پیگیری کارت ملی هوشمند از طریق پیامک، سایت و اداره پست

کارت ملی هوشمند، مجموعه‌ای از اطلاعات فردی، هویتی و زیستی را در خود دارد و به علت تدابیر امنیتی ویژه، به راحتی قابل جعل نیست.همچنین کارت شناسایی ملی (از نوع الکترونیکی) مزایای بسیاری از جمله فراهم شدن امکان امضای دیجیتالی و همچنین تصدیق هویت افراد به شکلی مطمئن‌تر را به همراه دارد. ‏اما متاسفانه بنا به دلایل نامعلومی، بسیاری از افراد، با گذشت حتی ۲ سال از ثبت نام کارت ملی هوشمند خود، هنوز موفق به دریافت آن نشده اند. از این رو در این مطلب روش های پیگیری کارت ملی هوشمند را برایتان خواهیم گفت؛ با ما همراه باشید.…

پیگیری کارت ملی ussd

کارت ملی هوشمند، مجموعه‌ای از اطلاعات فردی، هویتی و زیستی را در خود دارد و به علت تدابیر امنیتی ویژه، به راحتی قابل جعل نیست.همچنین کارت شناسایی ملی (از نوع الکترونیکی) مزایای بسیاری از جمله فراهم شدن امکان امضای دیجیتالی و همچنین تصدیق هویت افراد به شکلی مطمئن‌تر را به همراه دارد. ‏اما متاسفانه بنا به دلایل نامعلومی، بسیاری از افراد، با گذشت حتی ۲ سال از ثبت نام کارت ملی هوشمند خود، هنوز موفق به دریافت آن نشده اند. از این رو در این مطلب روش های پیگیری کارت ملی هوشمند را برایتان خواهیم گفت؛ با ما همراه باشید.

پیگیری کارت ملی از سامانه

شما با مراجعه به سامانه پیگیری کارت ملی ncr ، می توانید نسبت به اطلاع آخرین وضعیت کارت ملی هوشمند خود اقدام کنید.

روش های پیگیری

  1. وارد کردن کد ملی و شماره سریال شناسنامه
  2.  پیگیری کارت ملی با کد رهگیری

وارد لینک ncr شوید و یکی از روش های بالا را انتخاب کرده و با پر کردن تمامی کادرها، ادامه را بزنید تا آخرین وضعیت کارت ملی هوشمند شما نمایش داده شود.

 

پیگیری کارت ملی هوشمند با پیامک

پیگیری کارت ملی با ussd : متقاضیان کارت هوشمند ملی برای اطلاع از وضعیت کارت خود، می توانند بدون مراجعه به ادارات ثبت احوال یا دفاتر پیشخوان یا سامانه، با استفاده از کد USSD تلفن همراه خود و وارد کردن #۶۰۹۰*۴* از وضعیت کارت هوشمند خود مطلع شوند.

پس از شماره گیری کد بالا، دقت کنید که صفحه کلید گوشی شما انگلیسی باشد. سپس بایستی از طریق وارد کردن کد ملی و یا کد رهگیری آخرین اطلاعات کارت ملی را دریافت کنید.

پیگیری کارت ملی ussd

پیگیری کارت ملی هوشمند در اداره پست

گاهی اتفاق می‌افتد که کارت ملی شما صادر شده و به اداره پست فرستاده شده؛ ولی با پیامک به شما اطلاع داده نشده است. بهتر است هر ماه یک بار با در دست داشتن فرمی که در زمان ثبت نام به شما تحویل داده اند، به اداره پست محل خود مراجعه کنید و پیگیر وضعیت کارت ملی خود شوید.

 

سخن آخر

از جمله مهم‌ترین مزایای کارت هوشمند می‌توان به شناسایی در حوزه دیجیتال، امکان تصدیق هویت بر اساس رمز عبور، رمزنگاری و بیومتریک به صورتی که هم کارت، هم صاحب کارت و هم سیستم بهره‌برداری بتوانند دو به دو یکدیگر را تصدیق هویت کنند، امضای دیجیتال، پردازش اطلاعات، تغییر اطلاعات پس از صدور، پشتیبانی از کاربردهای مختلف، افزودن کاربرد جدید پس از صدور کارت، دسترسی به اطلاعات بر حسب مجوزهای دسترسی و به صورت کاملا امن، استفاده کارآمدتر از خدمات دولت الکترونیک، ارائه خدمات دولتی به صورت ساده و سریع، بهره‌مندی از خدمات بیمه‌ای الکترونیکی، بهره‌مندی از خدمات حمایتی دولتی، حذف بسیاری از کاغذ بازی‌های اداری، انجام سریع امور اداری و دسترسی به بسیاری از خدمات جانبی و الکترونیکی اشاره کرد. ‏
داخل کارت هوشمند تراشه حافظه وجود دارد که حجم فراوانی از اطلاعات را می‌توان روی آن بارگذاری کرد. بنابراین، دور از ذهن نیست که روزی تمامی کارت‌های داخل کیف‌های جیبی با هم تجمیع شوند و همه اطلاعات آنها روی تراشه‌های کارت هوشمند ملی قرار بگیرد. به این ترتیب علاوه بر اطلاعات هویتی، طیف وسیعی از اطلاعات و حتی اطلاعات بانکی را می‌شود داخل این کارت‌ها گنجاند و رسماً تمامی کارت‌های دیگر را از رده خارج کرد.‏
کارت ملی شما چقدر طول کشید تا به دستتان برسد؟

در آخر شما می توانید در صورت نیاز، مطلب مربوط به گم شدن گواهینامه رانندگی و مراحل گرفتن گواهینامه المثنی را نیز در انگیزه بخوانید! 

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید