روانشناسی شخصیت: این عادت‌ها شما را به زنی موفق تبدیل خواهد کرد؟

راه هایی برای صرفه جویی در هزینه ها و مدیریت مالی

هنگامی که پول را خرج می‌کنید، از عقل خود استفاده کنید و کانال‌های پرداخت متعددی ایجاد کنید، تا به زودی به هدف خود که یک زندگی مرفه است، برسید.

قبل از اینکه یاد بگیرید چگونه پول را مدیریت کنید، باید یاد بگیرید که چگونه پول پس‌انداز کنید. پس‌انداز اساس مدیریت مالی است و در مواقع اضطراری “طلسم نجات‌بخش” است. صرفه‌جویی در پول ساده به نظر می‌رسد، اما بسیاری از مردم نمی‌توانند این کار را انجام دهند، به خصوص کسانی که تازه وارد بحث های مالی شده اند. اگر در این موقعیت قرار گرفتید، باید عادات خرج کردن خود را مرور کنید.

شاید برای شما هم مفید باشد:تست شخصیت: بیا بگو چطوری نشستی تا بهت بگم ذهنت چطوری کار میکنه؟

مدیریت مالی و موفقیت

در اینجا پنج راه ساده وجود دارد که به شما کمک می‌کند به زودی یک زندگی موفق را تجربه کنید.

۱. یک کانال پرداخت جداگانه ایجاد کنید

بسیاری از مردم فقط حقوق می گیرند و تمام پول خود را خرج می کنند بدون اینکه دلیل آن را بفهمند. این به راحتی زمانی اتفاق می افتد که تمام پول خود را در یک سبد قرار دهید. کاری که می توانید انجام دهید این است که منابع پول را جدا کنید. به عنوان مثال، شما برای یک حساب پس انداز باز می کنید. این حساب فقط برای پرداخت هزینه های ثابت مانند اجاره، برق و آب قابل استفاده است. حساب سوم برای پرداخت هزینه های مصرف روزانه استفاده می شود.

اگر نمی خواهید تعداد زیادی حساب بانکی و کارت نقدی ثبت کنید، می توانید از کیف پول الکترونیکی نیز استفاده کنید. تا زمانی که به خود اجازه ندهید پول زیادی در حسابتان ببینید، می توانید از خرج کردن بیش از حد جلوگیری کنید.

۲. هنگام خرج کردن از دلیل استفاده کنید

رفتار مصرف‌کننده بسیاری از افراد، به‌ویژه در دنیای امروزی پر از رسانه‌ها، توسط انگیزه‌های مختلفی هدایت می‌شود. ما به راحتی می‌توانیم در تبلیغات و گرایش‌های مصرفی که برای اشخاص معروف یا هر کسی که از یک محصول جذاب استفاده می‌کند، مشاهده کنیم. اگر هوشیار نباشیم، به راحتی ممکن است با دنبال کردن روندهای خرید، درگیر شویم و در نهایت “سوخته” شویم.

خرج کردن ناگهانی یکی از دلایل اصلی تمام شدن سریع پول ما است. بنابراین، قبل از خرید هر محصولی، درخشش را از بین ببرید و مزایا و مزایا را به دقت تجزیه و تحلیل کنید. هنگام خرید محصول، تصورات خود را با واقعیت مقایسه کنید. به عنوان مثال، رنگ رژ لب جدید با نسخه محدود زمانی که روی لب ها استفاده می شود با رنگ رژ لبی که قبلاً دارید تفاوتی ندارد. یا لباس های جدید در تصور شما زیبا هستند، اما فقط به مدل می آیند. یا یک دستگاه الکترونیکی که عملکردهای زیادی دارد اما در واقع آن را فقط برای سرگرمی و مرور وب خریداری می کنید.

۳. پولی که باید خرج شود را پس انداز نکنید

اغلب اوقات، خرج کردن می تواند به ما در صرفه جویی در هزینه کمک کند. به عنوان مثال، صرف پول برای خوردن مقدار زیادی غذاها و میوه های سالم می تواند از بیماری ها جلوگیری کند و هزینه های پزشکی بسیار گران تر است. برای محصولات مراقبت از پوست ابتدا یک نمونه خریداری کنید. لباس های گران قیمت را بعد از اطمینان از تناسب خود بخرید. وقتی میل به خرید دارید یا اشتهای خاصی دارید، می توانید برای تفریح ​​آب نبات بخرید.

۴. از خرید اقلام چند منظوره که واقعا ضروری نیستند خودداری کنید

برای کسب سود، بسیاری از فروشندگان برخی از محصولات موجود را ارتقاء غیر ضروری انجام می دهند و سپس در این مزایا تا حد زیادی اغراق می کنند و باعث می شوند که احساس کنید چیزهایی که در دست دارید ناگهان دیگر جذابیتی ندارند. شما می خواهید محصولات جدیدی بخرید.

این یک ترفند بازاریابی است و ما باید از افتادن در چنین تله‌های مصرف‌کننده خودداری کنیم. اگر اقلام موجود پاسخگوی نیاز شما باشد، نیازی به خرید محصولات جدید نیست.

۵. دلیل خلاص شدن از شر یک مورد را بنویسید

مهم نیست که چقدر منطقی و مراقب باشیم، گاهی اوقات نمی‌توانیم از دام خریدهای تکان دهنده فرار کنیم. هنگامی که از شر موارد ناخواسته خلاص می شوید، دلیل خلاص شدن از شر آنها را یادداشت کنید. به عنوان مثال، شما از شر لباس های رنگ روشن خلاص می شوید زیرا ترکیب آن ها با سایر وسایل دشوار است. یا از شر لباس های سایز بزرگ خلاص شوید چون شما را چاق می کنند. برخی از محصولات مراقبت از پوست را دور می اندازید زیرا با نوع پوست شما مناسب نیستند.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید