آشنایی با خواص موز سیاه شده

احتمالا شما نیز با مشاهده موز لکه‌دار، از خوردن آن اجتناب کرده و چنین میوه‌ای را کنار می‌گذارید. اما اگر از خواص موز سیاه شده آگاه باشید، با رغبت کامل به میل کردن آن مشغول خواهید شد. اما این خواص چیست و برای چه کسانی بیشتر مفید است؟ با ما همراه باشید.   خواص موز سیاه شده خواص موز سیاه شده را باید بارها بیشتر از موز معمولی بدانیم. مهم‌ترین و بارزترین خاصیت موز لکه‌دار و سیاه شده، ضدسرطان بودن و مقابله با رشد سلول‌های سرطانی است. ۱. اعجاز ضدسرطانی از خواص موز سیاه شده لکه دار شدن موز و…

خواص موز سیاه شده

احتمالا شما نیز با مشاهده موز لکه‌دار، از خوردن آن اجتناب کرده و چنین میوه‌ای را کنار می‌گذارید. اما اگر از خواص موز سیاه شده آگاه باشید، با رغبت کامل به میل کردن آن مشغول خواهید شد. اما این خواص چیست و برای چه کسانی بیشتر مفید است؟ با ما همراه باشید.

 

خواص موز سیاه شده

خواص موز سیاه شده را باید بارها بیشتر از موز معمولی بدانیم. مهم‌ترین و بارزترین خاصیت موز لکه‌دار و سیاه شده، ضدسرطان بودن و مقابله با رشد سلول‌های سرطانی است.

۱. اعجاز ضدسرطانی از خواص موز سیاه شده

لکه دار شدن موز و سیاه شدن برخی از قسمت‌های آن، بدان معناست که مقدار زیادی TNF که ماده قوی ضدسرطان است، در موز آزاد شده است. البته موز در حالت عادی نیز حاوی مقادیری از TNF است، اما پس از رسیده شدن کامل و پدیدار گشتن لکه‌های سیاه، میزان NFT به مراتب افزایش می‌یابد.

با این حساب مصرف موز در چنین حالتی، به معنای دریافت موادی‌ است که بدن شما را در مقابل سرطان‌ها بیمه ساخته و به توقف رشد سلول‌های سرطانی کمک می‌کند. سایر میوه‌های ضدسرطان از جمله آناناس، خرمالو، انگور، سیب و البته هندوانه هستند. اما ترکیبات موجود در موزهای رسیده و سیاه، فوق العاده قوی بوده و در قیاس با سایر میوه‌ها، منحصر به فرد می‌نماید.

خواص موز سیاه شده و لکه دار

NFT چیست؟

NFT همان نکروز تومور است که ساختار پروتئینی دارد و در مقابله با سلول‌های سرطانی، پرچم‌دار شناخته می‌شود. نکروز تومورها قابلیت توقف رشد سلول‌های سرطانی را داشته و حتی قادر به از بین بردن و کاهش تعداد آن‌ها هستند.

۲. بهبود وضعیت گوارش

پکتین موجود در موز به عنوان یک فیبر قوی، به سیستم گوارشی بدن انسان کمک کرده و فرآیند هضم غذا در معده را تسهیل می‌کند.

۳. رفع افسردگی

ترشح هورمون سروتونین با رفع و پیشگیری از افسردگی و شادی آفرینی در ارتباط مستقیم است. موز دارای آمینو اسیدی به نام تریپتوفان است که در ترکیب با ویتامین‌های گروه B، به افزایش ترشح سروتونین منجر می‌شود.

موز سیاه شده

۴. درمان سوزش معده

همان طور که گفتیم مصرف موز با بهبود وضعیت گوارش ارتباط مستقیم دارد. به علاوه این میوه موجب بالا رفتن سطح PH موادی که در معده تحت هضم قرار دارند، اسید معده را کمتر ساخته و از سوزش همیشگی معده رهایتان می‌سازد. بنابراین اگر همیشه از سوزش معده رنج می‌برید، مصرف موز را به برنامه غذایی روزانه‌تان اضافه کرده و از مزایای آن بهره‌مند شوید.

 

نکات پایانی

با توجه به نکاتی که در بالا گفته شد و موارد اضافی که کمتر به آن‌ها پرداخته می‌شود، موز را باید یکی از شاه میوه‌های خلقت بدانیم. بزرگترین خاصیت موز، غنی بودن آن از پتاسیم است. پتاسیم یک ماده معدنی‌ است که برای سلامت قلب فوق العاده ضروری بوده و به بهبود عملکرد آن کمک می‌کند.

تاسیم موجود در موز، به کنترل فشار خون و پایین آوردن سطح آن کمک کرده و به این شکل گردش خون را در رگ‌ها تسهیل می‌سازد. هر عدد موز؛ چیزی نزدیک به ۱۰ درصد از پتاسیم مورد نیاز بدن انسان را به صورت روزانه تامین می‌کند. خواص ضدسرطانی و تسکین دهنده‌های گوارشی و اعصاب، این میوه را به یکی از بهترین انتخاب‌ها تبدیل ساخته است. پیشنهاد می‌شود خواص عسل گون  را نیز به عنوان دارویی ضد سرطانی و بی ضرر حتما مطالعه کنید.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید