راهنمای انتخاب روسری بر اساس رنگ پوست، آرایش و فرم صورت

انگیزه – مد و پوشاک – نخستین موضوعی که در انتخاب روسری به ذهن خطور می‌کند رنگ و طرح آن است. هنگام خرید روسری به صورت غیر ارادی به سراغ انتخاب‌هایی می‌رویم که رنگ و نقششان ما را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد. اگر بخواهیم دقت بیشتری به خرج دهیم نهایتاً ممکن است به هماهنگی رنگ روسری که می‌پوشیم با مانتو یا لباس‌هایمان فکر کنیم. ولی نه فقط رنگ روسری بلکه طرح روسری که می‌پوشیم باید با حالت چهره ما هماهنگ باشد؛ بنابراین بهتر است قبل از اینکه مجذوب طرح و رنگ روسری خاصی شوید به قواعد و قوانین انتخاب…

روسری

انگیزه – مد و پوشاک – نخستین موضوعی که در انتخاب روسری به ذهن خطور می‌کند رنگ و طرح آن است. هنگام خرید روسری به صورت غیر ارادی به سراغ انتخاب‌هایی می‌رویم که رنگ و نقششان ما را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد. اگر بخواهیم دقت بیشتری به خرج دهیم نهایتاً ممکن است به هماهنگی رنگ روسری که می‌پوشیم با مانتو یا لباس‌هایمان فکر کنیم. ولی نه فقط رنگ روسری بلکه طرح روسری که می‌پوشیم باید با حالت چهره ما هماهنگ باشد؛ بنابراین بهتر است قبل از اینکه مجذوب طرح و رنگ روسری خاصی شوید به قواعد و قوانین انتخاب روسری توجه کنید.

روسری

انتخاب روسری اغلب بر اساس رنگ مو، فرم صورت، رنگ پوست و اکسسوری‌هایی که در پوشش خود از آن‌ها استفاده می‌کنید، صورت می‌پذیرد. باید توجه داشته باشید که برای انتخاب روسری لازم نیست روسری که قصد خرید آن را دارید، دقیقاً همرنگ لباس‌های شما باشد. همیشه می‌توانید یک یا دو درجه تیره‌تر یا روشن‌تر و یا حتی رنگ‌های کاملاً متفاوت را برای روسری خود انتخاب و خریداری کنید. نکاتی مانند هماهنگی رنگ روسری با رنگ پوست و مو، جنس روسری و سایز آن نیز نقش پررنگی در انتخاب روسری دارند.

 

انتخاب روسری متناسب با رنگ پوست، مو و چشم

۱- رنگ پوست روشن

خانم‌هایی که رنگ پوست آن‌ها روشن است، اگر می‌خواهند زیباتر به نظر بیایند، می‌بایست از رنگ‌های شاد و سرزنده در روسری‌های خود استفاده کنند و کمتر به سراغ رنگ‌های کم رنگ و به عبارت عامیانه رنگ‌های روحی بروند. استفاده از رنگ‌های روشن برای این افراد سبب می‌شود تا صورت رنگ پریده به نظر بیاید. رنگ‌هایی نظیر کرمی، لیمویی، آبی آسمانی و سبز روشن ازجمله رنگ‌هایی هستند که به تنهایی فاقد روح و سرزندگی هستند و وقتی با پوست روشن شما در کنار هم قرار بگیرند، جذابیت شما را کاهش خواهند داد. روسری‌هایی با رنگ‌های نارنجی، زرشکی، قهوه‌ای و یشمی را با خیال آسوده بپوشید و زیبایی خودتان را چند برابر کنید.

۲- رنگ پوست تیره

خانم‌هایی که رنگ پوستی تیره و سبزه دارند برای انتخاب روسری نباید به سراغ روسری‌هایی با رنگ‌های تیره بروند. روسری‌هایی با رنگ‌های تیره صورت شما را بیش از حد گرفته نشان می‌دهد. هرگز سراغ تناژ کدر مثل دودی، بنفش تیره و قهوه‌ای نباشید.

۳- چشمان رنگی

اگر دارای چشمانی رنگی هستید، انتخاب روسری با تناژ رنگی مشابه رنگ چشمانتان انتخابی بسیار هوشمندانه‌ برای شما محسوب می‌شود.

رنگ و چشم و انتخاب روسری

۴- رنگ مو

رنگی که موی شما دارد، نقش مهمی در انتخاب روسری ایده آل برای شما بازی می‌کند. از این رو، نه فقط باید به رنگ پوست، لباس و اکسسوری‌های دیگر که با روسری خود می‌پوشید، بلکه می‌بایست به رنگ موهایتان نیز توجه داشته باشید.

  • به بانوانی که رنگ موی قهوه‌ای دارند، پیشنهاد می‌شود به دنبال روسری با رنگ‌های شکلاتی، سایه‌های سیاه و آبی باشند.
  • خانم‌های دارای موی مشکی می‌توانند تقریباً هر رنگ روسری را که مایل باشند، بپوشند. تنالیته‌های رنگ آبی و قرمز، زیبایی رنگ موی شما را بیشتر نمایان می‌کنند.
  • با انتخاب روسری‌هایی با طیف رنگی صورتی، خاکستری، قرمز و سیاه، به مو‌های با رنگ بلوند شما جلوه بیشتری خواهند داد.
  • اگر رنگ موی شما حالتی از رنگ قرمز دارد، از پوشیدن روسری قرمز خودداری کنید. در عوض روسری خود را در طیف رنگ‌های قهوه‌ای، طلایی، زرد، سبز، آبی، سیاه و خاکستری انتخاب کنید.

هماهنگی روسری با چهره

 

انتخاب روسری بر اساس فرم صورت

۱- صورت ظریف و کشیده

اگر جزو دسته‌ای از خانم‌ها هستید که صورت شما ظریف و کشیده است، به شما پیشنهاد می‌کنیم، سراغ روسری‌هایی که دارای خط افقی هستند، بروید. زمانی که این روسری‌ها را از وسط تا می‌زنید، خطوط افقی حالت مورب به خود می‌گیرند در نتیجه با خطای دیدی که این خطوط ایجاد می‌کنند صورت شما را پرتر نشان می‌دهند.
اگر مدل صورت شما کشیده است یا اینکه گونه ندارید، اجازه ندهید روسری، صورت شما را پنهان کند. چون سبب می‌شود صورتتان بیش از حد لاغر به نظر برسد.

انتخاب روسری

۲- صورت گرد و مستطیلی

اگر صورتی گرد یا مستطیلی دارید می‌توانید روسری‌هایی را انتخاب کنید که نوارهای پهن و کشیده دارند. نوارهای پهن این نوع از روسری‌ها بعد از اینکه آن را از وسط تا می‌زنید، کاملاً به صورت عمودی روی سر شما قرار می‌گیرند؛ بنابراین با خطای دیدی که ایجاد می‌کنند چهره شما را کشیده‌تر نشان می‌دهند.
اگر فرم صورت شما گرد است، با تازدن گوشه‌های روسری از دو طرف صورت، یعنی قسمتی از روسری که روی گونه شما قرار دارد، صورت شما گرد بودن خودش را حفظ می‌کند؛ اما اگر تمایل دارید اندکی صورتتان کشیده تر به نظر بیاید، دو طرف روسری را تا نزنید. به این ترتیب روسری یا شال شما روی گونه‌های شما را پوشش می‌دهد و صورتتان کشیده‌تر به نظر می‌آید.

  • اگر تمایل دارید روسری که می‌خرید صورت شما را ظریف‌تر نشان دهد، باید به دنبال روسری‌هایی با طرح های ظریف باشید. دقت داشته باشید، ظرافت به هیچ وجه به معنای خلوت و ساده بودن روسری شما نیست. چون زمانی که روسری با طرح ظریف انتخاب می‌کنید هر چقدر هم شلوغ و پر از طرح و نقش باشد، اصلاً لازم نیست نگران درشت به نظر آمدن صورت خود باشید.
  • اگر تمایل دارید صورتتان درشت‌تر به نظر آید، باید به دنبال خریدن مدل‌هایی باشید که در طراحی آن‌ها نشانی از ظرافت نیست. استفاده از نوارهای پهن و بدون قانون یا همان طرح‌های گل درشت سبب می‌شود تا ظرافت بیش از حد چهره شما آن طور که باید، به چشم نیاید.
  • اگر به خرید روسری‌هایی با پس زمینه روشن به خصوص رنگ سفید علاقه مند هستید، دقت کنید نقش و طرح به کار رفته در روسری شما از میان رنگ‌های گرم انتخاب شده باشد. این ترفند باعث می‌شود چهره شما سرد و بی روح به نظر نیاید.

روسری ابریشمی

انتخاب روسری متناسب با آرایش

  • روسری خود را می‌توانید با لوازم آرایشی، اکسسوری، لاک ناخن و کیف خود هماهنگ کنید. در مورد لوازم آرایش رژ گونه، رژ لب، سایه چشم جزو اقلامی هستند که زیبایی صورت را دو چندان می‌کند. در حالتی که این آرایش‌ها با همدیگر ست شوند، زیباتر خواهند شد. بهتراست روسری‌ با رژ و یا با سایه ست شود. اگر روسریف سایهف رژ گونه و رژلب همگی همرنگ باشد، یکنواختی ایجاد شده و صورتتان زیبا به نظر نمی‌آید.
  • اگر روی روسری نقش گل، لوگو یا حاشیه وجود دارد، می‌توانید رژ لبتان را با آن طرح‌ها هماهنگ کنید.
  • اگر روسری دارای طرح شلوغی مانند گل‌های درشت و رنگارنگ داشت، بهتراست آرایش ملایم انجام دهید. در غیر این صورت شلوغ و آشفته به نظر می‌رسید.

هماهنگی روسری با آرایش

هماهنگی بین جنس روسری و لباس

جنس روسری نیز نقش مهمی را در زیبایی شما دارد. باید جنس روسری خود را با لباس‌تان ست کنید. این موضوع به آن معنا نیست که شما فقط باید روسری ابریشم را با پیراهن‌های ابریشمی بپوشید. شما می‌توانید جنس و سبک روسری را انتخاب کنید که بیشترین هماهنگی را با لباس‌ شما دارد.

نگهداری و شستن صحیح روسری

  • تا زدن روسری موجب به وجود آمدن خط تا روی روسری می‌شود. از این رو بهترین راه برای نگهداری روسری رول کردن و یا آویزان کردن آن به صورتی است که تحت فشار قرار نگیرد.
  • الیاف روسری غالباً از جنس ابریشم، ساتن و جنس های ظریف است. از این رو شستن روسری با ماشین لباسشویی به بافت روسری آسیب می‌رساند. اصولی ترین راه برای شستن روسری این است که آن را درون تشت آبی همراه با مایع شستشو قرار دهید و با حرکات ملایم بشویید.
  • هنگام شستن از چنگ زدن و چلاندن روسری خودداری کنید.
  • برای خشک کردن روسری نیز به جای استفاده از خشک کن بهتر است که مقداری از رطوبت روسری را با حوله بگیرید و آن را آویزان کنید. دقت داشته باشید که آویزان کردن روسری خیس باعث کش آمدن و تغییر حالت الیاف آن می‌شود.

شما به هنگام انتخاب روسری به چه نکاتی دقت می‌کنید؟ اگر در این زمینه تجربه یا اطلاعاتی دارید، آن را از طریق ارسال نظر، با ما و سایر مخاطبین انگیزه به اشتراک بگذارید.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید