تصاویر جذاب ضرب المثل های شیرین ایرانی با هوش مصنوعی

در جدیدترین اثر خلق شده توسط مصنوعی، ضرب‌المثل‌های مشهور ایرانی با کمک این تکنولوژی جدید تصویرسازی شده‌اند که در ادامه مطلب می‌توانید این تصاویر جذاب را به همراه معانی ضرب‌المثل ها مشاهده کنید.

هوش مصنوعی در اثر جدید خود وارد دنیای ضرب المثل های ایرانی شده و آنها را به تصویر کشیده است. تصاویری که معنای زیبای این ضرب المثل‌ها را به خوبی نشان می‌دهند.

هوش مصنوعی در حال متحول کردن چشم‌انداز بسیاری از صنایع است و یکی از حوزه‌هایی که این تکنولوژی، تأثیر چشمگیری بر آن داشته، حوزه تولید تصویر است.  ابزارهای زیادی برای ساخت عکس با هوش مصنوعی وجود دارند که می‌توانند متن را به تصویر تبدیل کنند. این ابزارهای هوش مصنوعی روش خیلی خوبی برای تبدیل ایده‌ها یا مفاهیم به تصویر هستند و می‌توانند این کار را تنها در ظرف چند ثانیه و حتی با استفاده از گوشی هوشمند انجام دهند.

در این مطلب جذاب، هوش مصنوعی از ضرب المثل ها و جمله های معروف تصویر سازی کرده است . این تصاویر هوش مصنوعی از ضرب المثل های ایرانی به قدری جذاب هستند که آدم دوست دارد ساعت ها به آنها خیره شود.

تصویرسازی ضرب المثل های شیرین ایرانی با هوش مصنوعی

ضرب المثل دوستی خاله خرسه

ضرب المثل ” دوستی خاله خرسه” در شرایطی به کار می رود که شخصی بخواهد به دوستش محبت کند اما از روی نادانی و جهالت به دوست خود ضربه می زند.

دوستی خاله خرسه

ضرب المثل مثل کبک سرش را زیر برف کرده است

کسی که متوجه عیب خود نیست و از اوضاع و محیط دور و برش بی خبر است و نمی داند در اطرافش چه می گذرد و مردم راجع به او چه می گویند، گویی آن ها را نابینا می پندارد.

مثل کبک سرش را زیر برف کرد

ضرب المثل شتر در خواب بیند پنبه دانه

کاربرد ( شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لف لف خورد گه دانه دانه ) زمانی است که بخواهیم به یک فرد تنبل و تن پرور بگوییم اینقدر آرزوهای محال و رویا پردازی های بزرگ نداشته باشد. زیرا وی اصلا هیچ تلاشی برای به دست آوردن آن ها نمی کند. چنین افرادی دائما در حال رویا پردازی هستند و زمانی که به خودشان می آیند، ناگهان کاخ رویاهایشان روی سرشان خراب می شود.

شتر در خواب بیند پنبه دانه

ضرب المثل دیوار موش داره، موش هم گوش داره

معنای این ضرب المثل این است که در سخن گفتن باید محتاط بود و هر جا و در میان هر جمعی نباید حرفی را زد، زیرا ممکن است کسی خبر چینی کرده و آن را بازگو کند.

دیوار موش داره

ضرب المثل آب که سربالا بره قورباغه ابوعطا می‌خونه

این ضرب المثل کنایه از بهم ریختگی و نابسامانی شرایط و عدم هماهنگی است.

آب که سربالا بره قورباغه ابوعطا می‌خونه

ضرب المثل مثل خر در گل ماندن

این ضرب المثل کنایه از عاجز و ناتوان و درمانده شدن است.

مثل خر در گل ماندن

ضرب المثل گرگی در لباس میش

معنی ضرب المثل گرگ در لباس میش ، یعنی دشمن زمانی که از ترس فرمانده نتواند مستقیم حمله کند خودش را به شکل نیروهای خودی در می آورد.

گرگی در لباس میش

موش تو سوراخ نمی‌‌رفت جارو به دمش می‌بست

معانی مَثَل موش تو سوراخ نمیرفت، جارو به دمش می بست:
۱ – برای حل کردن یک مشکل کوچک، مشکل بزرگتر ایجاد کردن.
۲ – این مثل در مورد کسانی به کار می رود که برای مشکل خود راه حل پیدا نمی کنند مشکل دیگری نیز به آن اضافه می کنند.
۳ – طرف خودش پذیرفته نشده نبود می خواست معرف دیگری شود.

موش تو سوراخ نمی‌‌رفت

مار در آستین پروراندن

کنایه از شخص خیانت کار یا دشمن خطرناکی را بی اطلاع پروراندن و به او محبت و رسیدگی کردن است.

مار در آستین پروراندن

به بوی کباب آمدیم دیدیم خر داغ می‌کنند

وقتی کسی خودش دچار مشکلات فراوانیست ولی به دیگران در زمینه حل همان مشکلات راه‌حل می‌دهد یا درخواست کمک به آن‌ها را می‌کند، این ضرب‌المثل را خطاب به او به کار می‌برند.

به بوی کباب آمدیم دیدیم خر داغ می‌کنند

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید