پیدا کردن شماره در تلگرام با روش‌های سریع و ساده

به احتمال زیاد برای شما هم پیش آمده است که بخواهید بنا به دلایلی شماره فردی خاص را در تلگرام پیدا کنید. به طور کلی، دسترسی به شماره تلفن افراد در اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام فقط و فقط در صورتی امکان‌پذیر است که یکی از دو طرف شماره تلفن فرد مقابل را ذخیره کرده باشد. در ادامه، قصد داریم تا روش‌های پیدا کردن شماره افراد در تلگرام را در قالب تصاویری به صورت گام به گام مورد بررسی قرار دهیم.   راه‌های پیدا کردن شماره در تلگرام ۱. بدست آوردن شماره از آیدی تلگرام در این روش با آگاهی از آیدی…

پیدا کردن شماره در تلگرام

به احتمال زیاد برای شما هم پیش آمده است که بخواهید بنا به دلایلی شماره فردی خاص را در تلگرام پیدا کنید. به طور کلی، دسترسی به شماره تلفن افراد در اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام فقط و فقط در صورتی امکان‌پذیر است که یکی از دو طرف شماره تلفن فرد مقابل را ذخیره کرده باشد. در ادامه، قصد داریم تا روش‌های پیدا کردن شماره افراد در تلگرام را در قالب تصاویری به صورت گام به گام مورد بررسی قرار دهیم.

 

راه‌های پیدا کردن شماره در تلگرام

۱. بدست آوردن شماره از آیدی تلگرام

در این روش با آگاهی از آیدی کاربر مورد نظر یا به عبارتی Username او می‌توانید اقدام به پیدا کردن شماره فرد کنید. برای این منظور نیاز است تا گام‌های زیر را طی کنید:

  • ابتدا از طریق دسترسی به آیدی مخاطب مورد نظر وارد صفحه پروفایل شخصی او شوید.
  • در ادامه باید به هر طریقی که می‌توانید شماره تلفن خود را برای کاربر مورد نظرتان ارسال کنید. به عنوان یک راه‌کار مؤثر، می‌توانید ابتدا آیکون سه نقطه در قسمت بالای صفحه پروفایل شخصی کاربر لمس کنید.
  • سپس مشابه تصویر زیر و از میان آیتم‌های موجود، گزینه Share Contact را لمس کنید:

پیدا کردن شماره در تلگرام

  • در این صورت شماره تلفن شما برای طرف مقابل ارسال می‌شود. حال اگر فرد مورد نظر شماره تلفن‌تان را در گوشی خود ذخیره کند، بلافاصله قادر به مشاهده شماره تلفن کاربر مورد نظرتان خواهید بود.

۲. یافتن شماره با اضافه کردن به لیست مخاطبین

روش دیگر برای پیدا کردن شماره افراد در تلگرام این است که در نسخه‌های جدیدتر اپلیکیشن تلگرام با انتخاب آیتم Add Contact فرد مورد نظر را به لیست مخاطبین خود اضافه کنید. سپس شماره تلفن‌‌تان برای فرد مقابل قابل مشاهده خواهد بود. در این صورت اگر کاربر مورد نظر شماره تلفن‌تان را در گوشی موبایل خود ذخیره کند، قادر خواهید بود تا به شماره تلفن فرد مقابل دسترسی پیدا کنید. در ادامه گام‌های مورد نیاز برای انجام این روش را شرح می‌دهیم.

  • ابتدا وارد اپلیکیشن تلگرام شده و به صفحه پروفایل شخصی کاربر مورد نظرتان بروید.
  • سپس روی آیکون سه نقطه در گوشه سمت راست بالای تصویر ضربه بزنید.
  • از میان آیتم‌های موجود می‌توانید آیتم آخر یا به عبارتی Add Contact را انتخاب کرده و کاربر مورد نظر را با نامی دلخواه به لیست مخاطبین خود اضافه کنید:

پیدا کردن شماره در تلگرام - اضافه کردن مخاطب

در این حالت فرض می‌کنیم که در تنظیمات اکانت تلگرام خود امکان نمایش شماره تلفن‌تان را برای مخاطبین خود فراهم کرده‌اید. در چنین شرایطی، با اضافه کردن کاربر مورد نظر به لیست مخاطبین‌تان، اگر پیامی به فرد مورد نظر ارسال کنید، وی قادر به مشاهده شماره تلفن‌تان خواهد بود.

به علاوه، همان‌طور که در تصویر فوق مشاهده می‌کنید، پیامی برای‌تان نمایش داده می‌شود، مبنی بر اینکه چنانچه کاربر مورد نظرتان متقابلاً شما را به لیست مخاطبین خود اضافه کند، شماره تلفن او نیز برای‌تان قابل رؤیت خواهد بود. حال سؤالی که پیش می‌آید این است که چگونه می‌توانیم با اطلاع از آیدی کاربری به صفحه پروفایل شخصی او دسترسی پیدا کنیم. در ادامه به این سؤال پاسخ می‌دهیم.

 

روش دسترسی به مخاطب از طریق آیدی

فرض می‌کنیم که شما به عنوان یک کاربر از آیدی کاربر مورد نظر خود اطلاع دارید و در ادامه می‌خواهید وارد پروفایل شخصی وی شده و با یکی از روش‌های مطرح‌شده در بالا به شماره تلفن او دسترسی پیدا کنید.

۱. دسترسی به مخاطبین عضو یک گروه

برای دسترسی به پروفایل شخصی کاربرانی که عضو یک گروه هستند، به راحتی می‌توانید با ضربه زدن روی نام کاربری فرد مورد نظر وارد پروفایل شخصی وی شوید.

۲. دسترسی به مخاطب از طریق سرچ آیدی

در این روش می‌توانید مشابه تصویر زیر آیدی کاربر مورد نظرتان را در قسمت سرچ اپلیکیشن تلگرام وارد کنید:

پیدا کردن شماره در تلگرام - سرچ آیدی

سپس از میان نام کاربران نمایش داده‌شده روی پروفایل کاربرد مورد نظرتان ضربه بزنید. در این صورت می‌توانید وارد پروفایل شخصی کاربر شوید. به علاوه، این روش برای دسترسی به کانال‌های مورد نظر نیز به کار می‌رود. به عبارت دیگر، اگر در قسمت سرچ تلگرام آیدی مربوط به یک کانال را وارد کنید، امکان دسترسی به کانال مورد نظر را خواهید داشت.

۳. دسترسی به مخاطب از طریق ارسال آیدی به خودتان

اگر به هر دلیلی نتوانستید به یکی از دو روش فوق وارد پروفایل شخصی کاربر مورد نظرتان شوید، می‌توانید به روش زیر عمل کنید.

  • ابتدا آیدی کاربر را به همراه علامت @ تایپ کرده و برای خودتان ارسال کنید. همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، با انجام این کار نام کاربری مخاطب حالت لینک مانند خواهد داشت:

پیدا کردن شماره در تلگرام - ارسال آیدی به صورت لینک

  • حال می‌توانید روی لینک مذکور ضربه زده و بدین طریق وارد پروفایل مخاطب مورد نظرتان شوید.

۴. دسترسی به مخاطب از طریق مرورگر

در این روش از طریق اپلیکیشن دسکتاپ تلگرام به پروفایل شخصی کاربر مورد نظرتان دسترسی خواهید داشت. برای این منظور گام‌های زیر را در پیش می‌گیریم.

  • در کامپیوتر خودتان وارد مرورگری دلخواه شوید و در فیلد مربوطه عبارت telegram.me/username را تایپ کنید. توجه داشته باشید که در اینجا منظور از username همان آیدی یا نام کاربری مخاطب مورد نظر است.
  • در این صورت مرورگرتان شما را به اپلیکیشن تلگرام و سپس صفحه پروفایل شخصی کاربر مورد نظر هدایت می‌کند.

 

جمع‌بندی

در این مقاله به بررسی راه‌کارهای پیدا کردن شماره افراد در تلگرام پرداختیم. همان‌طور که اشاره شد، دسترسی به شماره مخاطبین مورد نظر تنها در صورتی امکان‌پذیر است که یکی از دو طرف شماره تلفن دیگری را سِیو داشته باشد. شما چه تجربه‌ای در رابطه با پیدا کردن شماره در تلگرام داشته‌اید؟ اگر پیشنهاد دیگری در این مورد دارید، می‌توانید تجربیات و نظرات خود را با ما و دیگر کاربران انگیزه در میان بگذارید.

در پایان، برای آشنایی با سایر قابلیت‌های تلگرام می‌توانید به مقالاتی مانند مخفی کردن عکس پروفایل در تلگرام یا نحوه کسب درآمد از تلگرام مراجعه کنید.

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید