معرفی رژیم ۱۴ روزه تخم مرغ + نکات مهم این رژیم

بسیاری از افراد رژیم تخم مرغ را امتحان کرده و موفق شده‌اند در طول ۲ هفته، حدود ۱۲ کیلوگرم کاهش وزن داشته باشند. از این رو این رژیم مثل رژیم جنرال موتورز جزء روش‌های سریع برای کاهش وزن به حساب می‌آید. در این مقاله با نکات مهمی که باید در مورد رژیم تخم مرغ بدانید آشنا خواهید شد؛ انواع رژیم‌های تخم مرغ، نکاتی در مورد افزایش موفقیت در این رژیم، نمونه برنامه رژیمی و بهترین شیوه برای انجام دادن آن را در ادامه این مقاله خواهید خواند.   رژیم تخم مرغ این رژیم غذایی دارای میزان زیادی پروتئین بوده و…

رژیم تخم مرغ

بسیاری از افراد رژیم تخم مرغ را امتحان کرده و موفق شده‌اند در طول ۲ هفته، حدود ۱۲ کیلوگرم کاهش وزن داشته باشند. از این رو این رژیم مثل رژیم جنرال موتورز جزء روش‌های سریع برای کاهش وزن به حساب می‌آید. در این مقاله با نکات مهمی که باید در مورد رژیم تخم مرغ بدانید آشنا خواهید شد؛ انواع رژیم‌های تخم مرغ، نکاتی در مورد افزایش موفقیت در این رژیم، نمونه برنامه رژیمی و بهترین شیوه برای انجام دادن آن را در ادامه این مقاله خواهید خواند.

 

رژیم تخم مرغ

این رژیم غذایی دارای میزان زیادی پروتئین بوده و کالری کمی دارد تا به این طریق به کاهش اشتها و کاهش مصرف کالری کمک کند. تخم مرغ دارای مواد معدنی و ویتامین‌های ضروری بدن بوده که شامل ۱۳ نوع ویتامین و مواد مغذی مختلف مانند ویتامین D، ویتامین B12، ویتامین B6، فسفر، اسید فولیک، آهن، روی بوده و همچنین ۱۵ درصد از میزان روزانه بدن به ریبوفلاوین را برطرف می‌کند.

برخی از افراد ممکن است نگران کلسترول موجود در تخم مرغ باشند؛ اما نیازی به نگرانی نیست، مگر اینکه کلسترول بالایی داشته باشید. تحقیقات ثابت کرده این رژیم کوتاه‌مدت، تاثیر زیادی روی بدن ایجاد نمی‌کند.

تخم مرغ آب پز و رژیم

 

انواع رژیم تخم مرغ

رژیم تخم مرغ انواع مختلفی دارد؛ برای مثال رژیم تخم مرغ ساده”، رژیم سریع تخم مرغ” (که در آن فقط تخم مرغ، پنیر و کره موجود است) و رژیم تخم مرغ و گریپ فروت” و غیره.

ما در این مقاله رژیم ساده تخم مرغ را معرفی خواهیم کرد؛ چراکه در این رژیم می‌توانید غذاهای بیشتری مصرف کرده و در عین حال، نتیجه مطلوبی به دست آورید.

شما همچنین می‌توانید رژیم‌های مختلف تخم مرغ را با هم ترکیب کنید؛ مثلا رژیم تخم مرغ ۳ روزه، رژیم تخم مرغ ۷ روزه و رژیم تخم مرغ ۲۸ روزه را با هم ترکیب کنید. اما به منظور حفظ تعادل، رژیم تخم مرغ ۱۴ روزه بهترین گزینه‌ای است که می‌توانید امتحان کنید.

نمونه یک رژیم تخم مرغ ۱۴ روزه

موارد کلی

صبحانه: ۲ عدد تخم مرغ (یا حتی بیشتر، بسته به وزن فرد و میزان گرسنگی‌) به همراه یکی از میوه‌های گروه مرکبات مثل گریپ فروت یا پرتقال.

نهار: مقدار کمی پروتئین بدون چربی مثل مرغ یا ماهی به همراه سالاد سبز.

شام: یک یا دو عدد تخم مرغ به همراه سالاد یا سبزیجات بخارپز.

نکته: گیاهخواران می‌توانند به جای مرغ و ماهی از غذاهای حاوی پروتئین مثل بادام، دانه چیا، و سبزیجات سبز تیره مثل کلم بروکلی یا اسفناج استفاده کنند. اگر گیاهخوار هستید و در طی این رژیم احساس گرسنگی کردید، آب بیشتری بنوشید و یا تخم مرغ و سبزیجات بیشتری میل کنید.

هفته اول

  • روز اول

صبحانه: ۲ عدد تخم مرغ آب‌پز و یک گریپ فروت

نهار: مرغ و سالاد

شام: ۲ برش نان غلات کامل و یک سیب

  • روز دوم

صبحانه: ۲ عدد تخم مرغ آب‌پز و یک پرتقال

نهار: مرغ گریل شده با سالاد

شام: ۲ عدد تخم مرغ آب‌پز و سالاد

  • روز سوم

صبحانه: ۲ عدد تخم مرغ آب‌پز و یک گریپ فروت

نهار: یک تکه نان گندم کامل، گوجه‌فرنگی و یک قطعه پنیر کم‌چرب

شام: مرغ و سبزیجات بخارپز شده

  • روز چهارم

صبحانه: ۲ عدد تخم مرغ آب‌پز و یک پرتقال

نهار: فقط مرغ بخارپز

شام: فقط میوه

  • روز پنجم

صبحانه: فقط ۲ عدد تخم مرغ آب‌پز

نهار: ۲ عدد تخم مرغ آب‌پز و سبزیجات بخارپز

شام: ماهی گریل شده و سالاد

  • روز ششم

صبحانه: فقط ۲ عدد تخم مرغ آبپز

نهار: فقط میوه

شام: مرغ بخارپز و سالاد

  • روز هفتم

صبحانه: ۲ عدد تخم مرغ آب‌پز و یک گریپ فروت

نهار: مرغ، گوجه‌فرنگی و سبزیجات بخارپز

شام: سبزیجات بخارپز

هفته دوم

  • روز هشتم

صبحانه: فقط ۲ عدد تخم مرغ آب‌پز

نهار: مرغ و سالاد سبز

شام: ۲ عدد تخم مرغ، سالاد و یک پرتقال

  • روز نهم

صبحانه: فقط ۲ عدد تخم مرغ آب‌پز

نهار: ماهی گریل شده و سالاد سبز

شام: ۲ عدد تخم مرغ آبپز و سبزیجات بخارپز شده

  • روز دهم

صبحانه: ۲عدد تخم مرغ آب‌پز و یک پرتقال

نهار: مرغ و سالاد

شام: ۲ عدد تخم مرغ آب‌پز، سالاد و یک پرتقال

  • روز یازدهم

صبحانه: ۲ عدد تخم مرغ آب‌پز و یک گریپ فروت

نهار: ۲ عدد تخم مرغ آب‌پز، سبزیجات بخارپز و مقدار کمی پنیر کم چرب

شام: مرغ بخارپز و سالاد سبز

  • روز دوازدهم

صبحانه: ۲ عدد تخم مرغ آب‌پز و یک پرتقال

نهار: سالاد تن ماهی

شام: ۲ عدد تخم مرغ آب‌پز و سالاد سبز

  • روز سیزدهم

صبحانه: ۲ عدد تخم مرغ آب‌پز و یک گریپ فروت

نهار: مرغ و سالاد

شام: فقط میوه

  • روز چهاردهم

صبحانه: ۲ عدد تخم مرغ آب‌پز

نهار: مرغ بخارپز و سبزیجات

شام: فقط سبزیجات بخارپز

 

نتایج رژیم

در شبکه‌های اجتماعی روایت‌های زیادی در مورد موفقیت‌های به‌دست آمده از این رژیم به اشتراک گذاشته می‌شود و همگی مبنی بر این است که نتایج مثبتی از این رژیم گرفته‌ شده‌است. در زیر نظرات بعضی از کاربران آورده شده‌است.

  • همسر من با این رژیم ۱۱ کیلوگرم کاهش وزن داشت.
  • من حدود یک ساله که صبحانه تخم مرغ آب‌پز، ناهار یک چهارم یک ساندویچ کره بادم زمینی و میوه و شام یک غذای کم کالری و سبک خوردم و ۲۲ کیلوگرم لاغر شدم.
  • این رژیم واقعا جواب می‌ده! من ۳ کیلو لاغر شدم و دوستم ۵ کیلو.

تخم مرغ محلی

خوراکی های مجاز دیگر در این رژیم

غذاهای دیگری که می‌توانید در رژیم تخم مرغ مصرف کنید، در زیر آورده شده‌است.

  • گوشت: ماهی سالمون.
  • سبزیجات کم کربوهیدرات: سبزیجات برگ‌دار مثل کاهو، اسفناج، کلم و غیره؛ همچنین سبزیجاتی مثل گل‌کلم، کلم بروکلی، مارچوبه، قارچ و پیاز.
  • میوه‌ها: سیب، توت فرنگی، آلو، خیار، فلفل، بادمجان، گوجه فرنگی، آووکادو (یک چهارم در روز).
  • آجیل: بادام، گردو، و دانه‌های چیا.
  • نوشیدنی‌ها: آب، قهوه سیاه و چای.

تخم مرغ آبپز

 

نکاتی برای افزایش موفقیت در این رژیم

در هنگام پیروی از رژیم تخم مرغ آبپز، حتما مقدار زیادی آب بنوشید؛ زیرا رژیم‌هایی که پروتئین زیادی دارند ممکن است باعث یبوست شوند. همچنین آب برای کاهش وزن موثر است؛ آب به شما کمک می‌کند تا احساس سیری کنید، بدن‌ ‌خود را سم‌زدایی کرده و نیاز بدن به هیدراته شدن را برطرف کنید. افراد مختلف، بسته به ظاهر و میزان ورزشی که می‌کنند، باید حداقل ۹ تا ۱۳ لیوان آب در طی روز مصرف کنند.

اگر بعد از چند روز از مصرف تخم مرغ آب‌پز خسته شدید، می‌‌توانید تخم مرغ نیمرو درست کنید؛ به شرط آنکه آن را بدون روغن تهیه کنید. اما تخم مرغ آب‌پز بهترین گزینه است؛ چراکه ویتامین B12 آن از بین نرفته است.

موفقیت به دست آمده از این رژیم بستگی به میزان کالری که مصرف می‌کنید دارد. باید در نظر داشته باشید که میزان کالری مصرفی روزانه خود را تا حد ممکن کاهش دهید؛ حدود ۱۷۰۰ کالری.

برای به دست آوردن نتیجه بهتر، از برنامه ۱۴ روزه‌ای که در بالا معرفی کردیم پیروی کنید و وعده‌های روزهای مختلف را با هم عوض نکنید؛ زیرا این برنامه به خوبی طراحی شده تا بدن را از مرحله‌های مختلف بگذراند. وعده‌های غذایی خود را به ۳ عدد در روز محدود کنید و میان وعده‌ها را حذف کنید. اگر احساس گرسنگی کردید، چای سبز بنوشید یا از میوه‌های موجود در خانواده مرکبات استفاده کنید.

 

مزایای وجود گریپ فروت در رژیم تخم مرغ

گریپ فروت حاوی ترکیب ارگانیکی به نام نوتکاتون است که باعث به وجود آمدن عطر خوش این میوه شده است. این ترکیب آنزیمی به نام AMP کیناز را فعال می‌کند که باعث جذب گلوکز و سایز فرآیندهای تولید انرژی می‌شود.

تحقیقات نشان داده که گریپ فروت در کاهش چربی بدن و کاهش گرسنگی بسیار موثر است؛ بنابراین می‌تواند باعث کاهش وزن گردد.

 

خوراکی‌ های غیر مجاز در این رژیم

اگر می‌خواهید به هدف کاهش وزن خود دست یابید، از مصرف خوراکی‌هایی که در زیر آورده شده، اجتناب کنید.

  • هله هوله
  • تنقلات
  • نوشابه
  • سبزیجات نشاسته‌دار (چغندر، سیب زمینی، هویج و غیره)
  • غذاهای پرکربوهیدرات مثل برنج و ماکارونی
  • شکر، آب نبات یا شیرینی
  • محصولات لبنی مثل شیر یا پنیر

 

هشدار

رژیم تخم مرغ پخته شده می‌تواند برای گرفتن نتیجه زود هنگام مناسب باشد؛ اما به عنوان یک راه حل دائمی برای کاهش وزن توصیه نمی‌شود. بدن شما به تنوع غذایی نیاز دارد؛ همچنین مطمئنا پس از مدتی، از مصرف تخم مرغ آب‌پز خسته خواهید شد. همچنین شما باید هرگونه علائم خستگی، ضعف یا ناراحتی در بدن خود را کنترل کنید. رژیم تخم مرغ آب‌پز ممکن است برای بعضی افراد به خوبی عمل کند، در حالی که در برخی دیگر ممکن است تاثیر زیادی نداشته باشد. بنابراین حتما قبل از شروع رژیم، از پزشک متخصص مشاوره بگیرید.

 

سخن آخر

در این مقاله رژیم تخم مرغ و نمونه‌ای از یک برنامه ۱۴ روزه برای آن، به منظور کاهش وزن سریع، آورده شد؛ شما می‌توانید برای ۲ هفته از این برنامه غذایی پیروی کنید؛ اما بیشتر از ۲ یا ۳ هفته نباید آن را مورد استفاده قرار دهید. پس از آن می‌بایست یک سبک زندگی سالم داشته باشید تا دچار افزایش وزن نشوید. خواندن مقاله «۱۴ حرکت ورزشی برای لاغری شکم» نیز برای سرعت بخشیدن به روند لاغری شما کمک‌کننده خواهد بود. آیا شما تجربه گرفتن رژیم‌های سریع را داشته‌اید؟ این رژیم را امتحان کرده‌اید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و دیگر کاربران انگیزه در میان بگذارید.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید