تاریخ ماه رمضان ۹۹ و عید فطر ۹۹ به شمسی و میلادی

ماه رمضان نهمین ماه از ماه‌های سال قمری است که بعد از ماه شعبان و قبل از ماه شوال قرار دارد. برای افرادی که می‌خواهند از فضیلت  این ماه بهره ببرند، مهم است که بدانند تاریخ ماه رمضان ۹۹ یا در واقع تاریخ شروع ماه رمضان ۹۹ چیست؟ زیرا برخی از مومنین اصطلاحا به پیشواز این ماه رفته و از چند روز قبل از آغاز ماه مبارک رمضان شروع به روزه گرفتن می‌کنند. در این مطلب می‌خواهیم تاریخ رمضان ۹۹، تاریخ پایان ماه رمضان ۹۹ یا عید فطر و برخی از فضائل ماه مبارک رمضان را برایتان بگوییم.   تاریخ…

تاریخ شروع ماه رمضان 99

ماه رمضان نهمین ماه از ماه‌های سال قمری است که بعد از ماه شعبان و قبل از ماه شوال قرار دارد. برای افرادی که می‌خواهند از فضیلت  این ماه بهره ببرند، مهم است که بدانند تاریخ ماه رمضان ۹۹ یا در واقع تاریخ شروع ماه رمضان ۹۹ چیست؟ زیرا برخی از مومنین اصطلاحا به پیشواز این ماه رفته و از چند روز قبل از آغاز ماه مبارک رمضان شروع به روزه گرفتن می‌کنند.

در این مطلب می‌خواهیم تاریخ رمضان ۹۹، تاریخ پایان ماه رمضان ۹۹ یا عید فطر و برخی از فضائل ماه مبارک رمضان را برایتان بگوییم.

 

تاریخ دقیق ماه رمضان ۹۹

روز اول ماه رمضان ۹۹ یا شروع ماه رمضان ۹۹، برابر با روز شنبه ۶ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ شمسی است. همچنین آغاز ماه رمضان سال ۹۹ مصادف با ۲۵ ماه آپریل ۲۰۲۰ میلادی است.

 

تاریخ عید فطر یا پایان ماه رمضان سال ۱۳۹۹

عید فطر ۹۹ و یا پایان ماه رمضان ۹۹، برابر با روز یکشنبه ۴ خرداد ماه سال ۱۳۹۹ شمسی است. همچنین روز آخر ماه رمضان سال ۹۹، مصادف با ۲۴ ماه می سال ۲۰۲۰ میلادی است.

تاریخ شمسی و میلادی شروع ماه رمضان 1399
رمضان کریم

مروری بر فضیلت‌های ماه مبارک رمضان

فضائل و برتری این ماه نسبت به ماه‌های دیگر شامل نزول قرآن، روزه‌داری مومنین، وجود شب‌های پرفیض قدر و … می‌شود. این ماه، ماه میهمانی خدا نامیده شده است و شاید بتوان گفت پرفضیلت‌ترین و معنوی‌ترین ماه خدا ماه مبارک رمضان است. از عظمت ماه رمضان همین بس، که تنها ماه هجری است که نام آن در آیه‌های قرآن آمده است.

رمضان از ریشه «رمضاء» به معنی «شدت حرارت» گرفته شده و به دلیل بخشیده شدن گناهان در این ماه این نام را دارد.
پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید: «انما سمی الرمضان لانه یرمض الذنوب؛ ماه رمضان به این نام خوانده شده است، زیرا گناهان را می‌سوزاند.»

از امام صادق (ع) در درباره ماه مبارک رمضان نقل شده است:

«هرگاه روزه گرفتی، گوش و چشمت را از حرام روزه بدار و همه اعضا و اندامت را از زشتی و پرگویی و اذیت کردن خدمتکارت باز دار. باید وقار روزه در تو باشد، تا می‌توانی، خاموش باش، مگر از ذکر خدا و روزی که روزه داری با روزی که روزه نداری، یکسان نباشد. از خندیدن با صدای بلند، دوری کن؛ زیرا خداوند این کار‌ها را دشمن داند.» (بحار/۹۳/۲۹۲)

در روایتی دیگر، امام صادق (ع) درباره فضیلت روزه در ماه رمضان می‌فرمایند:« هر شخصی که بتواند سه روز از  آخر ماه شعبان را روزه بگیرد و بعد ادامه آن را در ماه رمضان روزه بگیرد، خدا ثواب روزه دو ماه پشت سر هم را برای وی به حساب می‌آورد. همچنین اگر فردی بدون هیچ عذر موجهی روزه‌خواری کند، روح ایمان از او جدا خواهد شد.»

فضلیت ها و برتری ماه رمضان و تاریخ شروع رمضان 99
رمضان

سخن آخر

یادمان باشد روزه‌داری فقط تحمل گرسنگی و تشنگی نیست، بلکه باید روحمان را از آلودگی‌ها و معصیت‌ها پاک کنیم. رمضان فرصتی است برای آنکه بیشتر دل دیگران را شاد کنیم و بیشتر به فکر فقرا و یتیمان بی بضاعت باشیم. همچنین فرصتی است تا بیشتر از قبل به انجام مستحبات بپردازیم.

در همین راستا پیشنهاد می‌کنیم حتما مهمترین آداب دعا کردن را نیز در انگیزه مطالعه کرده و تا می‌توانید در این ایام طلب عفو، برکت و رحمت الهی کنید که خداوند خودش فرموده بخواه تا اجابت کنم . . .

التماس دعا”

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید