زمان ثبت نام لاتاری ۲۰۲۱

زمان ثبت نام لاتاری آمریکا ۲۰۲۱ اول یا دوم ماه اکتبر شروع می‌شود و تا دوم ماه نوامبر به مدت سی روز ادامه می‌یابد. تاریخ ثبت نام قطعی و غیر قابل تمدید است؛ پس اگر موفق به ثبت نام نشدید باید تا ثبت نام لاتاری سال بعد صبر کنید. دریافت گرین کارت با توجه به داشتن مزایایی همچون دریافت اجازه کار و اقامت در آمریکا از ارزش بالایی برخوردار است. معمولا تنها راه برای دریافت اقامت آمریکا، اقامت تحصیلی است. مهاجرت از طریق برنده شدن در لاتاری نسبت به دیگر راه‌های مهاجرتی به آمریکا هزینه کمتری دارد. ثبت نام در…

ثبت نام لاتاری آمریکا

زمان ثبت نام لاتاری آمریکا ۲۰۲۱ اول یا دوم ماه اکتبر شروع می‌شود و تا دوم ماه نوامبر به مدت سی روز ادامه می‌یابد. تاریخ ثبت نام قطعی و غیر قابل تمدید است؛ پس اگر موفق به ثبت نام نشدید باید تا ثبت نام لاتاری سال بعد صبر کنید. دریافت گرین کارت با توجه به داشتن مزایایی همچون دریافت اجازه کار و اقامت در آمریکا از ارزش بالایی برخوردار است. معمولا تنها راه برای دریافت اقامت آمریکا، اقامت تحصیلی است.

مهاجرت از طریق برنده شدن در لاتاری نسبت به دیگر راه‌های مهاجرتی به آمریکا هزینه کمتری دارد. ثبت نام در لاتاری رایگان است و اگر در این قرعه‌کشی برنده شدید با دردسر کمتری به آمریکا مهاجرت خواهید کرد. برنده شدن در این قرعه‌کشی از بین متقاضیان شانسی و توسط کامپیوتر انجام می‌شود.

 

زمان ثبت نام لاتاری ۲۰۲۱

زمان شروع ثبت نام در لاتاری ۲۰۲۱، ۱۱ مهر ماه ۱۳۹۸ است. معمولا دوره ثبت نامی بیش از ۳۰ روز بوده و تا اواسط آبان ماه به طول می‌انجامد. چنانچه تغییراتی در دوره ثبت نامی رخ دهد این خبر به روز رسانی خواهد شد. ثبت نام لاتاری ارزان‌ترین روش برای دریافت اقامت دائم آمریکا است. گرین کارت به شما اجازه زندگی و کار در آمریکا را می دهد.

 

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام

هنگام ثبت نام لاتاری مدرکی از شما دریافت نمی‌شود. شما تنها چند فرم سفارتی را تکمیل می‌نمایید و اگر در لاتاری برنده شدید باید مدارکی برای سفارت آماده کنید.

در صورت ثبت نام هر یک از زوجین نیاز به وارد کردن اطلاعات زیر برای زوج و فرزندان (در صورت وجود) در بخش توضیحات الزامی است. همچنین عکس همه افراد خانواده نیز باید بارگذاری شود.

۱- نام و نام خانوادگی به لاتین

۲- تاریخ شامل: روز، ماه، سال تولد به میلادی

۳- محل تولد

۴- میزان تحصیلات (داشتن حداقل مدرک دیپلم برای ثبت نام در لاتاری الزامی است. در صورت قبولی در لاتاری باید مدرک تحصیلی و سایر مدارک را به سفارت تحویل دهید. تنها در صورتی که شما مدرک دیپلم را ندارید اما دو سال سابقه کار در مشاغل اولویت دار زون (zone) را طی ۵ سال گذشته داشته باشید شانس دریافت ویزای شما پس از قبولی در لاتاری برای شما وجود دارد. )

۵- وضعیت تاهل

۶- عکس

۷- آدرس

 

شرایط ثبت نام لاتاری

عمومی‌ترین شرایط برای شرکت در ثبت نام لاتاری به شرح زیر است:

  • داشتن حداقل هجده سال سن
  • داشتن تابعیت یکی از کشور‌های مجاز شرکت کننده در لاتاری
  • داشتن مدرک ۱۲ سال تحصیل کامل یا دو سال سابقه کار در مشاغل اولویت دار زون را در طی ۵ سال گذشته داشته باشید.

توجه: لیست مشاغل اولویت دار زون را می‌توانید در سایت: onetonline.org مشاهده نمایید.

 

ثبت نام لاتاری برای افراد متاهل

افراد متاهل با ثبت نام جداگانه هر یک از زوجین به عنوان سرپرست خانواده می‌توانند شانس برنده شدن خود را افزایش دهند. همچنین در صورتی که فرزند شما پس از ثبت نام در لاتاری به دنیا آمد در صورت قبولی در لاتای باید مدراک مربوطه را به سفارت تحویل دهید.

توجه داشته باشید در صورتی که سند ازدواج شما تا زمان ثبت نام در لاتاری آماده نبود شما باید به صورت مجردی ثبت نام نمایید. بعد از قبولی در لاتاری امکان ازدواج و اخذ ویزا برای همسر وجود دارد.

مواردی که باعث مردود شدن افراد متاهل در لاتاری می‌شود:

  • داشتن فرزند زیر ۲۱ سال و وارد ننمودن اطلاعات او در زمان ثبت نام
  • متاهل بودن و ثبت نام به عنوان فردی مجرد و مجزا از همسر

گرین کارت آمریکا

 

شرایط عکس لاتاری

زوایه عکس: زاویه مستقیم رو به دوربین

ابعاد عکس: عکس به شکل مربع و طول ۶۰۰ پیکسل تا ۱۲۰۰ پیکسل یا ۵ در ۵

زمینه عکس: عکس رنگی با زمینه سفید

شما باید در عکس بدون عینک و سمعک باشید. هر چند الزامی به پیدا بودن گوش‌ها نیست. خانم‌های با حجاب نیز می‌توانند عکس با حجاب ارسال کنند.

توجه: برای ثبت نام در لاتاری عکس پرسنلی الزامی است. توجه داشته باشید که عکس خود را در فرم انتهای صفحه آپلود کنید.

 

شرایط عکس لاتاری

تاییدیه ثبت نام لاتاری

پس از ثبت نام باید تاییدیه‌ای حاوی Digital signature و Confirmation No دریافت نمایید. توجه داشته باشید داشتن این دو دلیلی بر ثبت نام صحیح نیست.  دریافت کدهای تاییدیه تنها به معنای پایان تکمیل فرم است که ممکن است در پر کردن این فرم اشتباهاتی همچون ارسال اشتباه عکس یا اشتباه وارد کردن اطلاعات وجود داشته باشد.

 

تاییده ثبت نام لاتاری

 

چه کسانی را به عنوان همراه ثبت نام کنم؟

در فرم ثبت نام شما، باید همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال خود را که ازدواج نکرده‌اند به عنوان همراه ثبت کنید. لازم به ذکر است شما نمی‌توانید مادر، خواهر یا سایر اقوام خود را به عنوان همراه در فرم ثبت کنید.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید