو یا شانه‌ی دیگری باشد.  بنابراین این احتمال وجود دارد که اگر مردی، کاملا از برقراری ارتباط فیزیکی با شما امتناع می‌‌کند،‌ احتمالا به شما جذب نشده است. البته ذکر این نکته ضروری است که این اتفاق همچنین می‌تواند به این علت باشد که او به حریم شخصی شما احترام می‌گذارد و در نتیجه الزاما نشانه‌ی بدی نیست.

  1. نزدیکی

تا به حال پیش آمده که وقتی به کسی علاقه‌مندید، تمایل زیادی نسبت به نزدیک شدن به آن فرد احساس کنید؟ این تمایل در مردان نیز وجود دارد. گفته می‌شود که اگر مردی هنگام راه رفتن سعی کند نزدیک به شما حرکت کند، احتمالا بتوان آن را به عنوان یک نکته‌ی مثبت تلقی کرد. از طرف دیگر اگر او مدام سعی می‌کند از شما فاصله بگیرد، احتمالا به یک رابطه‌ی عاشقانه با شما فکر نمی‌کند. اگر می‌خواهید این مورد را تست کنید، می‌توانید خودتان کمی به او نزدیک شوید، اگر وی این نزدیکی را حفظ کند، احتمالا به شما علاقه‌مند است.

  1. لبخند زدن

لبخند زدن و معنای آن در زبان بدن

راه دیگری که می‌توان از طریق زبان بدن مردان، فهمید که آیا به شما علاقه‌مند هستند یا خیر، توجه به حالت چهره‌، به خصوص لبخند آن‌ها است. شاید «نیشش تا بناگوشش» باز نباشد،‌اما اگر مردی در کنار شما لبخند به لب دارد – هرچند نامحسوس – احتمالا از زمانی که با شما می‌گذراند راضی است. این برای زنان هم صادق است. به طور کلی تقریبا برای هر کسی دشوار است که با قرار گرفتن در مقابل چیزی یا کسی که دوستش می‌دارند، لبخند نزنند.

  1. نحوه نشستن در کنار شما

یک نشانه‌ی بسیار ظریف در زبان بدن مردان، نحوه‌ی نشستان آن‌ها در کنار شماست؛ به خصوص طرز قرارگیری پاهایش. اگر مردی طوری بنشیند که پاهایش را رو به جلو، و بالاتنه‌اش رو به عقب باشد، می‌توان عدم علاقه‌مندی را از آن برداشت کرد. اما اگر او به شما علاقه‌مند باشد، احتمالا سعی خواهد کرد تمام توجه‌اش را به شما جلب کند و بدین ترتیب،‌ بالاتنه‌اش بیشتر به سمت شما متمایل خواهد بود.

  1. ابروها

حالت ابرو در زبان بدن مردان

اگر مردی در اولین ملاقات با شما، ابروهای خود را بالا و پایین می‌برد و چین به پیشانی می‌آورد، احتمالا به شماعلاقه‌مند است. البته برای آنکه این نشانه را ببینید، باید چشمان تیزبینی داشته باشید چراکه ممکن است بسیار جزئی یا سریع باشد. انسان‌شناسان به این نشانه «برق ابرو» می‌گویند، چون معمولا بسیار سریع اتفاق می‌افتد.

  1. جهت انگشتان پا

در صورتی که مرد مقابل شما، به گونه‌ای می‌نشیند یا می‌ایستد که انگشتان پایش به سمت یکدیگر قرار می‌گیرند، بدان معناست که او نسبت به احساس خود نامطمئن است. بنابراین اگر پسری را در اطراف خود می‌بینید که در این حالت به شما نگاه می‌کند، احتمال در حال بررسی علاقه‌مندی‌اش به شماست.

  1. خم کردن سر

اگر می‌بینید که مردی در زمان تلاقی نگاه‌هایتان با هم، کمی گردنش را خم می کند، او به طور ناخواسته به شما می‌گوید که به شما علاقه‌مند است.

  1. نشان دادن کف دست‌ها

هنگامی که یک مرد در ملاقات با شما، به طور ناخودآگاه کف دست‌هایش را به شما نشان می‌دهد، بدان معناست که او به دنبال یک رابطه‌ی عاطفی عمیق‌ر با شماست. نکته جالب اینجاست که در مغز ما بخشی وجود دارد که به طور اختصاصی دست‌ و شکل آن را پردازش می‌کند. بنابراین با دیدن کف دست یک مرد، ممکن است ناخودآگاه شما، بیشتر شما را به سمت یک رابطه‌ی عاطفی عمیق با آن مرد سوق دهد.

  1. طرز دست دادن

نکات بسیار زیادی را می‌توان از طرز دست دادن مردان فهمید. اگر مردی دستش را طوری جلو می‌آورد که کف دستش رو به زمین باشد، او مرد سلطه‌جویی است. اما برعکس، اگر کف دست او رو به بالا باشد، نشانه‌ی صداقت و قرار دادن شما در جایگاهی بالاتر است. اگر مرد با هر دو دستش به شما دست می‌دهد، او تمایل زیادی دارد که با شما یک رابطه‌ی صمیمی داشته باشد.

چراغ‌ قرمزها در زبان بدن مردان

زبان بدن بیانگر عدم علاقه

تفسیر زبان بدن، فقط به شما کمک نمی‌کند که حدس بزنید آیا مردی به شما علاقه‌مند است یا خیر، بلکه با شناخت نشانه‌های زبان بدن مردان، ممکن است بتوانید بفهمید که آیا اصلا باید به آن مرد نزدیک شد یا خیر؟ اگر مردی نشانه‌هایی از زبان بدن «پرخاشگری یا تهاجمی بودن» را به نمایش بگذارد، احتمالا این یک چراغ قرمز است که به شما می‌گوید:‌ «از او فاصله بگیرید». همینطور اگر شاهد تلاش‌های ناخواسته و مداومی از سوی او برای لمس بدنتان هستید و حس می‌کنید که او به حریم شخصی شما، بدون اجازه، تجاوز می‌کند. به احساسات درونی خود اعتماد کنید، و اگر نسبت به حرکات و رفتارهای یک مرد احساس خوبی ندارید، از او فاصله بگیرید. رابطه‌ی عاشقانه‌ی شما قرار است که حالتان را بهتر کند. اینطور نیست؟

سخن پایانی

زبان بدن شما، آگاهانه یا ناخودآگاه، وضعیت ذهنی و روحی شما را منعکس می‌کنند. یادگیری نشانه‌های زبان بدن،‌ نه تنها به شما کمک می‌کند که بتوانید احساسات و تصورات دیگران را حدس بزنید یا بتوانید علائم زبان بدن خودتان را کنترل کنید تا بتوانید تاثیر بهتری بر مخاطب خود بگذارید.

برای کنترل بیشتر بر زبان بدن در محیط‌های حرفه‌ای، پیشنهاد می‌کنیم مطلب «زبان بدن در مذاکره؛ بایدها و نبایدهای زبان بدن برای موفقیت در مذاکرات» را مطالعه کنید. نظر شما چیست؟ آیا شما در خواندن زبان بدن مردان موفق هستید؟‌

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید